2026-01-07, 19:42
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Som kvinna? Det är väl samma sak för män? Jag skulle påstå att män är mer fixerade vid utseendet än kvinnor.
Fast män utesluter inte direkt 95 procent av alla kvinnor enbart på utseendet, det gör däremot kvinnor. Iaf om vi ser på statistik från Tinder. Förvisso endast en dejtingtjänst bland många, men ändock en med en dominant position.
Citera
2026-01-07, 20:14
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Vad gälle attraktion så är det sant, män är mer visuella än kvinnor. Men från attraktion till förhållande är steget mycket långt. Kvinnan är grindvakt till sex, mannen till förhållande. Tjuren får inte om kon inte vill.

Tänk på gamla pin-up kalendrar från 60-70-tal. Unga kvinnor som bara poserade i bikini, skönhet är ju oftast bara en brist på ålder. Men på 90-tal kom motsvarande kalendrar riktade mot kvinnor. De innehöll brandmän, byggjobbare, skogshuggare, mekaniker i t-shirt å jeans med en skitig trasa i bakfickan. Ofta fullt påklädda. Okej, inga lönnfeta ölmagar, men skillnaden. De antydde män som åstadkommer något, inte bara posering.
Ja, steget från attraktion till förhållande kan vara långt, men utan attraktion lär det ju inte bli något förhållande alls. Det gäller både kvinnor och män. Så hur bra personen än verkar i skrift, så att säga, så kommer inget att hända om utseendet inte faller i smaken.
Citera
2026-01-07, 20:21
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast män utesluter inte direkt 95 procent av alla kvinnor enbart på utseendet, det gör däremot kvinnor. Iaf om vi ser på statistik från Tinder. Förvisso endast en dejtingtjänst bland många, men ändock en med en dominant position.
Nu har jag aldrig kollat dejtingapoar men om man kollar i verkliga livet så finns det inte många par där mannen är påtagligt snyggare än kvinnan, snygga män ser man bara med snygga kvinnor. Däremot kan man se en kvinna påtagligt snyggare än mannen, kvinnor dras till annat än bildskönhet.
Det är min erfarenhet iaf.
Citera
2026-01-07, 20:38
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nu har jag aldrig kollat dejtingapoar men om man kollar i verkliga livet...
Men nu berörde ju ämnet dejtingappar, och människor möts ju på många fler sätt än bara via apparna. Att bara se på människor i sin omgivning blir alltså väldigt missvisande.
Citera
2026-01-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Vet ej. Jag känner till några som varit i par och umgåtts, blivit singlar och därefter funnit varandra. Men jag tror att de haft känslor långt innan.

Ja i såna fall är man ju upptagen innan o kanske hindrad att inleda. Men av folk som är vänner vet jag inte om det är så vanligt?
Citera
2026-01-08, 07:18
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Vad gälle attraktion så är det sant, män är mer visuella än kvinnor. Men från attraktion till förhållande är steget mycket långt. Kvinnan är grindvakt till sex, mannen till förhållande. Tjuren får inte om kon inte vill.

Tänk på gamla pin-up kalendrar från 60-70-tal. Unga kvinnor som bara poserade i bikini, skönhet är ju oftast bara en brist på ålder. Men på 90-tal kom motsvarande kalendrar riktade mot kvinnor. De innehöll brandmän, byggjobbare, skogshuggare, mekaniker i t-shirt å jeans med en skitig trasa i bakfickan. Ofta fullt påklädda. Okej, inga lönnfeta ölmagar, men skillnaden. De antydde män som åstadkommer något, inte bara posering.

Nja, det var kroppen som attraherade, därav typiska fysiska arbeten, inte ev yrke/skitig trasa.
Citera
2026-01-08, 10:25
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Hur tänker du nu?

Tror du att vissa män har flera partners samtidigt?

https://d3rbgqmj1364cn.cloudfront.net/charts/ensamsboende--gender-age-change--2023-01-01.png_800.webp

Här är statistik för andelen ensamboende 2013 -> 2023.

