2026-01-13, 10:10
Medlem
Har testat Family Farmz F1 och dom var inte lika bra som andra Farms men kommer det in dry från "farms" i Sverige så är det 9/10 fall från dom billigaste. Platinum linjen är rätt fin men den andra jag testade som var ifrån Bronze eller Silver (kommer inte riktigt ihåg) var Worker Dry/Semi. Jag tror att jag har köpt två sorter från Fs4 från F1 och då var det liknande.
Kostade runt 160kr/g.

Ska testa Caviar Kings nästa gång om den finns kvar.

Glad att det börjar komma in lite bättre utbud men jag hade hellre betalat 200kr/g för tex Dry Sift från bättre farms. Har bara sett dry från Anonymuz en gång i Sverige och det var dyrt men det är det bästa marockanska sorterna jag testat utan tvekan!
Citera
2026-01-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelato33
Har testat Family Farmz F1 och dom var inte lika bra som andra Farms men kommer det in dry från "farms" i Sverige så är det 9/10 fall från dom billigaste. Platinum linjen är rätt fin men den andra jag testade som var ifrån Bronze eller Silver (kommer inte riktigt ihåg) var Worker Dry/Semi. Jag tror att jag har köpt två sorter från Fs4 från F1 och då var det liknande.
Kostade runt 160kr/g.

Ska testa Caviar Kings nästa gång om den finns kvar.

Glad att det börjar komma in lite bättre utbud men jag hade hellre betalat 200kr/g för tex Dry Sift från bättre farms. Har bara sett dry från Anonymuz en gång i Sverige och det var dyrt men det är det bästa marockanska sorterna jag testat utan tvekan!

Jag såg en del fina dry / frozen från Mountain giants i skåne för några veckor sedan men den försvann lika fort som den kom. Men det gav hopp om bättre tider.
Citera
2026-01-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr
Jag såg en del fina dry / frozen från Mountain giants i skåne för några veckor sedan men den försvann lika fort som den kom. Men det gav hopp om bättre tider.

Ofan! Inte testat dom men när jag kollade Reddit så såg jag flera som var paketerade i olika förpackningar som vissa semi/Worker som är förpackade i snickers/Lindt/olika choklad märken men dessa var förpackade i Gameboy papper, Marlboro papper men såg även sådana som såg bättre ut och var förpackade som från "legit farms" med klistermärke med Mountain Giants loggan och strain info mm på andra sidan så jag blev lite förvirrad...

Hur såg din ut? Strain? Pris?

Min polare köpte Caviar Kings "Gelato 41" häromdagen och fick pröjsa 125kr/g men det var ett kompis pris annars är det 6g för 1000kr, 10g i Köpenhamn kostar 1000 dkr (stx över 1500 svenska kronor).

Finns fake Piatella i Köpenhamn (såg det först på marknaden i Tyskland) så det kanske kommer hit med, ser helt off ut..labb resultat går att hitta på danishents på Reddit om man scrollar lite. Se upp!
Citera
2026-01-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelato33
Ofan! Inte testat dom men när jag kollade Reddit så såg jag flera som var paketerade i olika förpackningar som vissa semi/Worker som är förpackade i snickers/Lindt/olika choklad märken men dessa var förpackade i Gameboy papper, Marlboro papper men såg även sådana som såg bättre ut och var förpackade som från "legit farms" med klistermärke med Mountain Giants loggan och strain info mm på andra sidan så jag blev lite förvirrad...

Hur såg din ut? Strain? Pris?

Min polare köpte Caviar Kings "Gelato 41" häromdagen och fick pröjsa 125kr/g men det var ett kompis pris annars är det 6g för 1000kr, 10g i Köpenhamn kostar 1000 dkr (stx över 1500 svenska kronor).

Finns fake Piatella i Köpenhamn (såg det först på marknaden i Tyskland) så det kanske kommer hit med, ser helt off ut..labb resultat går att hitta på danishents på Reddit om man scrollar lite. Se upp!

Det fanns två sorter, såg sjukt proffsigt paketerat ut. Den ena var Oreoz x Poundcake och den andra med någon mangagrej på bilden, kände ej igen karaktären och minns ej strain. Men såg väldigt bra ut. Låg på 190 kr grammet och gick enbart löst. Tror de låg i gruppen inte ens ett dygn innan de var borta

Jag ska förhoppningsvis få prova Caviar kings Gelato 90u i helgen. 25 för 3 k.
Senast redigerad av hardkårr 2026-01-15 kl. 19:45.
Citera
Igår, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr
Det fanns två sorter, såg sjukt proffsigt paketerat ut. Den ena var Oreoz x Poundcake och den andra med någon mangagrej på bilden, kände ej igen karaktären och minns ej strain. Men såg väldigt bra ut. Låg på 190 kr grammet och gick enbart löst. Tror de låg i gruppen inte ens ett dygn innan de var borta

Jag ska förhoppningsvis få prova Caviar kings Gelato 90u i helgen. 25 för 3 k.

Ok, Om den var legit (litar på ditt omdöme, dock så mycket fake/kopia ute på marknaden, särskilt i norra Europa. Såg att fake "Cali Plates" kommit in i Swe...ingen stor import/säljare skulle ta in sådana dyra topp sorter till Swe tyvärr.

Bör du i Malmö? Mitt kanske kommer från samma source för min polare som hämtade det sa att man också kunde få 25g för 3000kr och det är rätt billigt för att vara i Sverige (det var tyvärr tillfällig rea iaf på mindre mängder) för Dry Sift från "Farms (även om Caviar Kings inte är en av de bättre farms som Anonymuz, BMP, The Hash Valley (finns dom kvar?) men ändå bättre än Worker Dry/Semi Dry och så många Worker/Semi i Swe har ofta liknande terps! Skulle vilja testa C.K andra strains och om dom har Frozen eller Static. Fan att plånboken är smal nu i Januari annars hade jag klippt 25g direkt.
Senast redigerad av Gelato33 Igår kl. 12:02.
Citera
Idag, 01:55
Medlem
vilka sorter av TurtleBoyz 120u 2025 har någon provat? har 3 alternativ LOCO LEMON, BOMBA FRUIT och ICE BLUE CHEESE, något att hänga i julgranen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in