Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-09, 00:03
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Kan bara hålla med föregående talare i tråden. Verkligen ett fall som bröt igenom. Så illa det blir nästan, som en själslig tortyr.

Det ska ju inte påverka, men en så oerhört vacker ung kvinna i sina bästa år nere i Lund. Så nära hemmet. Det hade räckt med en annan hållplats eller en taxi hem och hon hade kunnat passera förbi katastrofen helt ovetandes. Troligtvis frågor familjen kommer få brottas med resten av livet.

Den enda uppsidan nu verkar vara att hon dött snabbt om uppgifterna stämmer, hellre det än en mardrömsnatt med "Vilma". Det blir spekulativt, men jag gissar att det stämmer. M slogs för livet och hamnade ganska nära en spenslig Robin i styrka. Att döda henne blev enda sättet att vinna. Leif GW verkar resonera lika.

Som tur är är brottsutredningen bättre idag än på 70-talet, annars var det nog en seriemördare vi hade ibland oss.

Vila i frid M! Påminner mig om ett citat från ett annat fall, att en mördare kan bara stjäla en framtid, aldrig det förflutna.
Det kan ju också varit så att GM visste att BO skulle stiga av Rönninge just då. GM var kanske vän med BO genom en falsk nätprofil?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det dummaste jag läst idag.
Jämför INTE en psykopat med en med autism.

Som skogsbadarn säger så känner vi känslor precis som andra.

Varför tror du att många med autism har eller har haft ångest? Om vi inte kan känna det?

Vi har Empati. Den kan utspela sig på olika sätt dock.
Jag tex har för mycket empati, särskilt när det kommer till barn, äldre och djur.

Kan inte känna sorg? Skojar du eller? Sorgen äter upp en inombords. (i alla fall mig)

Ofta har autister FÖR MYCKET känslor. Det vi kan ha svårt med däremot är att läsa av känslor från andra. Och att förmedla dom utåt.

Antar att du (Nationalromantik) inte orkar förnya din "kunskap" (Känner du möjligtvis känslan av likgiltighet? )
Men annars kan du ju läsa in dig lite på området innan du visar upp din låga IQ.

Detta blev ett känslostyrt inlägg, mvh en med autism. ( med en viss bit av ironi med )

https://www.simplypsychology.org/autism-and-expressing-emotions.html
"Sanningen är att autistiska personer känner hela spektrumet av känslor – ofta väldigt djupt – men de kan uttrycka dessa känslor på sätt som neurotypiska (icke-autistiska) personer inte omedelbart känner igen."

"Viktiga slutsatser
Autistiska personer upplever hela spektrumet av mänskliga känslor men uttrycker dem ofta annorlunda än neurotypiska personer.
Skillnader i känslomässigt uttryck – såsom neutrala ansiktsuttryck, unikt kroppsspråk eller fördröjda reaktioner – indikerar inte brist på känslor.
Alexitymi (svårigheter att identifiera känslor) är vanligt hos autistiska personer och påverkar deras förmåga att känna igen och uttrycka känslor tydligt.
Autistiska individer kan uppleva intensiva känslor, vilket ibland leder till sammanbrott eller avstängningar när de blir överväldigade.
Autistiska personer har vanligtvis stark empati, även om den kan kommuniceras på olika sätt, vilket betonar vikten av tålamod, tydlig kommunikation och att undvika antaganden."
Då är de fel diagnos de där är Borderline och de är mycket farligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Vilma verkar liksom Örebromassmördaren ha autism, vilket är en form av psokopati. Dags att spärra in alla dessa sjuka autister innan de drappar oss alla!

De vill kallas "aspisar" som låter så gulligt men är i själva verket renodlade våldspsykopater.
Exakt även ryssen som hade pojkvän han var exakt likadan
Citera
2026-01-09, 00:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Jag tänkte bara kommentera det att han/hon/det känns som en jävla ond docka. Ser man bilderna på hen blir man smått illlamående. Läser man sen mer om honom förstår man vilken sjuk människa det måste vara. Underligt att man kan gå under radarn.

Han har alltså planerat hela förloppet där styckningen ingår som ett lustfyllt moment? Andra person styckar så kallar defensivt för att göra sig av med "situationen". Här har vi en person som räknat ut allt från start. Var det ens meningsfullt att försöka gräva ner tjejen? Fattade han inte att han skulle torska genom att glõmma flera DNA besudlade föremål på marken.

Jävla idiot. Stackars brottsoffer med familj.

Möjligt att vi får mer svar framåt, eftersom det förmodligen finns många spår i hans digitala enheter. Han verkar inte ha lärt sig efter förra gången, att vad man gör på nätet, det kollar polisens tekniker upp. Han har förmodligen "avancerat" i sina sexuella preferenser, och inte tror jag att hans festisch för döda kroppar har försvunnit.

