2026-01-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Man kan vara både offer och förövare på samma gång.
Precis som att man kan vara förövare utan att ha varit ett offer.
Citera
2026-01-11, 22:30
Medlem
Alla funderingar kring sådant som är bestialiskt återspeglar egentligen er själva, denna grabben var så sjuk och pressad och fick ingen som helst vård, psykopati föds man med de inget som dyker upp vid 20 års ålder från ingenstans
Citera
2026-01-11, 22:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerpeople
Allt är inte alla andras fel inte ens gränslösa föräldrars! GM är inget offer han är en förövare.

Jag menar inte att han är ett offer i det här.

Om han blivit utsatt, så har han ju varit ett offer.

De flesta pedofiler har varit utsatta själva.

Men vi får troligen veta mer när fup kommer.

Jag tycker han är sjuk, och riktigt farlig manipulativ. Det handlar ju inte om att han påverkats av droger, eller psykos. Utan han har ju utvecklat detta, jag tror att det grott från något.

Människan gör gärna som sin omgivning.

Har läst och tittat på många crime grejer och det brukar vara så, hans mamma ser faktiskt otroligt läskig ut, hon ser själv ut som en transa.
Citera
2026-01-11, 22:41
Medlem
Livmedikuss avatar
I en gränslös och normlös familj med ett synnerligen stort tycke för alkohol så är det väl inte alls omöjligt att gränslösheten från bägge föräldrar gjort sig påmind på flera olika sätt, jag skulle kunna tänka mig att porrtittande och föräldrarsex, gärna lite på fyllan, inte gjorts bakom lyckta dörrar. Morsan är ju uppenbarligen gränslös, gillar tabletter, alkohol, sexanspelningar och gud, att hon kan ha lämnat sunkiga trosor lite här och var under Robins uppväxt känns väl inte alls orimligt. Han verkar ju tända på "stinkande" hål..

Att vid tidig ålder exponeras för olika former av gränslöst beteende från sina föräldrar är väl ingenting som direkt bygger sunda normer hos barn. Att han tagit med porr till skolan och satt på det under lektion är ju bara ett bevis för hans egen gränslöshet. Nu är ju Robin ett under av skevhet och naturligtvis spelar ju fler faktorer in. Vilket jävla monster de skapat!
Citera
2026-01-11, 22:42
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Trosrunkaren "Vilma".
Runkade sig igenom tonåren i sin senila alkoliserade mammas skitiga trosor.

Var kommer den uppgiften från?
Citera
2026-01-11, 22:43
Medlem
Jag noterade i Grevens tidslinje att de mer eller mindre blev vräkta vid ett tillfälle då de inte betalat hyra under 1-2 år?

När det finns barn i hemmet, brukar inte socialtjänsten åtminstonde vara med på ett hörn vid tillfällen som vräkning?

Sen så har jag läst att många tolkat hans biltvättande som ”pedant”, ”tvångsmässigt” etc. Jag tror att det bara var en förmån att jobba på en mack som hade biltvätt. En 18-19 bilintresserad kille som jobbar på en bensinmack kör nog bilen genom biltvätten säkert en gång per dag bara för att man kan och inte har något bättre för sig. Tror inte han är särskilt ”pedant”.
Citera
2026-01-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Från extrem ilska sorg och äcklad, har jag numer blivit mer ledsen över att se hur en såpass ensam och sjuk individ inte fått någon som helst hjälp, och blivit jagad misshandlad, pressad, uthängd, och sen har han flertalet diagnoser, de har nog varit extremt lidande för han och sen övergått till ondska, hormon injektioner och benzo så ser man ut sådär

Vem har jagat honom, misshandlat honom eller offentligt hånat honom? Var det inte han som först kidnappade ett barn med avsikt att misshandla, förmodligen våldta och döda den?

När man gör det och man sedan hittar 40 000 bilder på barnvåld (!!!) på hans datorn, hur skulle andra människor då förvänta sig att bete sig mot ett sådant monster?

Han hade inte någon plats i samhället, inte på fri fot, utan under övervakning på en psykiatrisk institution.

