2026-01-12, 20:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Exakt så, det var oerhört märkligt att han fick komma ut tidigare trots ytterligare dom på 26 dagar extra och sen komma ut tidigare för att han skött sig, det skaver litegrann? Men jag undrar om det är möjligt att hotet inte kunde ses som just misskötsel eftersom han dömdes för det? Och bortsett från det då ansågs ha skött sig och därför kom ut tidigare?
Fast jag tror jag läste nånstans att han provocerade genom att prata vad han ville göra med barn tex, men kanske var i början och att han sen skärpte till sig? Ibland minns man ju fel och blandar ihop detaljer tyvärr?
Vad var det för behandlingsprogram de trodde skulle hjälpa honom men som han han inte fullföljde?

Varför tror du inte det blir livstidsstraff?

Det vet jag inte (livstidsstraff), men normalstraffet är mellan 10- 18 år för mord. Sedan får vi väl se hur omständigheterna är. Jag är ingen expert inom juridiken.

Brottsbalken:

"[K3]1 § Den som berövar annan livet, döms för mord till fängelse på viss tid, lägst tio och högst arton år, eller på livstid. Som skäl för livstids fängelse ska det särskilt beaktas om gärningen föregåtts av noggrann planering, präglats av särskild förslagenhet, syftat till att främja eller dölja annan brottslighet, inneburit svårt lidande för offret eller annars varit särskilt hänsynslös. Lag (2019:805)."

https://lagen.nu/1962:700#K3P1S1

Jag kan bara hoppas på att han åker dit på livstid, kanske för att det har varit förslaget, välplanerat och att styckningen varit målet?

Kan inte komma undan med att tänka att här finns groteska detaljer (som vad fanns i påsen?) och varför inte åka med alla kroppsdelar i skogen. Det var ju ändå en lång resa dit.
Citera
2026-01-12, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du skriver att eran mamma inte drack en droppe alkohol före 2019. På sin FB skriver hon redan 2010 att hon dricker både öl och vin, alkoholfritt? Flera likade sidor med både whisky, öl och vin.

Men han kan ju inte minnas allt, och det är väl dessutom troligt att han genomgår det absolut värsta krisen i sitt liv just nu, det har hänt förfärligt mycket sen 2019, sex år med bara msssor hemska minnen och tragedier och det mesta beror på Robin.
Först kidnappningen, sen fick de flytta byta namn hela familjen pga Robin. Sen gick farmor och pappa bort och mamma blev sämre och fick flytta till boende och sen mordet. Han orkar förmodligen inte med en enda motgång till och orkar inte med att tänka negativt om sina föräldrar heller, han tycker ju att det är Robin som förstört precis allt för dom alla, så skräm inte iväg grabben, han mår ju inte bra det märkte du väl? Han skrev att hela sitt liv han hade önskat sig en bror men aldrig haft en bror, han är helt knäckt pga Robin och då är det vanligt att annat negativt som varit glöms bort helt helt å hållet? Ta det lugnt och ge honom tid, klumpiga kommentarer är ju onödigt i det här läget när han uppenbarligen är förtvivlad arg frustrerad osv?
Citera
2026-01-12, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyzaao
Är det någon som är insatt som kan förklara varför och när ett sådant förhör maskas? Vad kan förhöret tänkas innehålla?

Eftersom hela förhöret är maskat handlar det troligen om allvarlig psykisk sjukdom eller demens. Kan också vara övergrepp, missbruk, detaljer om familjekonflikter eller barndom. Men det handlar iaf om att skydda vittnet (mamman) och inte Robin.
Citera
2026-01-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogen420
De A här. Hela mitt liv har jag alltid önskat att jag hade en bror som va min bror på riktigt som jag kunde prata, umgås och röka gräs med, istället va han där, en ettrig liten horunge som springer runt och golar på allt jag gör.
Har alltid känt att det varit något fel på honom, har bara inte kunnat sätta fingret på vad det va.
Vi levde i två helt olika världar som om vi inte ens fanns för varandra.
Jag och den dära saken har aldrig haft en relation. Kanske lite under barndomen men sen tonåren ingenting.

