2026-01-12, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack för att du har koll på detta och tidpunkterna.

Det är ett enormt viktigt jobb som utförs, när myndigheter samarbetar för att fiska upp dessa stördaindivider, som utför hemska brott mot barn, och sedan för bilder visdare.

Dessa pedofilgrupper sitter ju också och snackar med varandra, vilket helt klart utgör ytterligare risker att brott fortsätter att pågå och att andra påverkars till att själva göra brott.

Det är en del av det som jag menar att även andra sexuella preferenser, där döda eller dödandet av människor är det som personer vill se, som stimulerar till nya brott. Även sadistisk sexuell tortyr av olika slag borde vara olagligt att ladda ner, föra vidare.

Jag lutar allt mer åt att Robins intresse inte handlat om våldtäkt i första hand, utan kanske helt och hållet om att döda, nekrofili, och kanske även styckning (offensiv styckning) som en del av den sexuella akten.

Jag fasar för att läsa om vad han har haft på sin dator/mobil. Hoppas att han inte varit klurig nog att fixa bort bevisning.

Nog ingen fara då de verkar skryta över bedrifter och dela material i dessa medlemsgrupper.

Läste att han gick på it-gymnasiet men lärde sig ingenting, lärarna var helt kassa. Enligt honom själv.

Han är nog betydligt mer avancerad än vad han ger sken av.

Jag tror tyvärr du har helt rätt om hans utvecklade preferenser då han tycks avancerat från att reellt ge sig på barn till en vuxen kvinna.

Sen är det här med dofter helt klart väsentligt i något perverst sammanhang. Inte nog med de aparta filnamnen 2019, läste även att helgintresset var bla att åka och lukta/köpa parfym.

Att han kunde bli utsläppt så snabbt, med tanke på den grova anmälan från USA, är högst anmärkningsvärt. Och bestörtande.
Citera
2026-01-12, 16:32
Medlem
Har försökt hitta info om hans uppväxt och föräldrar.

Det som sticker ut i den gamla FUPen är att hela mammans och delar av farmoderns förhör är helt blankat.

Vad som framgår av broderens förhör är att mamman är förtidspensionerad.

I VAs förhör framgår att han är uppväxt i Kungsberga där farmodern bor. Har hon varit stand in förälder?

Han berättar att mamman går på medicin och självmedicinerar tabletter med alkohol när läkarn reglera medicinen, vilket gör att hon ibland är helt utslagen.

VA säger även att med tanke på vad som hänt mamman har han behov av att ”rensa skallen”. Vad har egentligen hänt undrar man?

När VA grips i hemmet på morgonen görs bedömning av polis att mamman ej kan förhöras på platsen, trots hon fixar morgonmacka.

Vid husrannsakan är både pappan och bror närvarande men inte mamman.
Citera
2026-01-12, 16:35
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Han var ju med i massa peddogrupper innan 2019 så garanterat har han varit det nu med.

Han sa ju själv i förhör att man var tvungen att även ladda upp för att vara med, men samtidigt förnekade han gång på gång när förhörsledarna konfronterade honom om just det.

Så jag blir inte förvånad om det finns bilder på styckningen som han hade tänkt delat med likasinnade.

Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Tror tyvärr att han redan hann med att dela, han hade tillräckligt många timmar på sig
Hmm. Det går tom undra om orsaken till att han inte tagit med sig mobilen var för att den var noggrant arrangerad hemavid för att på bästa sätt filma när han skar och sågade till sig (live för att visa upp konstverket?) dom mest åtråvärda styckena. Men varför i hela friden frysa ner delar när han gillar stanken? Dvs om det inte var dom attraktiva delarna han var på väg att gräva ner (när dom haffade honom) för att ta upp när dom stank tillräckligt angenämt.
Senast redigerad av Taggad 2026-01-12 kl. 16:41.
Citera
2026-01-12, 16:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nog ingen fara då de verkar skryta över bedrifter och dela material i dessa medlemsgrupper.

