Citat:
Ursprungligen postat av
Findusofelix
Som sagt, jag dejtar inte seriöst men utgår från mitt sätt att leta en man på andra ställen på nätet.
Såklart gynnar det dom som redan är hyggliga på att uttrycka sig men det behöver inte ha med intellekt att göra tänker jag, mera med vilja, intresse och förståelse för att göra sig förstådd av andra?
Letar själv inte efter någon bättre, utan den man som passar mig och vad jag söker, och skulle med all sannolikhet göra likadant om jag sökte seriöst, även om mera behöver stämma då såklart.
En sanning med modifikation i min bok

Om jag i min profil berättar sånt jag tycker är viktigt att berätta, så lär jag så gott det går attrahera för mig rätt man? Om den som läser min profil tycker att det är fel info, så var det inte rätt man enligt mig.
Det finns inga perfekta personer, snarare mer eller mindre perfekt (läs bra och välfungerande samspel) mellan två olika individer.
Är det inte ett bra samspel mellan två personer behöver det inte vara något fel på någon av dom, det kan vara bara icke-kompatibelt med mitt sätt att se på det.
Min upplevelse är dock att många män, i princip majoriteten gillar/orkar/hinner inte skriva så mycket, utan korta meddelanden som inte ger något, och då är det himla svårt att få till en fungerande kommuniktation.
Nu kan det vara så att dom flesta män jag kommunicera med inte tycker att jag låter som något för dom, och därför är korta, det vet jag inte, men det är svårt att prata med en man om man önskar längre meddelanden med substans.
Dejtar inte seriöst. Det är nog rätt inställning, de "seriösa" bygger bara upp en massa rädslor om att välja fel. Romantik uppstår inte ur rädslor, är liksom kört på förhand. Att träffa någon ny ska vara kul och intressant. Sen får man ju se var det leder. Finns ju ett ordspråk som säger att rädda pojkar får inte kyssa vackra flickor. Men man lika gärna vända på det och då formulera det som; rädda flickor får inga förhållanden med bra män. Skillnaden baserar jag på att kvinnan är grindvakt till sex, mannen till förhållande. Dock är en ung man mycket lättköpt av sex, äldre erfarna har bättre förstånd..
Att uttrycka sig.. Var för länge sen med i styrelsen för en idéell förening. Där fanns ett extremfall, mycket verbal, kvicktänkt, slagkraftig i ord, härlig humor, han kunde verkligen "ta ett rum". Men i text.. hopplös, kunde inte formulera sig, felstavningar, syftningsfel, tror fan hans tolvårige son skrev bättre. Har även träffat 50-åriga lärare som fan inte kan formulera en komplett mening. Men, det där om att komplettera, det hände där i föreningen, fyra väldigt olika, med olika förmågor som gjorde oss till mer än summan av oss.
Orkar inte skriva så mycket.. Har precis samma upplevelse som dig, men då beträffande kvinnor. Somliga går det bara inte att föra en dialog med, blir mest en monolog om man försöker uthärdar. Typ att få en emoji som svar på ett längre meddelande. Det är hejdå i min värld. Eller hon som skrev att hon inte dejtar nazister bara för att min senaste utlandsresa gick till Krakow, å sen var jag blockad.
Problemen med onlinedejting grundar sig i utbud och efterfrågan. En kvinna drunknar i påstötningar, hennes jobb består i att passivt sortera bort, dissa. Medan en passiv man kan ha en dejtingprofil i flera år och inte en enda kvinna kontaktar honom. Under mina 6 år som singel med profil på Tinder, Badoo, HP, Mötesplatsen, Elitsinglar plus någon obskyr jag inte minns. Så hände det bara två gånger att en kvinna initierade kontakt och båda gångerna skrev hon den långa essän "Hej" och inget mer.
Provade en gång en sk. sexsajt. Helt förbluffande, nästan vidrigt hur skevt det har blivit. Extremt överviktiga kvinnor 155cm och över 100 pannor, ställer sådana krav på längd, utseende, social status, kuklängd osv.. att det möjligen kan finnas 100 män i hela landet som ens kommer nära. Det sorgliga är att se alla män som kommenterar dennes bilder. Det har nog gått så långt att den villige kvinnan med lätthet brädar fotomodellen som sitter där singel år ut och in med sin kognitiva dissonans "Vill men törs inte" Rationaliserande sin rädsla som vi kan se hos en viss kommentator i denna tråd. Mardrömmar är inte mer sanna än visioner om nåt bra, men handlingarna baserade på de tu skiljer sig dramatiskt.