2026-01-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är många barn som bor kvar i hemmet trots skadlig miljö.
Socialen drar sig in i det längsta för att omplacera barn. Dom anser ofta att barn har det bäst hos sina biologiska föräldrar.
Se på alla grovt misshandlade barn, mördade barn, barnsoldater osv som socialtjänsten har haft kännedom om men inte gjort ingripanden.

Dessutom verkar hon ändå vara en bra föräldrer utåt, följa med på paintball, mysstunder hemma, åka skridskor osv. Mycket möjligt att problemen inte synts utåt.
Barn som växer upp i en sån miljö med alkohol osv kanske inte förstår hur illa det egentligen är förrän senare i efterhand eller försöker skydda sina föräldrar som ändå säkert varit schyssta delvis mot sina barn och därmed tonar ner situationen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Han är fullkomligt förvirrad. Som en flipperkula runt runt.
Och det är inte antingen eller: tänk på ett litet barn så förstår du. Barn som ännu inte utvecklat ngn empati, skyller ifrån sig, testar gränser, trotsar, vill ha uppmärksamhet & är väldigt egoistiska. Mamma är världens bästa när barnet får kakor & den dummaste när barnet inte får som det vill.

Sätt barnet utan identitet i en vuxen kropp. Ja, det är bara kaos & det skapar kaos runt omkring. Han vet vad han gör men bryr sig inte om konsekvenser. Det är både fruktansvärt sorgligt & extremt förödande på samma gång.

Jag resonerar likadant men jag tror inte han är förvirrad själv, och att han vill förvirra omgivningen och därför skapar kaos, leker med människor helt enkelt, att han njuter av det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renotjosken
Nej

Källa på det?
Citera
2026-01-10, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Näe. Men du verkar gilla halmgubbar. Jg har skrivit exakt det jag tänkte. Sedan att du har gått vidare med halmgubbar är ditt problem. RobinVilma hade kunnat räddas, nu blev han ett monster istället.

Det kunde han kanske men troligtvis inte?
Citera
2026-01-10, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Just klor lukt verkar han besatt av också? Känns som det är för uppenbart om det skulle varit något trauma med just badhus bara, men iofs tycker väl alla att klor luktar ganska gott? Men då borde han kanske ha något med bensinlukt också haha
Klorlukt luktar väl inte gott OCH påminner om badhus och badhus är äckliga.
Men kom på att om han var pedant, som någon skrivit, lär han ha städat undan ganska bra efter styckningen så där fanns kanske ändå inte så mycket som pekade i den riktningen när polisen gick in i huset/stugan.
Citera
2026-01-10, 19:23
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Dessutom verkar hon ändå vara en bra föräldrer utåt, följa med på paintball, mysstunder hemma, åka skridskor osv. Mycket möjligt att problemen inte synts utåt.
Barn som växer upp i en sån miljö med alkohol osv kanske inte förstår hur illa det egentligen är förrän senare i efterhand eller försöker skydda sina föräldrar som ändå säkert varit schyssta delvis mot sina barn och därmed tonar ner situationen..

Och på samma gång har storebror drogproblem. Familjen borde inte ha gått under radarn för socialtjänsten iaf. Eller vården. Och då borde MGM även ha uppmärksammats och om han gjort det är jag såklart intresserad av vad de såg eller gjorde för bedömning kring hemsituation, familjen och om hans mående eller beteenden då.
Citera
2026-01-10, 19:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja, det fanns säkert bra och fina stunder också och som du säger så finns det säkert barn som vill skydda och försvara sina föräldrar.
Citera
2026-01-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Klorlukt luktar väl inte gott OCH påminner om badhus och badhus är äckliga.
Men kom på att om han var pedant, som någon skrivit, lär han ha städat undan ganska bra efter styckningen så där fanns kanske ändå inte så mycket som pekade i den riktningen när polisen gick in i huset/stugan.

Jag verkar inte vara ensam om att ändå tycka om klorin lukten, men jag är också rätt pedant iofs, och gillar att vara i badhus…

Ja jag tror att han städat ganska bra, om han ändå ska duscha efter styckningen borde han i samma veva städat. Känns inte som han låter blod osv vara kvar innan han åker till jobbet, är väl säkert större risk att det finns mer bevis desto längre det sitter kvar på väggar och golv osv..
Citera
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, det fanns säkert bra och fina stunder också och som du säger så finns det säkert barn som vill skydda och försvara sina föräldrar.

Absolut. Så är det ofta i hem där barn växer upp med föräldrar med alkohol- eller drogproblem men det är sorgligt om barnen inte fick hjälp. Och om de fick det undrar jag om de som mötte barnen på samma gång upplevde MGM som udda eller avvikande utöver de normala beteenden som kan tänkas ha förklaringar i att just vara barn till föräldrar med alkoholproblem.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-01-10 kl. 19:44.
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jag resonerar likadant men jag tror inte han är förvirrad själv, och att han vill förvirra omgivningen och därför skapar kaos, leker med människor helt enkelt, att han njuter av det?
Jag kan garantera att det är en jävla förvirring men ja, han verkar njuta av att orsaka andra lidande. För det får honom att må bättre.
Leker med människor gör han definitivt.

Han sitter i förhör & trivialiserar kidnappningen, barnporren är ett misstag & han ska aldrig se åt det igen. På anstalt skryter han om den, säger att offer får vad de förtjänar & skrattar åt det. Vad är på riktigt? Jag skulle säga: inget av det. Han vet nog inte ens själv utan anpassar sig efter situationen. Men han kommer fortsätta med det han gör.

Han är kaos naturligt men visst skapar de också kaos med flit.
Svårt att förklara så det låter begripligt för det är så snurrigt alltihop
Citera
2026-01-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyz
Allt detta kan i princip kokas ner till dålig genetik.

Inte för fem öre - även felfri genetik kan fuckas upp av föräldrar som inte kan bete sig
Citera
2026-01-10, 19:32
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Om båda eller en av föräldrarna hade missbruk under MGM:s uppväxt borde socialtjänsten kopplats in. De borde känt till MGM tidigt och det är även märkligt att han och brodern kunde få bo kvar hemma om det var så jävligt som beskrivs? Exempelvis säger MGM själv i förhör att de bollades runt i vården och mamman fick ingen hjälp. Varför reagerade inte myndigheter eller vården för barnen?

Mammans FB-profil är dränkt i alkohol. Det är så tydligt att det är en person med alkoholproblem.

Verkligen. Piller och alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in