Läste att han gick på it-gymnasiet men lärde sig ingenting, lärarna var helt kassa. Enligt honom själv.

Han är nog betydligt mer avancerad än vad han ger sken av.

Jag tror tyvärr du har helt rätt om hans utvecklade preferenser då han tycks avancerat från att reellt ge sig på barn till en vuxen kvinna.

Sen är det här med dofter helt klart väsentligt i något perverst sammanhang. Inte nog med de aparta filnamnen 2019, läste även att helgintresset var bla att åka och lukta/köpa parfym.

Att han kunde bli utsläppt så snabbt, med tanke på den grova anmälan från USA, är högst anmärkningsvärt. Och bestörtande.

Jag är ju helt "borta" vad gäller de här sexuella festischerna, när det kommer till den vetenskapliga delen. Men läser på nu, och har förstått att det egentligen inte finns någon bot för iaf pedofili, att det är vanligt med större problematik med hypersexualitet vid pedofili än vid andra avvikande preferenser.

När man då kommer till straffsatser och olika behandlingsprogram,känner jag att med (det lilla) jag vet nu, är det lite "hopplöst", om du fattar vad jag menar.

Säg nu att Robin hade fått ett längre straff. Han hade kunnat fullfölja det progra han aldrig han gå färdigt innan han släpptes. Han hade kunnat få den av rättspsykiatrikern rekommenderade testerondämpande behandlingen.

Men... han hade inte blivit botad. Risken för övergrepp på barn kanske had minskat, men vi ser också att Robin har flera olika avvikande seuella festischer, ett empatilöst förhållningssätt som det verkar mot offren, förkaringsmodeller som tyder på att inte ta ansvar för sitt handlande, erkänner inte hela brottet (troligen, då han absolut hade annat i huvudet än rån mm, det tror jag) och förminskar mycket genom att bemnämna sker med ord som låter "snällare" än vad verkligheten beskriver.

Det är alltså inte "bara" pedofili det handlar om, utan pedofilin är en del av ett större problem.

Och hur ska man behandla sådana personer, som visar på dessa tillsammans ännu mer allvarliga problem?

Nu kommer Robin (om det går att fälla honom) förmodligen få ett mycket långt straff. Men han är ung, och blir om han kommer ut, fortfarande farlig om han inte får livstid.

Jag tänker på några av våra livstidsdömda farliga personer, som inte får/fått sina livstidsstraff tidsbegränsde.

Jag har mycket svårt att tro att Robin kvalar för rättspsykiatrisk vård, men vi får se vad den rättspsykiatriska utredningen kommer fram till denna gång.

"Något som är mindre känt är att ungefär 25 procent av dem som har pedofili också har en mycket större problematik med hypersexualitet och andra parafilier. Det kan handla om ett sexuellt intresse för sadism, att gnida sig mot andra eller tjuvtitta på andra.«"

https://lakartidningen.se/nyheter/han-forsoker-bringa-ljus-i-morkret/

Det var dig jag tänkte på i morse, och minns att du skrev något i tråden vid tillfälle om uppföljning efter strafftid. Du får gärna fylla i mina kunskapsluckor.
Citera
2026-01-12, 16:51
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27

Frågan är om det verkligen är rimligt att ett samhälle som säger sig värna jämlikhet accepterar att barn straffas ekonomiskt för sina föräldrars misstag. Borde inte reglerna se annorlunda ut när barn är inblandade – om målet faktiskt är att förebygga snarare än att reparera i efterhand?

Vad har detta med Vilma-röven att göra?
Det är ointressant att spekulera i varför han blev ett sånt psykstört retard. Många lever i betydligt värre situationer än kvinnomördaren och blir hederliga. Vilma hade genetik och ett jobbigt liv (till viss del).
Citera
2026-01-12, 16:58
Medlem
Citat:

Det som sticker ut i den gamla FUPen är att hela mammans och delar av farmoderns förhör är helt blankat.

I VAs förhör framgår att han är uppväxt i Kungsberga där farmodern bor. Har hon varit stand in förälder?

