Din teori 2 tror jag med på. (det som är fetat.) Ihop med sina egna lustar och sjuka begär.
Din "Alternativ tanke nr 2" (fetade) tror jag inte riktigt på.
(Jag skrev själv för några dagar sen att jag hade för mig att jag läst om någon som sagt att de trodde han blivit sexuellt utnyttjad av sin far. I samband med att det talades om Farmoderns maskade förhör.
Greven påpekade att det inte står någonstans i tråden och jag får erkänna att jag säkerligen blandade ihop det med en annan tråd jag ramlade in på kvällen innan.)
Efter det fortsatte jag läsa i FUP och där tycker jag att det är tydligt att Robin och pappan hade en bra relation.
Robin var helt klart favoritsonen, som även andra påpekat i tråden. Pappan pratade väldigt gott om Robin, både pappan och Robin pratade om vad de brukade göra tillsammans, åka och fiska m.m
Brodern däremot verkar inte ha varit lika populär hos pappan.
Däremot går jag i tankarna att kanske mamman gjort något?
Det skulle förklara farmoderns (svärmor) maskade förhör.
Samt att Robin berättar mycket om mammans mående. (lägger "skulden" på hans agerande att det var pga mammans mående.)
Kollar man mammans facebook runt 2010-2012,
då Robin varit runt 10-12 år. (säkerligen innan med, då mamman inte hade FB.) så är det en del vin, öl etc.
På en bild med vin och whisky och en glaskaraffen i form av en hund, från 8 Okt 2010 skriver hon:
"fyllehunden är snart slut = ) påfyllning..."
En kommenterar varför hon kallar pappan för fyllehund och en annan "skönt att skylla på fyllehunden, ska skaffa mig en sån"
Själv gissar jag på att det är just karaffen som snart är slut
Sannerligen överanalyserar jag iom det grova brottet som har hänt och Robins fascination för underliv och lukter men fräckisar hon la ut 19 Feb 2010:
"tjoho! är det inte någon som kan några fräckisar??????jag kan en till....Det var två gubbar som satt och pratade.Så sa den ene i förtroende till den andre:-Sitter klitoris där bak eller fram????Den andre gubben funderande en stund och sa sedan.-) Ja hoppsan,sa den förste.då har jag snuttat på en hemoröjder halva natten.......he..he..."
och denna:
"(Är ni redo för en fräckis)HA::HA Två möss möttes.Honan bjöd hem hannen på vodka-martinis.Efter ett par drinkar började de bli varma på varann.Hon började klä av sig,men han stod bara och tittade på?har du aldrig sett en mus förut???Ha.Ha kram"
Det känns ju som att någonting måste ha hänt som fått in Robin på underliv och unkna lukter.
Klasskamrater vittnade om att Robin kollade barnporr på datorn redan i tonåren vilket även Robin berättat i förhör att "då var det mer normalt när man själv var ung" (inte ordagrant men samma innebörd)