Robin växte INTE upp med alkoliserande föräldrar som behandlade han illa, tvärtom
Efter Robin föddes så blev min mamma sjuk och började med massa substanser hon fick utskrivet (som sen blev anledning till hennes kristna psykos)

Min mamma drack inte en enda droppe alkohol under våran uppväxt, hon började dricka 2019 efter den förra händelsen med Robin. Min pappa drack innan det men va ALDRIG våldsam eller aggressiv! Hade jobb osv. Gjorde allt han kunde för att dölja sitt alkoholdrickande,
Va bara som ett beroende han hade
När Robin kom ut så utnyttjade han bara min pappas hjälp sen drog därifrån och ville inte umgås med han längre vilket knäckte hans hjärta så mycket att han söp sig själv till döds,
Han började dricka sprit dygnet runt. Innan va de "bara" öl efter kvällstid.
Så Robin har bokstavligen talat satt min mamma på ett demensboende(alkoholrelaterat) och döda min pappa,
När min pappa låg döende på sjukhus brydde han sig inte ett skit, jag va hos honom varje dag.
Senaste gången jag såg honom va på min pappas begravning, vilket också va då jag fick reda på att han blivit "tjej"
Efter min pappas död så åkte han till bårhuset och klippte av hår på honom och sparade i burkar.
Han har hotat min pappa, till och med min farmor. Han har hotat mig med kniv också

Robin blev INTE utsatt för nånting under sin barndom förutom kärlek, respekt och omvårdnad! Både från familj/släkt allt. Han är bara satans barn född i från fucking helvetet.
Han har ingenting med min familj/släkt och göra så sluta skriv om mig och min mamma!
Vad den där saken än är föddes han till!!!
Jag och min släkt har fan inget med den här tråden att göra!

Redan som liten (5-6år kanske) så gick han och satt på asfalten och smasha myror med handen och njöt av att döda dom.
Han köpte/sparade alltid på nazistsaker från ww2 som liten typ hjälmar, uniformer och va helt fascinerad utav det.
Rasist nazist röstar sd
Den dära saken har inga nära och kära han någonsin har brytt sig om!

Jag hoppas verkligen han hamnar på en vanlig anstalt typ hall/Kumla med folk som får reda på vad han har gjort som gör hans liv till ett levande helvete resten av hans tid där tills han inte orkar längre och ställer sig på en stol tar ett rep runt halsen och sparkar undan stolen!!!
Kommer ångra mig själv resten av mitt liv att jag inte tog en för laget och brösta livstids fängelse och gick till min mammas demensboende med en kniv och väntade på honom, de enda stället jag kunde få tag på han.(vilket jag hade gjort om jag vetat att de här skulle hända).
Kolla bara senaste bilden från hans mugshot hur ful och äcklig han är!
Den här gången hoppas jag Sverige steppar upp ger han ett riktigt straff och aldrig någonsin släpper ut honom!!!
Vaknar upp med en klump i magen dom senaste veckorna sen den här händelsen.

RIP My

Tack för att du berättar! <3

Jag trodde det, att det inte var "föräldrarnas fel" utan att R faktiskt är psykopat. Det måste varit hemskt för både dig, din mor och din far. Hoppas folk slutar spekulera om er familj nu när du gett en tydligare bild om vem R egentligen var och är.
Citera
2026-01-12, 20:27
Medlem
Citat:
Eftersom hela förhöret är maskat handlar det troligen om allvarlig psykisk sjukdom eller demens. Kan också vara övergrepp, missbruk, detaljer om familjekonflikter eller barndom. Men det handlar iaf om att skydda vittnet (mamman) och inte Robin.
Det finns inget förhör med mamman i innehållsförteckningen ens. Gissar att hon inte var tillräckligt välfungerande för ett förhör.

Däremot är stora delar av farmors förhör maskat.
Citera
2026-01-12, 20:28
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Enligt en polis som intervjuades i Expressens podd Krimrummet tar en sådan undersökning flera veckor. Förra gången (2019) tog det tre veckor.

Källa: https://open.spotify.com/episode/0SjcyRHdPeBqg1Zp80n9H9?si=-pNJpp_6SICaSKLXuDoG7A
28 minuter in i avsnittet.
tack, intressant
Citera
2026-01-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Det finns inget förhör med mamman i innehållsförteckningen ens. Gissar att hon inte var tillräckligt välfungerande för ett förhör.

Däremot är stora delar av farmors förhör maskat.

