2026-01-10, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghty43
Södertälje TR B 4467-25 Aktbil 1,10,15,16,18, Dagboksblad Bilder, mm
https://gofile.io/d/tm1QEy

Två sidor, hittar inget mer?
Citera
2026-01-10, 00:32
Medlem
esprit21s avatar
Mitt i allt undrar man hur vardagsbestyren påverkas och hur arbetsgivaren mottog polisens upplysning om att "Vilma" inte kan komma till jobbet längre. Hur funkar det där egentligen?

"Hej Roger, polisen här.. Du vet han dåren med hårsnoddar och lesbofrisyr som kör åt dig? Du får ringa in någon annan imorgon"

Man undrar verkligen hur kall han är när han kan åka till jobbet efter ett sådant brutalt dåd. Han försökte väl vara så "normal" och rutinmässig som möjligt för att undvika misstankar, och tänkte inte på att han kunde bli spårad med DNA.

Han var säkert övertygad om att han skulle komma undan, idioten.
Citera
2026-01-10, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Ovanligt att bilder från en FU som inte pågått längre än två veckor läcks, eller? Tror inte att jag tidigare stött på bilder från aktuellt gripande innan tidningarna fått tag i FUP.
I detta fall verkar det läcka extra mycket - både med tanke på bilderna och väldigt specifika detaljer om brottet.

Är det bilderna från MUGSHOTEN ni syftar på?
Citera
2026-01-10, 00:34
Medlem
ghty43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Två sidor, hittar inget mer?

https://gofile.io/d/tm1QEy
Citera
2026-01-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Är det bilderna från MUGSHOTEN ni syftar på?

Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Har tänkt samma sak. Hade inte förvånat ifall stora mediehus betalar kontant för insiders att läcka. De nya bilderna på GM är helt uppenbart avfotade från en skärm.

Ja och från pågående förundersökning, borde alltså vara från någon som utreder. Mycket ovanligt.
Citera
2026-01-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Har tänkt samma sak. Hade inte förvånat ifall stora mediehus betalar kontant för insiders att läcka. De nya bilderna på GM är helt uppenbart avfotade från en skärm.
Hur många kan ha tillgång till materialet? Kan ju inte vara värt att riskera att förlora jobbet...
Citera
2026-01-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Och vilka "bevis" har du för att GM är psykopat? Hans tidigare RPU säger annorlunda.

Det krävs inga hollywood filmer för att inse att en mördare kan ha ett motiv. Är du seriöst efterbliven?

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om tanken var att strypa henne i samband med överfallet är detta en logiskt tanke. Men det motsägs av att han förberett handfängslen (om det nu stämmer). Oavsett så tror jag inte det gick precis som han planerade. Hon skrek och han behövde snabbt få tyst på henne, och då tror jag att han antingen slog med hammaren tills hon slocknade eller ströp henne med händerna.

Buntbanden han hade använt sig av tidigare var 300 mm vilket inte hade räckt runt halsen om han inte kopplat ihop flera som du är inne på.

Hur tänker Du att koppla ihop flera buntband för att får en ända stor ögla?
Citera
2026-01-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lioninacoma
Hur tänker Du att koppla ihop flera buntband för att får en ända stor ögla?

Jag undrar om någon resonerat kring händelseförloppet: var tanken från början att föra henne vidare till stugan och utföra brottet där, eller kan det ha varit så att han tappade kontrollen när hon gjorde motstånd/skrek och att strypningen skedde i panik innan han tog henne till bilen? Svårt att veta, men intressant att fundera kring vad som faktiskt var planerat respektive eskalerade.
Citera
2026-01-10, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Nej, det där är inte gjort av en kvinna. Det är polis eller häktespersonal.

Han kan ha bråkat och någon (man) har passat på att slå in hans huvud mot en vägg eller ner i golvet.

Ja man ska inte döma människor efter utseendet men han ser ut som om han tillber djävulen. Inte som en ulv i fårakläder för ingenting med honom ser vänligt ut. Tyvärr, då det är synd om människor som är fina på insidan men som får dras med att det finns annat folk som verkligen bekräftar ytligare fördomar.

Jag har nog knappt sett en person som ser så galen läskig hemsk och psyko ut innan
Citera
2026-01-10, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Hur många kan ha tillgång till materialet? Kan ju inte vara värt att riskera att förlora jobbet...

Jag undrar hur man ska se på läckorna i det här fallet. Är det rimligt att tro att information kan komma från någon som faktiskt arbetar med utredningen, eller är det vanligare att sådant sprids via andra inom myndigheten som inte är direkt involverade men ändå har insyn? Tänker inte anklaga någon specifik grupp, utan undrar mer hur det brukar fungera i praktiken..
Citera
2026-01-10, 01:09
Medlem
Har mamman bytt efternamn till And...
Efter sonens dom angående en och annan olämplig bild och ett kidnappningsförsök som sonen stod för?
Andersson är Sveriges vanligaste efternamn.
Citera
2026-01-10, 01:17
Medlem
Jag förstår inte riktigt logiken bakom skyddade personuppgifter för dömda som verkligen skadat andra familjer. Jag är helt emot att de ska få det, men vill förstå: varför får de det? Är det en fråga om statens ansvar för säkerhet, eller finns det andra skäl? Finns det något vi medmänniskor kan göra för att påverka hur lagen ser ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in