Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
Det är väl snarare helt riktigt att man lägger resurser på just frågor om liv och död, eller i alla fall utredningar av tyngre brott, än att man prioriterar en rattfylla där personen i fråga inte sitter häktad.
Jo det kan jag hålla med dig om.
Men det jag reagerar på är att allting i Sverige verkar ta som fruktansvärt långtid det tar lång tid innan det är ledighet och under ledigheten så ska allting nästan vara stängt.
Sedan har man efter ledigheten då ska det ta tid innan man kommer igång igen.
Jag förstår att man måste fokusera på de allvarliga sakerna men samtidigt måste man också kunna se att det är vanligt laddtest förlåt labb test kan inte ta tre veckor att göra när det gäller både urin och blod.
Det finns så pass många arbetslösa i Sverige så i så fall får man börja utbilda flera biomedicinska analytiker. Så slipper vi utredningar och provtagningar som drar ut på tiden. För det finns ALLTID någonting som skall gå före i kön. Alltid någonting som är viktigare och det är den biten jag reagerar på.
Vi vet egentligen inte speciellt jättemycket om den här Katja och vad hon har för hundar begravna därför tycker jag det väldigt viktigt att avsätta henne så fort som möjligt och det kan man inte göra för att man har analysen klar.
Vi måste förstå skillnaden på att det här är mer än vanlig narkotika för att fylla för det här gäller en kvinna som är sverigepolitisk och före detta polis och sitter i justitieutskottet. Hon är ingen vanlig Svensson i den bemärkelsen och det är just därför som hennes namn har offentliggjorts även i pressen.