Citat:
Exakt så, det var oerhört märkligt att han fick komma ut tidigare trots ytterligare dom på 26 dagar extra och sen komma ut tidigare för att han skött sig, det skaver litegrann? Men jag undrar om det är möjligt att hotet inte kunde ses som just misskötsel eftersom han dömdes för det? Och bortsett från det då ansågs ha skött sig och därför kom ut tidigare?
Fast jag tror jag läste nånstans att han provocerade genom att prata vad han ville göra med barn tex, men kanske var i början och att han sen skärpte till sig? Ibland minns man ju fel och blandar ihop detaljer tyvärr?
Vad var det för behandlingsprogram de trodde skulle hjälpa honom men som han han inte fullföljde?
Varför tror du inte det blir livstidsstraff?
Fast jag tror jag läste nånstans att han provocerade genom att prata vad han ville göra med barn tex, men kanske var i början och att han sen skärpte till sig? Ibland minns man ju fel och blandar ihop detaljer tyvärr?
Vad var det för behandlingsprogram de trodde skulle hjälpa honom men som han han inte fullföljde?
Varför tror du inte det blir livstidsstraff?
Det vet jag inte (livstidsstraff), men normalstraffet är mellan 10- 18 år för mord. Sedan får vi väl se hur omständigheterna är. Jag är ingen expert inom juridiken.
Brottsbalken:
"[K3]1 § Den som berövar annan livet, döms för mord till fängelse på viss tid, lägst tio och högst arton år, eller på livstid. Som skäl för livstids fängelse ska det särskilt beaktas om gärningen föregåtts av noggrann planering, präglats av särskild förslagenhet, syftat till att främja eller dölja annan brottslighet, inneburit svårt lidande för offret eller annars varit särskilt hänsynslös. Lag (2019:805)."
https://lagen.nu/1962:700#K3P1S1
Jag kan bara hoppas på att han åker dit på livstid, kanske för att det har varit förslaget, välplanerat och att styckningen varit målet?
Kan inte komma undan med att tänka att här finns groteska detaljer (som vad fanns i påsen?) och varför inte åka med alla kroppsdelar i skogen. Det var ju ändå en lång resa dit.