Han berättar att mamman går på medicin och självmedicinerar tabletter med alkohol när läkarn reglera medicinen, vilket gör att hon ibland är helt utslagen.

VA säger även att med tanke på vad som hänt mamman har han behov av att ”rensa skallen”. Vad har egentligen hänt undrar man?

När VA grips i hemmet på morgonen görs bedömning av polis att mamman ej kan förhöras på platsen, trots hon fixar morgonmacka.

När greps han på morgonen i sitt hem? Menar du 2019, efter kidnappningen av flickan? Hur kom polisen fram till att det var han som hade kidnappat henne? Om någon är insatt. Tack på förhand.
Citera
2026-01-12, 17:03
Medlem
Frescas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Någon får lägga upp den någon annanstans om den blir identifierad:

https://drive.google.com/file/d/1icwl1loQzAGmGjfryzVGkON8sTDntgug/view?usp=sharing

Tror inte det är han men är inte säker
Citera
2026-01-12, 17:07
Medlem
De A här. Hela mitt liv har jag alltid önskat att jag hade en bror som va min bror på riktigt som jag kunde prata, umgås och röka gräs med, istället va han där, en ettrig liten horunge som springer runt och golar på allt jag gör.
Har alltid känt att det varit något fel på honom, har bara inte kunnat sätta fingret på vad det va.
Vi levde i två helt olika världar som om vi inte ens fanns för varandra.
Jag och den dära saken har aldrig haft en relation. Kanske lite under barndomen men sen tonåren ingenting.

Robin växte INTE upp med alkoliserande föräldrar som behandlade han illa, tvärtom
Efter Robin föddes så blev min mamma sjuk och började med massa substanser hon fick utskrivet (som sen blev anledning till hennes kristna psykos)

Min mamma drack inte en enda droppe alkohol under våran uppväxt, hon började dricka 2019 efter den förra händelsen med Robin. Min pappa drack innan det men va ALDRIG våldsam eller aggressiv! Hade jobb osv. Gjorde allt han kunde för att dölja sitt alkoholdrickande,
Va bara som ett beroende han hade
När Robin kom ut så utnyttjade han bara min pappas hjälp sen drog därifrån och ville inte umgås med han längre vilket knäckte hans hjärta så mycket att han söp sig själv till döds,
Han började dricka sprit dygnet runt. Innan va de "bara" öl efter kvällstid.
Så Robin har bokstavligen talat satt min mamma på ett demensboende(alkoholrelaterat) och döda min pappa,
När min pappa låg döende på sjukhus brydde han sig inte ett skit, jag va hos honom varje dag.
Senaste gången jag såg honom va på min pappas begravning, vilket också va då jag fick reda på att han blivit "tjej"
Efter min pappas död så åkte han till bårhuset och klippte av hår på honom och sparade i burkar.
Han har hotat min pappa, till och med min farmor. Han har hotat mig med kniv också

Robin blev INTE utsatt för nånting under sin barndom förutom kärlek, respekt och omvårdnad! Både från familj/släkt allt. Han är bara satans barn född i från fucking helvetet.
Han har ingenting med min familj/släkt och göra så sluta skriv om mig och min mamma!
Vad den där saken än är föddes han till!!!
Jag och min släkt har fan inget med den här tråden att göra!

Redan som liten (5-6år kanske) så gick han och satt på asfalten och smasha myror med handen och njöt av att döda dom.
Han köpte/sparade alltid på nazistsaker från ww2 som liten typ hjälmar, uniformer och va helt fascinerad utav det.
Rasist nazist röstar sd
Den dära saken har inga nära och kära han någonsin har brytt sig om!

