2026-01-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelato33
Riktiga sorter från Cali Plates är super! Men hade det funnits i Swe så hade det säkert kostat runt 300kr/g.

Den såg inte bra ut, bäst att hålla sig ifrån kopior. Har man bra Dry så behöver man inte sätta fake klistermärken på.

Japp så är det.
Väldigt sällan papperslapparna stämmer.

Sen tyvärr all dry sift som säljs i Sverige är oftast, vanlig bra zutt som fanns innan covid.
Bara att alla kallar det dry sift :/
Citera
2026-01-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoozz
Japp så är det.
Väldigt sällan papperslapparna stämmer.

Sen tyvärr all dry sift som säljs i Sverige är oftast, vanlig bra zutt som fanns innan covid.
Bara att alla kallar det dry sift :/
Bättre kalla det för drysift än static vad dom flesta har börjat med nu 😂 men håller med
Citera
2026-01-18, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Bättre kalla det för drysift än static vad dom flesta har börjat med nu 😂 men håller med

Som sagt vissa har till och med börjat kalla la moouse för semi, i framtiden när riktigt static sift kommer in på marknaden vad tror ni säljarna kommer att kalla det?
Citera
2026-01-18, 09:24
Medlem
Citat:

Ah verkligen så
Citera
2026-01-18, 13:31
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gelato33
Som sagt vissa har till och med börjat kalla la moouse för semi, i framtiden när riktigt static sift kommer in på marknaden vad tror ni säljarna kommer att kalla det?

Det är frågan i vilken framtid det kommer hända.
Men då kommer de kalla det ice bubble och Piattella istället 😂😣
Citera
2026-01-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Det är frågan i vilken framtid det kommer hända.
Men då kommer de kalla det ice bubble och Piattella istället 😂😣
Jag har hört en idiot kalla någon semi platta för frozen piatella static direkt från Barca, att dom tror att vissa köper det 😂
Citera
2026-01-18, 14:55
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Jag har hört en idiot kalla någon semi platta för frozen piatella static direkt från Barca, att dom tror att vissa köper det 😂

Snyggt att kombinera tre av de finaste framställningssätten för extra flash. Efter det gick han ut och körde sin Porche-Lamborghini-Koenigsegg, den bästa bilen på jorden.

Egentligen finns det ingen mening att ens bry sig om vad de vill kalla det. Cali, static eller vad de än väljer för exklusiva branchtermer så är det egentligen bara en googling bort för vem som helst för att förstå att ekvationen inte går ihop med prisbilden för det första.

Ta reda på vad static-framställning innebär.
Kolla vad äkta Cali kostar i just kalifornia, eller andra delstater för den delen.

Låt säljarna kalla det vad de vill. Låt idioterna tro det. Hör med din vän som testat kranens grejer om det är något att ha. Bara för det inte är vad de marknadsför det som behöver det ju inte vara dåligt heller.

Men självklart, patetiskt.
Senast redigerad av LionFromZion 2026-01-18 kl. 15:04.
Citera
2026-01-18, 15:04
Medlem
Citat:
Snyggt att kombinera tre av de finaste framställningssätten för extra flash. Efter det gick han ut och körde sin Proche-Lamborghini-Koenigsegg, den bästa bilen på jorden.

Egentligen finns det ingen mening att ens bry sig om vad de vill kalla det. Cali, static eller vad de än väljer för exklusiva branchtermer så är det egentligen bara en googling bort för vem som helst för att förstå att ekvationen inte går ihop med prisbilden för det första.

Ta reda på vad static-framställning innebär.
Kolla vad äkta Cali kostar i just kalifornia, eller andra delstater för den delen.

Låt säljarna kalla det vad de vill. Låt idioterna tro det. Hör med din vän som testat kranens grejer om det är något att ha. Bara för det inte är vad de marknadsför det som behöver det ju inte vara dåligt heller.

