Citat:
Ursprungligen postat av
Petitoo
Jag tänkte bara kommentera det att han/hon/det känns som en jävla ond docka. Ser man bilderna på hen blir man smått illlamående. Läser man sen mer om honom förstår man vilken sjuk människa det måste vara. Underligt att man kan gå under radarn.
Han har alltså planerat hela förloppet där styckningen ingår som ett lustfyllt moment? Andra person styckar så kallar defensivt för att göra sig av med "situationen". Här har vi en person som räknat ut allt från start. Var det ens meningsfullt att försöka gräva ner tjejen? Fattade han inte att han skulle torska genom att glõmma flera DNA besudlade föremål på marken.
Jävla idiot. Stackars brottsoffer med familj.
Möjligt att vi får mer svar framåt, eftersom det förmodligen finns många spår i hans digitala enheter. Han verkar inte ha lärt sig efter förra gången, att vad man gör på nätet, det kollar polisens tekniker upp. Han har förmodligen "avancerat" i sina sexuella preferenser, och inte tror jag att hans festisch för döda kroppar har försvunnit.
Vad gäller de kvarlämnade sakerna på platsen, kan bero på att det var svårare än han trodde att övermanna och få in M*y i bilen, alternativt att han inte trodde att någon skulle kunna koppla ihop sakerna med brottet. Visste han t ex att att hans DNA fanns lagrat i registret?
Det verkar som att Robins intelligens ligger inom det lägre spannet av normalfördelningskurvan. Han är alltså inte kanske tillräckligt smart för att kunna lura polisen, men har ändå kanske försökt läsa på, men lämnat efter sig idiotiska spår, såsom sökningar strax innan dådet.
Vi vet inte hur han tänkt runt styckningen. Kanske är det något som han kännt drivit honom, men kanske har han tänkt att han borde gömma kroppen, trots att det ju är stora risker runt denna del, särskilt som att hon nu inte verkar dödats i hans hem?
Vad kommer vi få veta? Pedfili, sexuell tändning på döda kroppar tidigare, nu tillägg med nekrofili, tändning på styckning? Man vill nästan inte veta. Lustmord?
Vad gäller hans nuvarande utseende, tänker jag att han dels är tagen på bar gärning, är nog tagen av situtionen. Inte sovit sedan natten innan dådet? Styckat hela natten, till jobbet därefter?
Också avsminkad (brukar väl vara sminkad som tjej, lite rester runt ögonen kvar. Kanske har peruk till vardags? Håret kanske är avklippt i försök att få till en frisyr på egen hand, eller blir skum om han sätter håret bakom öronen för att polisen vill kunna få med ansiktet med dess skador ordentligt? Kanske även öronen står ut mer än normalt, pga av trycket av håret som pressats bakom? Och den begynnande tunnhårigheten, den framträder än mer genom ett långt ovårdat hår och hela det ovårdade intrycket man får.
Jag tänker också att inte alla människor är supervackra, men mycket av människors personlighet speglar sig i annars mindre vackra ansikten, så man inte tänker på "fulheten" på det viset.
Här läser man in "allt"; brottet, pedofilin, styckningen, könsförvirringen, hela hans förvirrade, obegripliga och skrämmande personlighet.