Tack, då missuppfattade jag det eftersom jag utgick från att mamman hördes.
Citera
2026-01-12, 20:31
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Minst en sak talar för det,
det korta skrik som hördes och abrupt tog slut.
Hade hon sett RSH aka VA kliva ur bilen hade hon sprungit,
men också ropat på hjälp. (Bostadshus i närheten.)
Ja, vittnet uppgav sig höra ett (1) skrik. Metoden att köra på BO skulle få BO skadad och svårt att försvara sig eller fly.
Citera
2026-01-12, 20:32
Medlem
Citat:
Tror faktiskt det är vanligare att man skriker om man blir överfallen av en transa med en hammare, än att bli påkörd av en bil.

Han körde bilen,
därför måste han ta sig ur den.

Hade hon sett honom då hade hon förmodligen gallskrikit och sprungit.
Man kan tänka att man skriker på hjälp i en sådan situation.

Vittnet kanske kommer uttala sig mer om det.
Senast redigerad av Think-If-You-Can 2026-01-12 kl. 20:39.
Citera
2026-01-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Har de genomgått RPU på Wilma Andersson?

Den ska vara klar 27/1 2026. Enligt dagboksblad som publicerats i tråden.

Undrar om han gör som @rubbergirl skrev i inlägg #15559. Trollar stenhårt?
Tror faktiskt det.

@rubbergirl inlägg:

Han trollar FL så stenhårt när han konfronteras med bilderna. ”…hade jag inte suttit här hade det kanske inte blivit någon förändring. När jag kommer ut vill jag bara bort från skiten.” (s506)

Mardröm att förhöra.
Citera
2026-01-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sant, det var ju faktiskt därför enligt Robin han mådde dåligt och gjorde kidnappningen. Han skyllde på samhället som inte hjälpte mamman. Hon måste ju typ ha varit illa därhän i sitt missbruk eftersom hon också ramlade och bröt sig (något ditåt).

Jag funderar också vilken typ av medicinering mamman kan ha haft, då sjukvården inte ville skriva ut mer, då läkaen menade att hon missbrukat dessa. Enligt Robins förhör började hon då mixtra med akoholen .

Så detta är inget nytt problem.

Robin säger något om att läkarn vill trappa ner medicinen. Det kan då tänkas att det handlar om antidepressiva, lugnande typ benzo eller något morfinbaserat läkemedel, alla varierande beroendeframkallande.

Orsaken kan klart ha att göra med att hon blivit förtidspensionerad och inte fungerat.

Vet inte om mer framgår från hennes fb med aktiviteter, resor etc.?
Citera
2026-01-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det vet jag inte (livstidsstraff), men normalstraffet är mellan 10- 18 år för mord. Sedan får vi väl se hur omständigheterna är. Jag är ingen expert inom juridiken.

Brottsbalken:

"[K3]1 § Den som berövar annan livet, döms för mord till fängelse på viss tid, lägst tio och högst arton år, eller på livstid. Som skäl för livstids fängelse ska det särskilt beaktas om gärningen föregåtts av noggrann planering, präglats av särskild förslagenhet, syftat till att främja eller dölja annan brottslighet, inneburit svårt lidande för offret eller annars varit särskilt hänsynslös. Lag (2019:805)."

https://lagen.nu/1962:700#K3P1S1

Jag kan bara hoppas på att han åker dit på livstid, kanske för att det har varit förslaget, välplanerat och att styckningen varit målet?

Kan inte komma undan med att tänka att här finns groteska detaljer (som vad fanns i påsen?) och varför inte åka med alla kroppsdelar i skogen. Det var ju ändå en lång resa dit.

Ja fy attan jag tänkte när jag läste din sista mening;tänk om han tänkt äta henne? Usch vilka hemska tankar man plötsligt kan få? Och det fick jag bara för att jag läste idag att han sagt: ”de andra kroppsdelarna har jag i frysen”
Det här fallet kommer jag aldrig att glömma, blev nog för mycket att ta in det här med kidnappningen också, det är för mycket tragedier på tragedier liksom?
Obs bara sjukt galna tankar, och ska inte tas som sanning det jag skrivit ovan,

Men ytterligare saker skulle kanske öka på straffet alla fall?
Men sen vet vi ju inte om han styckade kroppen för att han hade lust med det eller om det var för att det var lättare att transportera eller rentav för att dölja dödsorsak eller eventuellt våldtäkt? Eller går det att bevisa ändå trots att kroppen är styckad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in