2026-01-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Det skulle vara en relevant fråga att ställa egentligen. Hur de resonerar och tänker kring att undvika att Lars ska hamna i samma? Men det blir ju en otrolig block om man skulle nämna det givetvis. Men är ju otroligt relevant med tanke på att det ju garanterat är ärftligt då. Jag har fått för mig att H gick upp i vikt i samband med att de förlorade Liam. Som någon depressionsgrej. Men har hon nu varit EXTREMT ÖVERVIKTIG sen 9 års ålder så är det ju något helt annat. Och desto mer viktigt att ge Lars bättre kost än de gör nu. Idioter alltså.

Nej, Hanna var jättestor när hon var gravid med Liam. Det här får man väl inte nämna högt men det känns ju som hennes ”extrema övervikt” kanske bidrog till att hon inte mådde särskilt bra som gravid…? Hon gick väl på alla möjliga mediciner och hennes blodtryck var ju skyhögt har hon sagt. Kan det påverka hur barnet mådde? Jag vet alltså inte utan undrar.
Citera
2026-01-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Nej, Hanna var jättestor när hon var gravid med Liam. Det här får man väl inte nämna högt men det känns ju som hennes ”extrema övervikt” kanske bidrog till att hon inte mådde särskilt bra som gravid…? Hon gick väl på alla möjliga mediciner och hennes blodtryck var ju skyhögt har hon sagt. Kan det påverka hur barnet mådde? Jag vet alltså inte utan undrar.

En ganska enkel googling säger ju dock att högt blodtryck hos mamman kan öka risk för tillväxthämning och för tidig födsel hos barnet om man är gravid.
Citera
2026-01-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Rolig sammanställning men också lite sorglig.
Det blir så tydligt att hon inte har vänner eller att det händer något i deras liv.
Ganska trist och sorglig sammanfattning av årets tio första dagar. Börjar det såhär så kommer det väl fortsätta såhär. Symtom och sjukdomar och nån länk då och då… Repeat på den.
Citera
2026-01-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PMSmordin
Extremt överviktig sen 9års ålder? Extrem är väl lite överdrivet eller? 😅
Haha allt är väl extremt med henne. Men hon led säkert av fetma. Och det kommer troligtvis mest sannolikt av dålig vanor i hemmet. Höll hon ens på med någon aktivitet som liten?
Citera
2026-01-10, 22:09
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Ja det kan absolut påverka barnet. Det förklarar nog varför hon fick preeklampsi så ovanligt tidigt och varför H blev så sjuk. Kände inte till att hon hade högt blodtryck redan innan graviditeten. Bebisen blev tillväxthämmad.

Finns mkt att läsa om obesitas och graviditet på nätet.
Och riskerna med det.
Senast redigerad av Knappast....... 2026-01-10 kl. 22:18.
Citera
2026-01-10, 22:54
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Haha allt är väl extremt med henne. Men hon led säkert av fetma. Och det kommer troligtvis mest sannolikt av dålig vanor i hemmet. Höll hon ens på med någon aktivitet som liten?

Jag tycker inte man kan begära/klaga på Hanna som barn- det var hennes föräldrar som skulle sett till att hon hade sunda vanor. Precis som att Hanna ska se till att Lars får ett så bra och sunt liv som möjligt.
Citera
2026-01-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
”Ni”, jag kan och tänker bara stå för mig själv och nej, jag försvarar sällan hennes beteende, däremot tycker jag inte man behöver ”ge på” människor som inte gjort dig nåt och ta sig friheten att säga precis vad som helst om exakt allting… DET behovet är ett patetiskt inte frisk beteende. Däremot har det mycket sällan jag försvarar ett visst beteende hos H, jag anser inte att jag är varken bättre eller sämre än andra så varför ska jag anmärka på detaljer i andras liv?
Har man det behovet så blir det oerhört komiskt att sitta här och trycka ner er annan människa och hävda sig själv, som att man är bättre. Ledsen att säga det men man framstår inte som supersmart då… att granska en annans människa som skrattar vid fel tillfälle, vilket innehåll som finns i nappflaskan, sätta diagnoser, anklaga för diverse… med endast en Instagram som underlag. Då framstår H som bra mycket smartare, tyvärr.

Makes so much sense att du är här då du
Citera
2026-01-10, 23:29
Medlem
Haha kommentaren på hennes senaste inlägg om vikt operationen. Någon som kommentera hur de ser på kosten med Lars och svaret är balans.
"Balans. Allt handlar om balans enligt mig.
Förbjuder ingenting, men hetsäter heller inte. Samma med rörelse. Vardaglig motion, tar mig till gymmet när jag kan. Som sagt, balans"

Undrar hur hennes rutiner är, vad gör hon för vardaglig motion? Sällan jag har hört att hon är ute på promenad men hon kanske räknar stegen när hon är på rusta. Vad vet jag.
Citera
2026-01-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Haha kommentaren på hennes senaste inlägg om vikt operationen. Någon som kommentera hur de ser på kosten med Lars och svaret är balans.
"Balans. Allt handlar om balans enligt mig.
Förbjuder ingenting, men hetsäter heller inte. Samma med rörelse. Vardaglig motion, tar mig till gymmet när jag kan. Som sagt, balans"

Undrar hur hennes rutiner är, vad gör hon för vardaglig motion? Sällan jag har hört att hon är ute på promenad men hon kanske räknar stegen när hon är på rusta. Vad vet jag.

Trappan ner till soffan och sen blir det ju lite situps när hon sträcker sig efter chipsskålen. Sen är det nog minst tio steg ut till bilen.
Citera
2026-01-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Så du menar att Hanna ljuger, skarvar på sanningen och lurar sina dumma följare?
Det skulle hon väl aldrig göra 😂😂

Menar inget, bara konstaterar att jag inte tycker det ser ut som hon är extremt överviktig på dom bilder hon har lagt ut från tiden hon var liten. Hon sa från 9 år, så jag kanske bara sett bilder från när hon är yngre. Vet inte vad det är för roligt med det.
Citera
2026-01-11, 00:08
Medlem
Det var inte bara övervikt det var EXTREM övervikt redan som 9 åring för all med H är extrem, grov, allvarlig. Om hon nu var överviktig som barn, varför ger hon Lars socker, saft, risifrutti, ketchup, pizza, pommes etc som är 2 ÅR GAMMAL! För att inte tala om klubban när hon var 1 år gammal. Ser att hon har fått frågan under inlägget men korkade H Soffasson svarar utifrån sig själv. Det är skrämmande att man kan ge sitt barn sån dålig kost och motion. Skäms H.

Och som vanligt med H när hon ska berätta ALLT om något får man redan på absolut ingenting. Varför valde hon G sleeve? Varför inte GBP? Vad innebär ingreppet? Vad gjorde hon själv för att gå ner i vikt? Vad var orsaken till att hon gick upp i vikt? Etc.

Kan f.ö. inte minnas att hon varit extremt överviktig på bilder från hennes tonår som man sett på gamla bloggen och FB innan det stängdes ner.

Och H har gått från 67,8 till 67,7 idag. Fler följare tröttnar för varje dag…
Citera
2026-01-11, 00:11
Medlem
Och så klart (som alla visste) fortsätter H att tänja på gränserna och visa mer av Lars varje dag. Idag en film utan en blurrad Lars där man såg ansiktet flera gånger (och TVn stod på såklart hos familjen Latmask). Vad hände med att värna om Lars ”identitet”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in