2026-01-09, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Förmodligen gjorde han som sist: övermannande henne och fick in henne i bilen först (denna gången kom han ihåg att låsa dörrarna), och ströp henne sedan inne i bilen. Att få in henne i huset var säkert besvärligt men som sagt han transporterar varor hela dagarna, kanske hade fått tag på en pirra eller något som kunde hjälpa honom att frakta upp kroppen till huset. Adrenaliet hjälpte nog till en del också. Det var mitt i natten, detta är inte en storstad, folk sover runt kl 02-03.

Tänk om det vore så att jag känner till detaljer som stämmer...
Citera
2026-01-09, 13:06
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Din teori 2 tror jag med på. (det som är fetat.) Ihop med sina egna lustar och sjuka begär.

Din "Alternativ tanke nr 2" (fetade) tror jag inte riktigt på.

(Jag skrev själv för några dagar sen att jag hade för mig att jag läst om någon som sagt att de trodde han blivit sexuellt utnyttjad av sin far. I samband med att det talades om Farmoderns maskade förhör.
Greven påpekade att det inte står någonstans i tråden och jag får erkänna att jag säkerligen blandade ihop det med en annan tråd jag ramlade in på kvällen innan.)

Efter det fortsatte jag läsa i FUP och där tycker jag att det är tydligt att Robin och pappan hade en bra relation.
Robin var helt klart favoritsonen, som även andra påpekat i tråden. Pappan pratade väldigt gott om Robin, både pappan och Robin pratade om vad de brukade göra tillsammans, åka och fiska m.m
Brodern däremot verkar inte ha varit lika populär hos pappan.

Däremot går jag i tankarna att kanske mamman gjort något?

Det skulle förklara farmoderns (svärmor) maskade förhör.
Samt att Robin berättar mycket om mammans mående. (lägger "skulden" på hans agerande att det var pga mammans mående.)

Kollar man mammans facebook runt 2010-2012,
då Robin varit runt 10-12 år. (säkerligen innan med, då mamman inte hade FB.) så är det en del vin, öl etc.
På en bild med vin och whisky och en glaskaraffen i form av en hund, från 8 Okt 2010 skriver hon:

"fyllehunden är snart slut = ) påfyllning..."
En kommenterar varför hon kallar pappan för fyllehund och en annan "skönt att skylla på fyllehunden, ska skaffa mig en sån"
Själv gissar jag på att det är just karaffen som snart är slut

Sannerligen överanalyserar jag iom det grova brottet som har hänt och Robins fascination för underliv och lukter men fräckisar hon la ut 19 Feb 2010:

"tjoho! är det inte någon som kan några fräckisar??????jag kan en till....Det var två gubbar som satt och pratade.Så sa den ene i förtroende till den andre:-Sitter klitoris där bak eller fram????Den andre gubben funderande en stund och sa sedan.-) Ja hoppsan,sa den förste.då har jag snuttat på en hemoröjder halva natten.......he..he..."

och denna:
"(Är ni redo för en fräckis)HA::HA Två möss möttes.Honan bjöd hem hannen på vodka-martinis.Efter ett par drinkar började de bli varma på varann.Hon började klä av sig,men han stod bara och tittade på?har du aldrig sett en mus förut???Ha.Ha kram"

Det känns ju som att någonting måste ha hänt som fått in Robin på underliv och unkna lukter.

Klasskamrater vittnade om att Robin kollade barnporr på datorn redan i tonåren vilket även Robin berättat i förhör att "då var det mer normalt när man själv var ung" (inte ordagrant men samma innebörd)

Dåligt formulerat av mig. Andemeningen är att det kan ha skett med eller utan pappas inblandning / vetskap.
Ser tydligt att jag misslyckades med meningsuppbyggnad där
Citera
2026-01-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ickanpickan
Man undrar ju lite hur de kan veta att hon blev strypt på plats och inte lika gärna senare i hans hem… För mig låter det lite som en efterkonstruktion för att ingen vill kännas vid att det faktiskt kan vara så att hon var vid liv ett tag medan polisen redan hade span på honom, dvs att de kunde ha räddat henne…

Man kan som sagt analysera inre organ, hud etc för att fastställa dödstidpunkten. Strypning är också väldigt enkelt att se, offret får brustna kärl om jag inte missminner i ögonen samt runt halsen etc. Man kan faställa om strypning, stympning, skott etc har skett medan personen var vid liv eller post mortem och mycket annat som kan ses av obducenten
Citera
2026-01-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Och vem är du som ställer en diagnos bortanför den som redan är ställd?

Jag ställer inte diagnos jag lägger fram det som är bevisat gällande de hur psykiskt störda människor agerar. Du vet ju inte ens vad du snackar om, pratar om ”teorier” och ”motiv”. Uppenbarligen har du sett för många hollywood filmer. Jag ställer inga diagnos jag pratar om att en psykopat eller sociopat inte behöver någon jävla motiv även om det är så svårt för vanligt folk som oss att förstå.
Citera
2026-01-09, 13:13
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Dåligt formulerat av mig. Andemeningen är att det kan ha skett med eller utan pappas inblandning / vetskap.
Ser tydligt att jag misslyckades med meningsuppbyggnad där
Ja jag kände nästan det när jag läste det, att du förmodligen ville få med "antingen/eller"
Citera
2026-01-09, 13:17
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilN.Heimann
Tänk om det vore så att jag känner till detaljer som stämmer...