Vad gäller de kvarlämnade sakerna på platsen, kan bero på att det var svårare än han trodde att övermanna och få in M*y i bilen, alternativt att han inte trodde att någon skulle kunna koppla ihop sakerna med brottet. Visste han t ex att att hans DNA fanns lagrat i registret?

Det verkar som att Robins intelligens ligger inom det lägre spannet av normalfördelningskurvan. Han är alltså inte kanske tillräckligt smart för att kunna lura polisen, men har ändå kanske försökt läsa på, men lämnat efter sig idiotiska spår, såsom sökningar strax innan dådet.

Vi vet inte hur han tänkt runt styckningen. Kanske är det något som han kännt drivit honom, men kanske har han tänkt att han borde gömma kroppen, trots att det ju är stora risker runt denna del, särskilt som att hon nu inte verkar dödats i hans hem?

Vad kommer vi få veta? Pedfili, sexuell tändning på döda kroppar tidigare, nu tillägg med nekrofili, tändning på styckning? Man vill nästan inte veta. Lustmord?

Vad gäller hans nuvarande utseende, tänker jag att han dels är tagen på bar gärning, är nog tagen av situtionen. Inte sovit sedan natten innan dådet? Styckat hela natten, till jobbet därefter?

Också avsminkad (brukar väl vara sminkad som tjej, lite rester runt ögonen kvar. Kanske har peruk till vardags? Håret kanske är avklippt i försök att få till en frisyr på egen hand, eller blir skum om han sätter håret bakom öronen för att polisen vill kunna få med ansiktet med dess skador ordentligt? Kanske även öronen står ut mer än normalt, pga av trycket av håret som pressats bakom? Och den begynnande tunnhårigheten, den framträder än mer genom ett långt ovårdat hår och hela det ovårdade intrycket man får.

Jag tänker också att inte alla människor är supervackra, men mycket av människors personlighet speglar sig i annars mindre vackra ansikten, så man inte tänker på "fulheten" på det viset.

Här läser man in "allt"; brottet, pedofilin, styckningen, könsförvirringen, hela hans förvirrade, obegripliga och skrämmande personlighet.
Citera
2026-01-09, 00:12
Medlem
Tänkte också dela med mig till tråden om en erfarenhet man önskade man vore utan.

Följde rapporteringen sen start och blev ovanligt illa berörd och när fler och fler bilder släpptes så trillade polletten ner, det var nämligen så att jag köpte en bil av monstret på den plats jag sett figurera här, dvs tärnstigen, sommaren 2024 och då var namnet Vilma Andersson, uppträdde nervöst och minst med tre meters avstånd under affären, idag förstår man väl varför, fanskapet hade väl ingen aning om man visste något om dennes förflutna hos polisen. Han förklarade sin skyddade identitet på hot från tidigare relationer vilket man då kunde känna en slags förståelse och empati för, (om man bara vetat det man visste idag)…

Försökte verkligen enligt min mening redan då ändå vilja uppträda feminimt och där och då var i alla fall jag osäker på om det bara var en jävligt ful tjej eller en transa.

Körkortet var även det återkallat vad det visade sig och där förklarade denne det som en fortkörning, vilket visade sig inte riktigt heller stämde.
Citera
2026-01-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackabacka
Tänkte också dela med mig till tråden om en erfarenhet man önskade man vore utan.

Följde rapporteringen sen start och blev ovanligt illa berörd och när fler och fler bilder släpptes så trillade polletten ner, det var nämligen så att jag köpte en bil av monstret på den plats jag sett figurera här, dvs tärnstigen, sommaren 2024 och då var namnet Vilma Andersson, uppträdde nervöst och minst med tre meters avstånd under affären, idag förstår man väl varför, fanskapet hade väl ingen aning om man visste något om dennes förflutna hos polisen. Han förklarade sin skyddade identitet på hot från tidigare relationer vilket man då kunde känna en slags förståelse och empati för, (om man bara vetat det man visste idag)…

Försökte verkligen enligt min mening redan då ändå vilja uppträda feminimt och där och då var i alla fall jag osäker på om det bara var en jävligt ful tjej eller en transa.

Körkortet var även det återkallat vad det visade sig och där förklarade denne det som en fortkörning, vilket visade sig inte riktigt heller stämde.

Helvete vilken otrevlig känsla du måste sitta med nu. Har du kvar bilen? Har polisen kontaktat dig på något sätt? Det har ju spekulerats tidigare i tråden att han bytt bilar när de använts vid brottslighet. Jag är skeptisk men vore intressant att veta om detta är något som polisen undersöker.
Citera
2026-01-09, 00:22
Medlem
TawnyFrogmouths avatar
Citat:

TVÅA PÅ BOLLEN!
OJ! Har polisen kontaktat dig angående bilen? För undersökning av eventuella fler fall? Gissar inte, eftersom du inte nämner det.
Citera
2026-01-09, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Möjligt att vi får mer svar framåt, eftersom det förmodligen finns många spår i hans digitala enheter. Han verkar inte ha lärt sig efter förra gången, att vad man gör på nätet, det kollar polisens tekniker upp. Han har förmodligen "avancerat" i sina sexuella preferenser, och inte tror jag att hans festisch för döda kroppar har försvunnit.