Jag hoppas verkligen han hamnar på en vanlig anstalt typ hall/Kumla med folk som får reda på vad han har gjort som gör hans liv till ett levande helvete resten av hans tid där tills han inte orkar längre och ställer sig på en stol tar ett rep runt halsen och sparkar undan stolen!!!
Kommer ångra mig själv resten av mitt liv att jag inte tog en för laget och brösta livstids fängelse och gick till min mammas demensboende med en kniv och väntade på honom, de enda stället jag kunde få tag på han.(vilket jag hade gjort om jag vetat att de här skulle hända).
Kolla bara senaste bilden från hans mugshot hur ful och äcklig han är!
Den här gången hoppas jag Sverige steppar upp ger han ett riktigt straff och aldrig någonsin släpper ut honom!!!
Vaknar upp med en klump i magen dom senaste veckorna sen den här händelsen.

RIP My
Citera
2026-01-12, 17:09
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hej! Tror ni Wilma hade tänkt äta My?

Med tanke på att han försökte göra sig av med kroppsdelar så är det väl orimligt. Är väl inte direkt insatt i kannibalism, men låt säga att råvaror är rätt svåra att få tag på så då borde man väl spara och förtära allt? Men vad finns det som talar för att han ville äta upp henne? Förstår att priser på köttet på willys gått upp, men detta är väl ändå lite galet.
/norther1
Citera
2026-01-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar-Lotte
Natten den 25:e, någon gång på kvällen (osäker tid, ungefär mellan 19–21), körde jag på Salemvägen mot Salem centrum. Strax vid Circle K i Rönninge såg jag tre polisbilar med blåljus som rusade mot Rönninge centrum. Jag blev lite nyfiken på vad som kunde ha hänt, men frugan var på och ville köra hem snabbt. Nu i efterhand förstår jag inte varför polisen var där flera timmar innan kidnappningen. Jag hittar heller ingen information om vad som kan ha hänt vid den tidpunkten.

Nu om GM:
När hen blev dömd försökte hen visa att hen inte var ute efter att skada tioåringen, men sökningarna på nätet visade en helt annan bild. Tankarna går därför till att hen även borde ha dömts för mordförsök. Men ja, det blev som det blev.

Hans mål med att byta kön:
Att lättare få barn att lita på honom, att väcka barns nyfikenhet, samt att använda gosedjur i sin lastbil för att locka barn (annars hade han gått vidare juridiskt). Allt detta, tillsammans med hur stolt och positivt han pratade om sina brott, väcker många teorier hos mig. Jag tror inte att han ångrade sig för fem öre efter sitt straff. Det enda han verkade vara besviken över var att han inte lyckades första gången – att han inte fick kidnappingen genomförd och att han blev tagen. Det leder till tanken att han denna gång såg till att offret inte skulle kunna rymma.

Jag köper inte heller att han ville bli tagen. Han lämnade sin telefon hemma för att inte bli spårad, tittade på dokumentärer för att lära sig hur man undviker misstag, planerade att göra sig av med kroppen så snabbt som möjligt – och nu nekar han till mord.

Om du såg polisbilar åkandes mot Rönninge C kl. 19-21 måste det nog ha varit något annat larm.

GM kunde inte ha dömts till mordförsök för kidnappningen. Menar du att han skulle ha dömts för mordförsök pga hans sökningar efter groteska bilder på nätet?

Tror också att hans yttre är skapat för att lättare locka till sig barn och kvinnor, men även för att gå under radarn pga hans brott.
Citera
2026-01-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Om du såg polisbilar åkandes mot Rönninge C kl. 19-21 måste det nog ha varit något annat larm.

GM kunde inte ha dömts till mordförsök för kidnappningen. Menar du att han skulle ha dömts för mordförsök pga hans sökningar efter groteska bilder på nätet?

Tror också att hans yttre är skapat för att lättare locka till sig barn och kvinnor, men även för att gå under radarn pga hans brott.
Inte för försök till mord men för förberedelse för mord, men åklagaren kände väl att han inte hade tillräckligt med bevisning för det.
Citera
2026-01-12, 17:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag hittar inte mammans namn, till skillnad mot farmoderns namn i FUP- registret. Farmoderns förhör är maskat medan jag inte hittar något för mamman alls.

Är hon redan här dement?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in