Citat:
Ursprungligen postat av
MounjArrow
Tack för svar! Jag har kollat med min VC och det var inga problem att byta till dom och fortsätta, men dom tillät dessvärre inte klickmetoden

Jag frågade min läkaren när jag började, men hon förstod inte vad jag pratade om och jag visste inte heller så mycket. Hon gick motvilligt med på att skriva ut (jag sa att jag skulle gå till nätläkare annars vilket är dåligt för regionens ekonomi) och skrev då ut enligt tillverkarens rekommendationer, dvs:
1 penna med 2,5
1 penna med 5
1 penna med 7,5
4 penna med 10
Penna ett och två köpte jag enligt planen men drog ut på höjningen av dos, dvs klickade. När jag skulle köpa 7,5:an upptäckte jag att det var 4 pennor på 10, hade inte fattat det. Köpte en sådan istället då den kostar samma som 7,5. Började på 3,3 och kom upp till 5 var femte dag (motsvarar 7,5 på veckodos) innan jag började trappa ner för ett par veckor sedan då jag nått målet. Sedan har jag 6 pennor till på recept. Dock bara 10 men läkaren frågar inget och jag berättar inget. Fungerar bra för mig. Hoppas kunna komma ner en bit under 5 i underhållsdos.