För unga (20-29 år) ser det ut som följande:

Kvinnor - 25% ensamboende
Män - 30% ensamboende

Intressant ändå med tanke på att det är betydligt fler kvinnor på alla dejtingsidor än män så det är lättare för en kvinna idag hitta en partner än man såvida man inte tillhör 10% så lär man inte ha stor framgång som man försöka hitta en partner på idag.
Citera
2026-01-09, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nej. Honor ska få selektera hanar så som naturen har skapat det att vara, på samma sätt som det alltid har varit. Men bra försök.

ingen hade väl förväntat sig att ni utan vidare skulle lämna ifrån er den räkmacka naturen serverat er med. det låter ju jobbigt och sjukt obekvämt. usch!! jämställdhet SUGER! eller ja, när den inte gynnar kvinnsen och queeeensen då.

med det sagt är bondesamhället där man garanterades grannflickan heller inget önskvärt system.
Citera
2026-01-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
ingen hade väl förväntat sig att ni utan vidare skulle lämna ifrån er den räkmacka naturen serverat er med. det låter ju jobbigt och sjukt obekvämt. usch!! jämställdhet SUGER! eller ja, när den inte gynnar kvinnsen och queeeensen då.

med det sagt är bondesamhället där man garanterades grannflickan heller inget önskvärt system.

Många kvinnor tycker det är jobbigt att män är kåta och visar intresse för kvinnor.
Jag antar att dagen kommer då män slutar att visa intresse.
Finns en dejtsida där bara kvinnor får skriva först. Bumble. Av nån anledning så tror jag inte den blev så stor.
Bumble startades utifrån att tanken om att det finns ett jämställdhetsproblem i dejtingvärlden, där kvinnor ofta väntar på att mannen ska ta det första steget.
Citera
2026-01-09, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Många kvinnor tycker det är jobbigt att män är kåta och visar intresse för kvinnor.
Jag antar att dagen kommer då män slutar att visa intresse.
Finns en dejtsida där bara kvinnor får skriva först. Bumble. Av nån anledning så tror jag inte den blev så stor.
Bumble startades utifrån att tanken om att det finns ett jämställdhetsproblem i dejtingvärlden, där kvinnor ofta väntar på att mannen ska ta det första steget.

det händer redan. killar och män i alla åldrar som tröttnat på ekorrhjulet checkar ut och dejtar inte alls. kan inte lasta dem. är man inte stor och ser någorlunda bra ut är ens chanser att knulla nog hopplöst små i dagens samhälle där feta flodhästar på 200 pannor får fler matchningar på Tinder än en kille på 2 meter, 5% kroppsfett, ett par millar i årsinkomst, flådig bil, vindsvåning i innerstan, 20 cm kuk och säkert en iq på 150 pinnar.

det har gjorts undersökningar på detta, och jag överdriver inte ens. nätdejting suger för alla*, till och med för oss som är fysiska konstverk.

*förutom just kvinnor, då. eller ja, det suger säkert för kvinnor också, men av helt andra anledningar. medelmåttiga dussintjejer får för sig att de förtjänar att gifta sig med Ronaldo bara för att Ronaldo gick med på att knulla dem. det förstör helt deras egen uppfattning av de är värda.
Citera
2026-01-09, 13:18
Medlem
Citat:
det händer redan. killar och män i alla åldrar som tröttnat på ekorrhjulet checkar ut och dejtar inte alls. kan inte lasta dem. är man inte stor och ser någorlunda bra ut är ens chanser att knulla nog hopplöst små i dagens samhälle där feta flodhästar på 200 pannor får fler matchningar på Tinder än en kille på 2 meter, 5% kroppsfett, ett par millar i årsinkomst, flådig bil, vindsvåning i innerstan, 20 cm kuk och säkert en iq på 150 pinnar.

det har gjorts undersökningar på detta, och jag överdriver inte ens. nätdejting suger för alla*, till och med för oss som är fysiska konstverk.

*förutom just kvinnor, då. eller ja, det suger säkert för kvinnor också, men av helt andra anledningar. medelmåttiga dussintjejer får för sig att de förtjänar att gifta sig med Ronaldo bara för att Ronaldo gick med på att knulla dem. det förstör helt deras egen uppfattning av de är värda.

Jag har valt bort nätdejting av helt andra skäl än dem du beskriver.

Det handlar varken om “marknadsvärde” eller sex, utan om psykisk attraktion och kommunikation något som ditt resonemang helt bortser från.
Citera
2026-01-09, 13:51
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Räkmacka som naturen serverat oss? Hur blåst är du egentligen? Män behöver inte bära på barn, få sina kroppar förstörda och riskera sina liv under en förlossning som är smärtsam som knappt något annat. Du är fan dummare än det mesta jag stött på.

För att inte tala om mäns fördel nummer två som är att ni är fysiskt starkare än kvinnor i överkroppen och därför alltid har det sista övertaget. Som sagt, hur lite tänker du egentligen?

Normala riktiga män uppskattar att få imponera på honor så som naturen har skapat dem att göra. Dom föredrar att ha det så. Medan du är någon form av feminiserad "svag och skör" man som tycker det är såå orättvist att du inte är bög och kan få kuk när du vill som kvinnor kan.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-01-09 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in