2026-01-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Speakern säger ju att filmen visar när han levererar varor en vecka INNAN mordet.
Det enda som visas från tiden kring mordet är en lastbil på en gata där det är omöjligt att se nåt i förarhytten.
Det stämmer. Jag hade inte ljudet på när jag såg filmen. Men texten på reportaget direkt när det börjar säger "Här levererar Vilma mat - timmar före gripandet"
Citera
2026-01-09, 23:28
Medlem
Hur kan man se inlägg om man inte är vän!?

Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Kikade nu och ja..Vad sorgligt allt är. Alkohol och fylleinlägg.
Även från vänner..hintas om fylla hit och dit.

"Han ser en smula purken ut, kan det vara avsaknad av Arboga-öl?"
Citera
2026-01-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Ja han var väl säkert fortfarande sminkad när han åkte ut för att gräva ner delar, men fick ta bort det som gick inför fotograferingen. Undrar vad den stackare som fotograferade monstret tänkte..

Det tror jag med. De fotograferna är nog ganska luttrade och har nog sett en hel del i arbetet.

Man undrar hur mycket han kommit undan med genom åren..
Citera
2026-01-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrodotoxin
https://www.tiktok.com/@aftonbladet/video/7590695070102211862

är det denna?

Bilderna när han är blond är ju innan.

Tror inte det finns någon film släppt från just den dagen. Det ingår i polisens kartläggning och all fångad aktivitet är förmodligen full sekretess tills förundersökningen är klar.
Citera
2026-01-09, 23:39
Medlem
Ser att mamma Carina skrivit att hon ville komma på en träff som One Heart Church i Kungsängen anordnade. 2017. Hennes religiösa sökande verkar ha pågått länge då.
Citera
2026-01-09, 23:40
Medlem
Tetrodotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tror inte det finns någon film släppt från just den dagen. Det ingår i polisens kartläggning och all fångad aktivitet är förmodligen full sekretess tills förundersökningen är klar.
Ja du har nog rätt.
Citera
2026-01-09, 23:45
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Måste säga att jag håller med personen som tidigare skrev att skadorna i ansiktet på hans mugshot ser ut som BO försökt försvara sig.

Man ser bla rodnad kring kindben och käkben rivmärke vid örat och skadan kring näsvingen.

https://imgur.com/a/vilma-mugshot-KvyEd8h

Hoppas de hittar DNA och fiber i nagelavskrapen så inte dessa delar är eldade eller kemiskt förstörda.

Han ser otäckt tom ut, som en ulv i fårakläder.
Nej, det där är inte gjort av en kvinna. Det är polis eller häktespersonal.

Han kan ha bråkat och någon (man) har passat på att slå in hans huvud mot en vägg eller ner i golvet.

Ja man ska inte döma människor efter utseendet men han ser ut som om han tillber djävulen. Inte som en ulv i fårakläder för ingenting med honom ser vänligt ut. Tyvärr, då det är synd om människor som är fina på insidan men som får dras med att det finns annat folk som verkligen bekräftar ytligare fördomar.
Citera
2026-01-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Nej, det där är inte gjort av en kvinna. Det är polis eller häktespersonal.

Han kan ha bråkat och någon (man) har passat på att slå in hans huvud mot en vägg eller ner i golvet.

Ja man ska inte döma människor efter utseendet men han ser ut som om han tillber djävulen. Inte som en ulv i fårakläder för ingenting med honom ser vänligt ut. Tyvärr, då det är synd om människor som är fina på insidan men som får dras med att det finns annat folk som verkligen bekräftar ytligare fördomar.

Ja vi får vänta och se vilka tekniska och biologiska spår de faktiskt kommer fram till. Är nog en hel massa att gå igenom.

Det är tur i oturen för bevisläget att brottsplatsen hittades och att kroppsdelarna inte hann försvinna för gott och/eller förmultna +att han lyckades fångas in så snabbt.
Citera
2026-01-10, 00:04
Medlem
ghty43s avatar
Södertälje TR B 4467-25 Aktbil 1,10,15,16,18, Dagboksblad Bilder, mm
https://gofile.io/d/tm1QEy
Citera
2026-01-10, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Så du tror inte herren Robin var aktiv? Tänker om han haft ett aktivt konto här på Flashback? Hade vart intressant att luska fram..

Jag tror faktiskt inte han kommenterat något egentligen, förmodligen var han nöjd som det var att bara läsa om allt. Men jag håller på att kika i dom tidigaste sidorna, finns ändå ett par st som inte kommenterat ngt mer sedan första dagarna(innan kvällen 27:e dvs)

Annars är det om han skulle kommenterat för att försöka få fram hur mycket information som fanns ute o om någon var honom på spåren, men känns mer sannolikt att han bara läst och varit stolt över det han gjort..
Citera
2026-01-10, 00:22
Medlem
Ovanligt att bilder från en FU som inte pågått längre än två veckor läcks, eller? Tror inte att jag tidigare stött på bilder från aktuellt gripande innan tidningarna fått tag i FUP.
I detta fall verkar det läcka extra mycket - både med tanke på bilderna och väldigt specifika detaljer om brottet.
Citera
2026-01-10, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Ovanligt att bilder från en FU som inte pågått längre än två veckor läcks, eller? Tror inte att jag tidigare stött på bilder från aktuellt gripande innan tidningarna fått tag i FUP.
I detta fall verkar det läcka extra mycket - både med tanke på bilderna och väldigt specifika detaljer om brottet.
Har tänkt samma sak. Hade inte förvånat ifall stora mediehus betalar kontant för insiders att läcka. De nya bilderna på GM är helt uppenbart avfotade från en skärm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in