2026-01-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Är det inte lite konstigt att hon tänkte på att lämna telefonen hemma, för att inte lämna några digitala spår. Men samtidigt så både hammaren och buntband var fulla med dna, och dessa verkar hon ha missat helt att ta med sig?

Nej inget konstigt, bo har säkerligen gjort motstånd skrikit osv och det blir då stress och adrenalin och han tappade säkerligen det bara i farten.
Citera
2026-01-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Kan spekulera att de hittat spår efter ett buntband runt halsen. Det säger ju inte att hon ströps omedelbart, men eftersom buntband hittades vid överfallsplatsen har de kanske utgått ifrån att det användes direkt vid bortförandet. Sen om nekrofili är motivet har väl gärningsmannen inte mycket nytta av ett levande offer..

Men hur överföll han henne? Förstår inte, blockerade han vägen med sin bil där My promenerade? Och gick emot henne och ströp henne direkt? Tänker om det möjligtvis fanns något sätt att springa motsatt riktning:/ men hela händelseförloppet gick säkert snabbt..
Citera
2026-01-08, 19:42
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Men hur överföll han henne? Förstår inte, blockerade han vägen med sin bil där My promenerade? Och gick emot henne och ströp henne direkt? Tänker om det möjligtvis fanns något sätt att springa motsatt riktning:/ men hela händelseförloppet gick säkert snabbt..

Hon kanske flydde, men GM var tillräckligt snabb att han slog henne i bakhuvudet.

Alternativt ställde bilen en bit ner, som om han parkerade på trottoaren, sedan flög han på henne.

Dock tror jag det blev handgemäng, detta då det hörts skrik samt han har klädmärken i ansiktet och jsg vågar nästan lova att han fått en snyting på näsan. Den ser röd och svullen ut
Citera
2026-01-08, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskidiot
Enligt expressens artikel så hade han googlat "hur man kommer undan med mord" vilket talar för att det förhoppningsvis var det första offret.
Han blev ordentligt grillad angående sina suspekta sökningar efter kidnappningsförsöket 2019, sedan begår han precis samma misstag igen. Tur att så många gravt störda människor också är så synnerligen grovt efterblivna.
Citera
2026-01-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fast i dem första informationen som kom ut hade Mys syster uttryckt att det inte var en helt främmande person för dem , sen tystades det ner och har med tiden grusats igen , vilket jag redan då var märkligt. Familjen har också efter det bett om att det ska tystas ner med bilder osv. Vilket jag kan förstå av respekt för deras familj och my . Men någonting med detta känns ändå inte riktigt rätt i mina öron. Vi är flera som såg och hörde att dem i början inte alls var säkra på en koppling av något slag. En sak om GMG bodde 60 mil ifrån henne , men nu hade han hängt i trakterna ett längre tag och vet säkert vilka som bor där eller inte .
Time will tell . Men jag får känslan att något tystas ner

Vart finns informationen att Ella, Mys syster sagt att Robin inte var en främmande person för dem? Har missat det helt.
Citera
2026-01-08, 19:45
Medlem
Såg dokumentären the Truth About John Wayne Gazy på Youtube. Han beskrivs som en psykopat utan ånger över vad han gjort och tänkte på hur Vilma gick till jobbet efter att ha mördat My.
Citera
2026-01-08, 19:45
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Är det inte lite konstigt att hon tänkte på att lämna telefonen hemma, för att inte lämna några digitala spår. Men samtidigt så både hammaren och buntband var fulla med dna, och dessa verkar hon ha missat helt att ta med sig?

Blev garanterat tumult och as hög stressnivå i samband med mordet och införandet av kroppen i bilen.

Det var inte så att han sket i buntbandet och hammaren men det var ju nattsvart ute
Citera
2026-01-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokainkuk
Jag har följt den här tråden sedan dag ett då jag är uppvuxen i närheten av rönninge (Tullinge) och är kökschef på en restaurang i Södermalm.
Kände att jag ville dela med mig av mina personliga erfarenheter med honom.

Robin var en av mina leverantörer och den leverantör jag stötte på mest, närmare sagt tre gånger i veckan oftast. Jag hade ingen aning om hans tidigare brott och såg bara en blyg, rädd och uppenbarligen utsatt människa som var vilsen (trans?).

Jag är en väldigt pratglad människa och brukar alltid snacka och skämta lite extra med mina säljare och leverantörer. Robin var den enda som till början inte svarade alls.

Jag tyckte synd om honom och tog mig i uppgift att börja prata mer med honom, då jag misstänkte att han kanske inte hade så mycket vänner eller ett socialt liv överhuvudtaget.

Han var en väldigt blyg och tyst människa i början, sa knappt hej när han lämnade av leveransen. Efter en månad så började han prata allt mer och efter ca 5-6 månader så började han komma med ett stort leende, som om han var glad över att se mig, och brukade hålla konversationer så pass långa att jag behövde avbryta för att jobba.
Vid ett tillfälle så sa en servis till en annan att hjälpa ”honom” med leveransen varpå han vart rosenrasande och svarade väldigt arg ”henne, hjälpa henne” och det är egentligen den enda gången jag såg honom bli arg, efter det så pratade han aldrig med den servisen igen. Jag var den enda på restaurangen Robin pratade med enligt andra kollegor.

Sista gången jag såg honom var mellan den 18e-21a december, oklart vilket datum exakt… men det går att se via menigos användarportal!

Tack för att du delar med dig! Jag är nyfiken på hur det känns för dig nu när hans brott uppdagats, alltså att ha träffat en sådan person flera gånger i veckan? Blev du chockad när du fick reda på det? Fick du någonsin en olustig magkänsla när du interagerade med honom?
Citera
2026-01-08, 19:48
Medlem
Tuors avatar
Den där senaste bilden på Vilma....

Herregud.

Den där transan är en vandrande jävla mardröm från avgrunden.
Citera
2026-01-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Vart finns informationen att Ella, Mys syster sagt att Robin inte var en främmande person för dem? Har missat det helt.

Både polisen i pressträffen kunde inte säga att dem var helt främmande plus att det skrevs mycket om det i början av tråden. Men på vägen har detta suddats ut helt. Men minns det så väl att någon polis eller familjen uttalat att personen inte var främmande & tror familjen misstänkte vem det kan ha varit innan dna testerna kommit . Därför kunde polisen ” agera ” så fort . Detta uttalades oxå av Mys syster som är besviken på att polisen övervakat utan att slå till när dem anmälde henne försvunnen 14 h innan han häktades.
Familjen måste känt till honom på något sätt innan detta hände. Men tystas nog ner för att inte förstoras och förstöra utredningen
Citera
2026-01-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Både polisen i pressträffen kunde inte säga att dem var helt främmande plus att det skrevs mycket om det i början av tråden. Men på vägen har detta suddats ut helt. Men minns det så väl att någon polis eller familjen uttalat att personen inte var främmande & tror familjen misstänkte vem det kan ha varit innan dna testerna kommit . Därför kunde polisen ” agera ” så fort . Detta uttalades oxå av Mys syster som är besviken på att polisen övervakat utan att slå till när dem anmälde henne försvunnen 14 h innan han häktades.
Familjen måste känt till honom på något sätt innan detta hände. Men tystas nog ner för att inte förstoras och förstöra utredningen

Vart kommer allt detta ifrån?
Citera
2026-01-08, 19:51
Medlem
Citat:

Han har fortfarande sin penis kvar, kan onekligen inte vara en HON
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in