Vad gäller de kvarlämnade sakerna på platsen, kan bero på att det var svårare än han trodde att övermanna och få in M*y i bilen, alternativt att han inte trodde att någon skulle kunna koppla ihop sakerna med brottet. Visste han t ex att att hans DNA fanns lagrat i registret?

Det verkar som att Robins intelligens ligger inom det lägre spannet av normalfördelningskurvan. Han är alltså inte kanske tillräckligt smart för att kunna lura polisen, men har ändå kanske försökt läsa på, men lämnat efter sig idiotiska spår, såsom sökningar strax innan dådet.

Vi vet inte hur han tänkt runt styckningen. Kanske är det något som han kännt drivit honom, men kanske har han tänkt att han borde gömma kroppen, trots att det ju är stora risker runt denna del, särskilt som att hon nu inte verkar dödats i hans hem?

Vad kommer vi få veta? Pedfili, sexuell tändning på döda kroppar tidigare, nu tillägg med nekrofili, tändning på styckning? Man vill nästan inte veta. Lustmord?

Vad gäller hans nuvarande utseende, tänker jag att han dels är tagen på bar gärning, är nog tagen av situtionen. Inte sovit sedan natten innan dådet? Styckat hela natten, till jobbet därefter?

Också avsminkad (brukar väl vara sminkad som tjej, lite rester runt ögonen kvar. Kanske har peruk till vardags? Håret kanske är avklippt i försök att få till en frisyr på egen hand, eller blir skum om han sätter håret bakom öronen för att polisen vill kunna få med ansiktet med dess skador ordentligt? Kanske även öronen står ut mer än normalt, pga av trycket av håret som pressats bakom? Och den begynnande tunnhårigheten, den framträder än mer genom ett långt ovårdat hår och hela det ovårdade intrycket man får.

Jag tänker också att inte alla människor är supervackra, men mycket av människors personlighet speglar sig i annars mindre vackra ansikten, så man inte tänker på "fulheten" på det viset.

Här läser man in "allt"; brottet, pedofilin, styckningen, könsförvirringen, hela hans förvirrade, obegripliga och skrämmande personlighet.

Han var smart nog för att lära sig lite av misstagen förra gången. Den här gången såg han till att hon inte kunde rymma från bilen, kanske har han till och med hyrt en bil eller liknande för att han märkte hur lätt dom hittade DNA förra gången.
Kanske var det just därför han valde att jobba också, för att han skulle verka mindre skyldig än förra gången när han varit ut och åkt hela dagen.
Han lämnade mobilen hemma, förra gången hade han den med sig.
Han valde säkert en ung tjej istället för ett barn för att barn sällan är ensamma mitt på natten, och förra gången var det på ljusa dagen i ett bostadsområde.
Men inte tillräckligt smart för att komma undan, som du säger, men samtidigt var det väl inte så många fler spår han lämnat efter sig annars förutom det som hittades första dagen? Vilket bara kan vara ren tur att han slarvade med, för annars kanske det hade varit betydligt svårare att hinna ikapp honom innan han grävt ner och hunnit städa och rensa frysen. Även om jag såklart tror han hade upptäckts ändå på något sätt, så var väl hammaren osv det största misstaget och som resulterade i att han åkte fast så pass fort?

Tror nästan han är kannibal. Eller att det kommer fram att han dödat sin farsa eller något(långsökt teori pga helt annat kön o allt, men ja man skulle inte bli förvånad.)
Citera
2026-01-09, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Det är precis det som införs med säkerhetsstraff nu den 1 mars i år.
Så kul alla som lekte att han hade telefonen med sig och att polisen hackade den hahaha

Dessutom allt som står på Expressen Aftonbladet stämmer inte ni måste tänka till lite
Citera
2026-01-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det kan ju också varit så att GM visste att BO skulle stiga av Rönninge just då. GM var kanske vän med BO genom en falsk nätprofil?

Har också tänkt i de banorna. Kan man återskapa mys telefon? (innehållet)?
Citera
2026-01-09, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja det stämmer. Man får ändå säga att det är anmärkningsvärt att polisen inte hittade kroppen eller kroppsdelarna i det 15 kvm lilla attefallshuset.
Dem gick väl inte ens in i huset, lyste lite med ficklampan bara
Citera
2026-01-09, 00:26
Medlem
Citat:

Men fyyyy vad obehagligt.. hoppas du slapp gå in i hans hem, vet vet? Kanske hade du blivit attackerad där och då mitt på ljusa dagen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in