2026-01-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkBubblesGoApe
Perfekt! Har en kompis som gick till VC och det var en process att få recept och därefter både någon slags kostskola och uppföjningar med både dierist och såklart läkare.

Ja VC verkar ha massor av steg innan man kommer till medicinen… och dom brukar inte godkänna att man klickar heller så jag hade nog inte ens försökt med VC…
Citera
2026-01-11, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyRamEmperor
Jag har mailat några olika aktörer och frågat om dom erbjuder högre dos + klickpenna men det är knappt någon som svarat (dom som svarat har sagt att det är på gång men att dom just nu inte erbjuder det). Någon som vet någon där man kan få högre dos utskriven?

Jag och andra har ställt frågan i tråden, men ingen vill tyvärr svara på vilka digitala vårdgivare som faktiskt tillåter en att räkna klick.

Den enda som jag vet tillåter det är Yazen, men jag vill inte betala deras skamlöst dyra månadskostnad.
Citera
2026-01-11, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MounjArrow
Jag och andra har ställt frågan i tråden, men ingen vill tyvärr svara på vilka digitala vårdgivare som faktiskt tillåter en att räkna klick.

Den enda som jag vet tillåter det är Yazen, men jag vill inte betala deras skamlöst dyra månadskostnad.

Jag svarade lite längre bak. Förutom Yazen så godkänner Doktera också det. dom tar bara 100 kr per besök
Citera
2026-01-11, 22:38
Medlem
Citat:

Jag klickar och har fått utskrivet från vc. Det kan vara värt att fråga där det istället för att betala dyrt till prenumerationstjänster.
Citera
2026-01-12, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Har en nyfiken fråga till alla ex-tjockisar som knaprar denna medicin. Vad tror ni händer med er den dagen ni slutar ta er mirakelkur?

Vad händer om man går på viktväktarna och efter målvikt börjar äta som vanligt?
Jag har gått ner 26 kg och står still +- 2 kg. Har bibehållit den livsstil jag såg till att få innan under behandling.
Citera
2026-01-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetgirigast
Vad händer om man går på viktväktarna och efter målvikt börjar äta som vanligt?
Jag har gått ner 26 kg och står still +- 2 kg. Har bibehållit den livsstil jag såg till att få innan under behandling.

Om man börjar äta "som vanligt", antar att det betyder innan viktminskning. Då kommer man att åter gå upp i vikt.

Jag har tidigare i livet en gång gått ner 20 kilo. När jag nådde målvikt så hade jag en smekmånad när det gick att äta allt utan att jag gick upp i vikt. Sedan började resan upp igen, vilket jag inte kunde få stopp på. Därför ämnar jag vara ytterst försiktig med vad jag äter nu när jag har nått målvikt.
Citera
2026-01-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunthar
Jag svarade lite längre bak. Förutom Yazen så godkänner Doktera också det. dom tar bara 100 kr per besök

Men, klantigt av mig att missa det! Tack! Får ta och byta till Doktera!

Citat:
Ursprungligen postat av MrsUlrika
Jag klickar och har fått utskrivet från vc. Det kan vara värt att fråga där det istället för att betala dyrt till prenumerationstjänster.

Tack för svar! Jag har kollat med min VC och det var inga problem att byta till dom och fortsätta, men dom tillät dessvärre inte klickmetoden
Citera
Igår, 08:08
Medlem
Citat:

Tack för svar! Jag har kollat med min VC och det var inga problem att byta till dom och fortsätta, men dom tillät dessvärre inte klickmetoden

Jag frågade min läkaren när jag började, men hon förstod inte vad jag pratade om och jag visste inte heller så mycket. Hon gick motvilligt med på att skriva ut (jag sa att jag skulle gå till nätläkare annars vilket är dåligt för regionens ekonomi) och skrev då ut enligt tillverkarens rekommendationer, dvs:
1 penna med 2,5
1 penna med 5
1 penna med 7,5
4 penna med 10

Penna ett och två köpte jag enligt planen men drog ut på höjningen av dos, dvs klickade. När jag skulle köpa 7,5:an upptäckte jag att det var 4 pennor på 10, hade inte fattat det. Köpte en sådan istället då den kostar samma som 7,5. Började på 3,3 och kom upp till 5 var femte dag (motsvarar 7,5 på veckodos) innan jag började trappa ner för ett par veckor sedan då jag nått målet. Sedan har jag 6 pennor till på recept. Dock bara 10 men läkaren frågar inget och jag berättar inget. Fungerar bra för mig. Hoppas kunna komma ner en bit under 5 i underhållsdos.
Citera
Igår, 08:54
Medlem
slemfjants avatar
Hej igen!

Jag började ju på Mj i början på november, tappade ju 8 kg de första 2-3 veckorna och stod sen tvärstill. Nu när det gått ytterligare 8 veckor har jag börjat tappa lite smått igen, 2 kg förra veckan.

Så, jag hamnade rätt snabbt på en platå. Hoppas verkligen att det vänt på riktigt nu och att det fortsätter neråt ett tag innan nästa platå.

Märker inte så mycket skillnad på mina privata kläder men har gått ner en storlek i arbetskläder och känner mig betydligt mer energisk. I övrigt fortfarande helt utan biverkningar.

Började på 120 kg till mina 177 cm, står idag på 109,8 kg. Nästa delmål är att komma under 100 kg innan mars är slut!
Citera
Igår, 17:54
Medlem
Moldaviens avatar
Hejsan,

Jag har läst igenom ett antal sidor i tråden, men blir inte riktigt klok på hur det är bäst att göra. Följande är mina förutsättningar:

* Jag är 193 cm lång, väger f.n. 102 kg, vilket ger bmi. 27,4.
* Tidigare har jag köpt Ozempic online (svart) och använt det med framgång, men det känns nu för osäkert att beställa så.
* Jag vill helst inte sitta med någon onlineläkare och tjata och göra upp bantningsplaner.

Doktera o.s.v kräver BMI över 30 eller några viktrelaterade sjukdomar, vilka jag inte har. Vad jag däremot har är en kropp som inte ser så trevlig ut, vilket min hustru är missnöjd med. Det vågar hon så klart inte säga, men jag märker det...

Kan jag bli godkänd hos Yazen eller vad tror ni är bäst för mig?

Tack på förhand!
Hälsar
Moldavien
Citera
Igår, 19:34
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
Hejsan,

Jag har läst igenom ett antal sidor i tråden, men blir inte riktigt klok på hur det är bäst att göra. Följande är mina förutsättningar:

* Jag är 193 cm lång, väger f.n. 102 kg, vilket ger bmi. 27,4.
* Tidigare har jag köpt Ozempic online (svart) och använt det med framgång, men det känns nu för osäkert att beställa så.
* Jag vill helst inte sitta med någon onlineläkare och tjata och göra upp bantningsplaner.

Doktera o.s.v kräver BMI över 30 eller några viktrelaterade sjukdomar, vilka jag inte har. Vad jag däremot har är en kropp som inte ser så trevlig ut, vilket min hustru är missnöjd med. Det vågar hon så klart inte säga, men jag märker det...

Kan jag bli godkänd hos Yazen eller vad tror ni är bäst för mig?

Tack på förhand!
Hälsar
Moldavien

Hur är midjemåttet och blodfetter? Har du högt på dem tror jag det räcker med BMI över 27.

Hoppas din fru tycker du är fin ändå och att det kanske mest är du som tror hon tycker så fast hon inte gör det. Är lätt hänt när man är missnöjd med sig själv. Sen om man vill ha snyggare fysik tycker jag det hjälper mer att träna och inte lika mycket att gå ned i vikt, så tjock är du ju inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in