Och varifrån vet du ens att han hade för avsikt att med hormoninjektioner ändra kön, och inte bara visuellt? Och varifrån informationen att han tog bensodiazepiner?

Vilken hjälp skulle en pedofil med sjuka avsikter egentligen kunna få? Vilket lidande talar du om? Hans lidande?

Istället för att studera kvantfysik valde han att titta på barnmisshandel. Han kunde ha gått ut och sprungit. Han kunde ha gått till en psykolog. Sökt hjälp. Jag förstår inte vilket lidande. Det är uppenbart att han njöt av att titta på barnmisshandel!

Det är barnen vars lidande borde nämnas, jag ser inget lidande hos Robin. Jag ser bara en allvarligt störd människa med medvetna fruktansvärda handlingar.
Senast redigerad av Kettlecooked 2026-01-11 kl. 22:47.
Citera
2026-01-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kettlecooked
Vem har jagat honom, misshandlat honom eller offentligt hånat honom? Var det inte han som först kidnappade ett barn med avsikt att misshandla, förmodligen våldta och döda den?

När man gör det och man sedan hittar 40 000 bilder på barnvåld (!!!) på hans datorn, hur skulle andra människor då förvänta sig att bete sig mot ett sådant monster?

Han hade inte någon plats i samhället, inte på fri fot, utan under övervakning på en psykiatrisk institution.

Och varifrån vet du ens att han hade för avsikt att med hormoninjektioner ändra kön, och inte bara visuellt? Och varifrån informationen att han tog bensodiazepiner?

Vilken hjälp skulle en pedofil med sjuka avsikter egentligen kunna få? Vilket lidande talar du om? Hans lidande?

Istället för att studera kvantfysik valde han att titta på barnmisshandel. Han kunde ha gått ut och sprungit. Han kunde ha gått till en psykolog. Sökt hjälp. Jag förstår inte vilket lidande. Det är uppenbart att han njöt av att titta på barnmisshandel!

Det är barnen vars lidande borde nämnas, jag ser inget lidande hos Robin. Jag ser bara en allvarligt störd människa med medvetna fruktansvärda handlingar.
Jaa så kan man säga till normala, han har grov autism man ser ju de, han är för sjuk för att kunna tänka som du gör, de är exakt dessa som behöver hjälp, han tar sitt liv när som helst; han har en eller flera figurer han ser upp till som manipulerat autisten de kan göra vad som helst när de blir manipulerade
Citera
2026-01-11, 22:55
Medlem
Inte varit inne i tråden på ett par dagar... Den har alltså utvecklats till en diskussion om hur synd det är/var om transpedofilmördaren? Indoktrineringen av PK-ism och "någon annans fel"-attityden av folk i det här landet slutar fan aldrig att förvåna. Ni är sjuka i huvudet.
Citera
2026-01-11, 22:59
Medlem
Citat:
Jaa så kan man säga till normala, han har grov autism man ser ju de, han är för sjuk för att kunna tänka som du gör, de är exakt dessa som behöver hjälp, han tar sitt liv när som helst; han har en eller flera figurer han ser upp till som manipulerat autisten de kan göra vad som helst när de blir manipulerade

I det här fallet har det svenska rättssystemet misslyckats djupt eftersom de släppte en sjuk person fri. My kunde ha varit vilken kvinna som helst.

Och hur tror du att man kan hjälpa någon som är så sjuk?

Hypotetiskt sett borde det som hade hänt inte vara att minska hans straff till 1,7 månader, utan att han åtminstone skulle ha fått 10 år på en sluten psykiatrisk avdelning! Men även om han hade varit intagen, hur behandlar psykiatrin människor som är så sjuka?!

Det första målet måste vara: att ta bort en sådan sjuk person från samhället. Det är möjligt.

Om han kan få hjälp? Jag tvivlar.
Citera
2026-01-11, 23:01
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:

Han har genomgått en rättspsykiatrisk utredning efter pedofilkidnappningen, han var inte alls autistisk. Varför hittar du på?
Citera
2026-01-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Han har genomgått en rättspsykiatrisk utredning efter pedofilkidnappningen, han var inte alls autistisk. Varför hittar du på?

Lyssna på krimmagasinet intressant podd handlar om fallet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in