Men självklart, patetiskt.
Min kran avråder att röra mus sorter överhuvudtaget, ren kemi kallar han det och får allergi reaktioner bara genom att hantera plattorna, det bästa som finns på gatan är bara worker dry som kallas för static. Ska testa iaf o beställa turtleboyz ice Blue cheese så hoppas man att det är fint
Citera
2026-01-18, 15:38
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Min kran avråder att röra mus sorter överhuvudtaget, ren kemi kallar han det och får allergi reaktioner bara genom att hantera plattorna, det bästa som finns på gatan är bara worker dry som kallas för static. Ska testa iaf o beställa turtleboyz ice Blue cheese så hoppas man att det är fint

Jag har testat alla tre turtle-plattorna och instämmer med de tidigare svaren. Bomba var bottenplacerad, för mig var de andra två i princip samma nivå. Men överlag var alla väldigt trevliga. Skulle bli förvånad om du blir missnöjd när du får din blue cheese!

Just nu finns här en platta med en björn och LV-loggor som har riktigt fin kvalité till schysst pris. Både luktar, smakar och levererar. 10f1.2k rimligt pris för gott hash.

Jag skulle inte dömma ut alla la mousse plattor. Det går för mycket rykten utan bevis gällande la mousse. Ingen påstår att det är en slutprodukt av kvalité men om alla plattor var kemiska med allergiutveckling hade det synts på så många pissprov och sjukhus vid detta laget.
Jag tycker det har funnits vissa mousse-plattor som vart helt okej, både smak och effekt. Sen har det funnits många som jag upplever som "genuina" (i motsats till kemiskt) men bara låg THC-halt och kassa terps.

Egentligen handlar nästan allt i det stora hela om tolerans. Har man inte rökt på tre veckor kan samma verkningslösa mousse för dagligrökaren skicka den som haft T-break till molnen.
Men med det sagt väljer man ju såklart alltid de bästa varorna marknaden har att erbjuda.
Och självklart finns det som du skriver plattor som faktiskt är kemiskt pinac skit och totalt vedervärdiga.
Senast redigerad av LionFromZion 2026-01-18 kl. 15:58.
Citera
2026-01-18, 15:59
Medlem
Citat:
Jag har testat alla tre turtle-plattorna och instämmer med de tidigare svaren. Bomba var bottenplacerad, för mig var de andra två i princip samma nivå. Men överlag var alla väldigt trevliga. Skulle bli förvånad om du blir missnöjd när du får din blue cheese!

Just nu finns här en platta med en björn och LV-loggor som har riktigt fin kvalité till schysst pris. Både luktar, smakar och levererar. 10f1.2k rimligt pris för gott hash.

Jag skulle inte dömma ut alla la mousse plattor. Ryktena som florerar om moussen har fått egna ben. Om alla plattor var kemiska med allergiutveckling hade det synts på så många pissprov och sjukhus vid detta laget.
Jag tycker det har funnits vissa mousse-plattor som vart helt okej, både smak och effekt.

Egentligen handlar nästan allt i det stora hela om tolerans. Har man inte rökt på tre veckor kan samma verkningslösa mousse för dagligrökaren skicka den som haft T-break till molnen.
Men med det sagt väljer man ju såklart alltid de bästa varorna marknaden har att erbjuda.
Och självklart finns det som du skriver plattor som faktiskt är kemiskt pinac skit och totalt vedervärdiga.
Handlar inte så mycket om att bli bäng eller inte , det är definitivt inte bra att röka. Det är bottenskrap mest, rester som pressas ihop, mögliga plantor, kaffe finns jätte mycket dom bankar skiten me, finns en anledning varför det kostar 3k plattan i Svea, alla psykoser eller skador som uppstår av "cannabis " är nog bara all förorening vi har i skit rökat som cirkulerar, Hellre köpa lite drysift dyrare och ha en bra upplevelse än att riskera hälsan och få huvudvärk, saknar innan corona tiderna när all standard va typ en worker dry, ljusa plattorna som bubblade lite och inte blev sand vid minsta beröring, men det kallas för static nu 🤦🏼‍♂️ gött o höra du har provat o gillat can't wait
Senast redigerad av janer2k 2026-01-18 kl. 16:02.
Citera
2026-01-18, 16:32
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Handlar inte så mycket om att bli bäng eller inte , det är definitivt inte bra att röka. Det är bottenskrap mest, rester som pressas ihop, mögliga plantor, kaffe finns jätte mycket dom bankar skiten me, finns en anledning varför det kostar 3k plattan i Svea, Hellre köpa lite drysift dyrare och ha en bra upplevelse än att riskera hälsan och få huvudvärk, saknar innan corona tiderna när all standard va typ en worker dry, ljusa plattorna som bubblade lite och inte blev sand vid minsta beröring, men det kallas för static nu 🤦🏼‍♂️ gött o höra du har provat o gillat can't wait