Berätta då?
Citera
2026-01-09, 13:21
Medlem
Jo, men kan de verkligen avgöra exakt NÄR på en timme hit eller dit..? Det undrar jag…

Citat:
Ursprungligen postat av cinnamontree
Man kan som sagt analysera inre organ, hud etc för att fastställa dödstidpunkten. Strypning är också väldigt enkelt att se, offret får brustna kärl om jag inte missminner i ögonen samt runt halsen etc. Man kan faställa om strypning, stympning, skott etc har skett medan personen var vid liv eller post mortem och mycket annat som kan ses av obducenten
Citera
2026-01-09, 13:22
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Läste att buntbanden som hittades var formade som ett 8 a. Dom var iså fall förberedda för ett bortförande. Troligen reagerade offret på ett oförberett sätt för gm, så han behövde improvisera, med antingen buntband runt halsen eller mer troligt (enligt mig) sina händer.

Sen kan vi ju inte utesluta att han slog henne medvetslös och släpade in henne i bilen och ströp henne vid senare tillfälle.

Ja, det finns uppgifter i media att hittade buntband var kopplade som två öglor. Vet ej om det stämmer.

Man skulle ju kunna tänka sig att man kopplar ihop två stora buntband som en lasso-ögla och snabbt trär den över huvudet på ett offer och drar år.
Drar man åt hårt stryps vederbörande obevekligen och kan med sina händer inte göra någonting för att få upp öglan. Eller göra några mer ljud.
Ett kortare kvinnligt offer, kanske bländat i mörkret av billyktor eller påverkad av ett hammarslag, borde vara optimalt.

Usch!
Citera
2026-01-09, 13:27
Medlem
De får en att undra hur många såna här stollar vi har ute som gjort detta hemska men aldrig åkt fast!?! 🤬

Citat:
Ursprungligen postat av Sawazza
Jag tror som du (skrämmande tanke!!) - utan DNA på platsen hade det hela blivit svårlöst. Och jag tror definitivt att han ville komma undan med det. Hammare och buntband lär ha tappats/missats i tumultet vid attacken, svåra att hitta i ett dike i beckmörker. Han hade ju också bråttom därifrån, eftersom VA-kommunalarbetaren kanske närmade sig platsen i sin bil. Robin-Vilma trodde nog att han utfört det perfekta brottet - säkert nöjd över att äntligen fått utföra sin dröm och stilla sina lustar (blääää!!). Ända tills poliserna rusade fram från ingenstans och vrålade åt honom i nån skog vid lästringe… Alltså, fatta hur rädd och chockad han måste ha blivit?? Hoppas han kissade på sig!
Citera
2026-01-09, 13:27
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamontree
Men vad pratar du om “teorier”?. Personen är psykiskt störd. Om han är psykopat så är han född med det, 0 empati pga störningar i hjärnan. Om han är sociopat kan det vara mer komplext men samma resultat, ingen förmåga att känna empati eller ånger. Sådana störda personer behöver inga ”motiv” för sina handlingar. Sen har han fördjupat sina störningar än mer med att sedan barndom titta på barnporr o annat skit. Behövs inga motiv för de heller annat att han drogs till det då det var tabu, vilket många män gör faktiskt. Läst en hel del om män som börjat titta på extrem porr tex för att det är tabu för dem och de inte längre får en kick av att titta på ”vanligt porr”.
Så det är att förvänta att en psykopat/sociopat dras till sådant innehåll när dem inte ens kan känna skam
I detta fall verkar han ju ha börjat direkt i unga år att kolla på barnporr så det känns ändå som att det kan finnas någon koppling till just det ämnet.

Det var ju inte att han började titta på porr och sen eskalerade.
Och själva dragningen till "unkna underliv"

( Han var ju tydligen besatt av parfymer o åkte ofta in för att lukta på parfymer.

Det i sig (parfymer) tycker jag kan visa på någon riktning mot autismspektrat.
till skillnad mot mig och min ena tonåring med autism som båda är överkänsliga när det kommer till de flesta lukter )

Men det viktiga här är: varför just unkna lukter från underliv? och gärna flickors underliv?

Att se på barnporr ger inga lukter. Så varför besatthet i så tidig ålder av just de lukterna?

Det enda jag (just nu) kan tänka mig är att han faktiskt har känt sån lukt i barndomen.
Citera
2026-01-09, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja, det finns uppgifter i media att hittade buntband var kopplade som två öglor. Vet ej om det stämmer.

Man skulle ju kunna tänka sig att man kopplar ihop två stora buntband som en lasso-ögla och snabbt trär den över huvudet på ett offer och drar år.
Drar man åt hårt stryps vederbörande obevekligen och kan med sina händer inte göra någonting för att få upp öglan. Eller göra några mer ljud.
Ett kortare kvinnligt offer, kanske bländat i mörkret av billyktor eller påverkad av ett hammarslag, borde vara optimalt.

Usch!

Om tanken var att strypa henne i samband med överfallet är detta en logiskt tanke. Men det motsägs av att han förberett handfängslen (om det nu stämmer). Oavsett så tror jag inte det gick precis som han planerade. Hon skrek och han behövde snabbt få tyst på henne, och då tror jag att han antingen slog med hammaren tills hon slocknade eller ströp henne med händerna.

Buntbanden han hade använt sig av tidigare var 300 mm vilket inte hade räckt runt halsen om han inte kopplat ihop flera som du är inne på.
Citera
2026-01-09, 13:35
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sawazza
Ja - han borde få en insamling!! Någon som vill och kan starta en..?
Skulle i så fall behöva vara någon som känner honom så man vet att pengarna kommer till rätt person, alternativt någon kändis som tex Joakim LaMotte (inte för att jag har så mycket övers till honom )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in