Citat:
Ursprungligen postat av
Fleavmoe
Och på samma gång har storebror drogproblem. Familjen borde inte ha gått under radarn för socialtjänsten iaf. Eller vården. Och då borde MGM även ha uppmärksammats och om han gjort det är jag såklart intresserad av vad de såg eller gjorde för bedömning kring hemsituation, familjen och om hans mående eller beteenden då.
Ja alltså jag vet inte mycket om brorsan eller ålder osv när det skett, men det är väl mer regel än undantag att åtminstone en av ungarna testar knark och föräldrar som dricker utan att soc tar tag i det..
vet inte hur mycket han knarkat osv heller så jag kan ha fel. Men det är inte omöjligt att sånt här inte kommer fram. Dessutom var ju Robin ändå skötsam och har jobbat osv och var väl ändå duktig i skolan, det var väl inte förrän kidnappningen det verkligen kom fram hur sjuk han är förutom att han kollat porr i skolan osv, men det ryktet kanske inte ens spred sig till lärarna.
Pappan verkade ju vara rätt manipulativ och inte omöjligt att föräldrar kan spela teater framför soc och lärare…
Tycker däremot synd om brorsan nu. Hoppas han klippt banden med familjen sen långt tillbaka och att han söker hjälp om han känner att det behövs. Han mår nog inte bra alls just nu och har säkert skuldkänslor osv.