Det är inte bra röka men jag vet inte om jag håller med om att det är skit. Det är skillnad på låg kvalité (smak och effekt) och hälsofarlig. Om man till exempel röker cannabis med mögelsporer är det vanligt med astma-liknande symptom. Jag har inte sett själv eller hört att folk påtalar just det efter att ha rökt la mousse. Så tycker jag det är i 99% av fallen med alla rykten. Folk säger att det är bankat med kamelbajs, sand osv osv. Men finns det några faktiska bevis på papper för att någon har behandlats för kamelbajspartiklar i lungorna? Det hade ju funnits tusen solklara bevis om det hade vart så att den allmänna ryktesbilden angående la mousse stämde. Jag ber bara om att bli motbevisad, då ändrar jag gärna åsikt. Tänk hur många la mousse plattor Sverige konsumerat de senaste åren, någon som vågar sig på en gissning??

Jag har heller inte några faktiska bevis eller svar på hur mycket bakterier just la mousse plattorna innehåller, och då i relation till andra sorters hasch generellt. Jag har inte upplevt några negativa hälsosymptom när jag röker just mousse till skillnad från annat hasch. Har inte heller sett det i min närhet. De få faktiska bevis (tillslag och forskningsrapporter) som har postats här på flashback har vart väldigt småskaliga fall, tullpropagananda och svaga forskningsunderlag.

Edit:
Där är också en sak att reflektera över. Det hade vart sprängstoff för media eller myndigheter att bevisa hur hälsofarligt och sprängfyllt med bakterier och kamelbajs dödsknarket är. Varför har de inte presenterat det precis som de gör med alla andra RC varianter?
Senast redigerad av LionFromZion 2026-01-18 kl. 16:40.
Citera
2026-01-18, 16:53
Medlem
Citat:
Det är inte bra röka men jag vet inte om jag håller med om att det är skit. Det är skillnad på låg kvalité (smak och effekt) och hälsofarlig. Om man till exempel röker cannabis med mögelsporer är det vanligt med astma-liknande symptom. Jag har inte sett själv eller hört att folk påtalar just det efter att ha rökt la mousse. Så tycker jag det är i 99% av fallen med alla rykten. Folk säger att det är bankat med kamelbajs, sand osv osv. Men finns det några faktiska bevis på papper för att någon har behandlats för kamelbajspartiklar i lungorna? Det hade ju funnits tusen solklara bevis om det hade vart så att den allmänna ryktesbilden angående la mousse stämde. Jag ber bara om att bli motbevisad, då ändrar jag gärna åsikt. Tänk hur många la mousse plattor Sverige konsumerat de senaste åren, någon som vågar sig på en gissning??

Jag har heller inte några faktiska bevis eller svar på hur mycket bakterier just la mousse plattorna innehåller, och då i relation till andra sorters hasch generellt. Jag har inte upplevt några negativa hälsosymptom när jag röker just mousse till skillnad från annat hasch. Har inte heller sett det i min närhet. De få faktiska bevis (tillslag och forskningsrapporter) som har postats här på flashback har vart väldigt småskaliga fall, tullpropagananda och svaga forskningsunderlag.

Edit:
Där är också en sak att reflektera över. Det hade vart sprängstoff för media eller myndigheter att bevisa hur hälsofarligt och sprängfyllt med bakterier och kamelbajs dödsknarket är. Varför har de inte presenterat det precis som de gör med alla andra RC varianter?
Jag vill tyvärr inte chansa då jag vet att det har förekommit. Det är lågklass "produkt?" om man är en rökare så duger det inte helt enkelt, skadorna kommer inte heller direkt. Ingen forskning på det heller, röker hellre hasch som faktiskt beter sig som hasch med smaken konsistensen och lukten, tvekar inte på att du hittade något som funkar menmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in