Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Det är ett byggprojekt än så länge inget annat och sådant har skett förr. »Kalibern« skapas inte förrän det är ett företag i produktion. Deras russinplockande ur kakan att bara skriva när de hittar något positivt är rätt irriterande. De borde inte skriva något alls om de inget vet eller förstår.
Nej då förstår du inte.
Detta är en finansiell konstruktion/innovation och kräver insyn i finansvärlden för att granska.
Avslöjandena har hittills kommit från FT och det kommer vara den typen av media i framtida fall också.
I NSD kommer man kunna läsa om lokala missförhållanden, fundament som gjorts om 10ggr osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
---
Sedan återkommer jag till detta och förväntar mig ett svar på nedanstående:
(FB) H2 Green Steel/Stegra
Min fråga var:
Vad står tydligt
var? Kan du precisera tack?
Missade den…
Står ju i deras pressmeddelandet på deras hemsida så förstår inte vad som är så svårt att begripa.
”Although Stegra’s Boden site uses only hydrogen and renewable electricity, the non-prime steel purchased by thyssenkrupp Materials Services in the course of this agreement will not be considered to be CO2-reduced…
.
.
.
To ensure there is no double counting of emission performance, the buyer of the physical steel will be obliged to commit to not making any green claims.”
Här väljer man orden med omsorg för oklart om tillverkningen av just detta stål inbringar den data för att sälja ”EAC” till andra kunder.