2026-01-08, 19:08
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Man riskerar väl inte heller att husägaren dyker upp? De kan ha haft span på honom (M*ts) parallellt.

Precis, allt sker snabbt och diskret
Citera
2026-01-08, 19:08
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kettlecooked
Många människor förlorar nära familjemedlemmar, ibland flera i rad. Det är inte något som annars inte händer andra. Det händer många, men de blir inte mördare som en följd av det.

Att Robin blev jagad är hans eget fel. Han försökte kidnappa en 10-årig flicka (vad hade han gjort mot henne om hon inte hade lyckats fly?) och han hade 40 000 bilder på barnmisshandel på sin dator, plus bilder på döda kvinnor. Han var inte ”jagad” av andra utan anledning.

Han hade fortfarande en mamma och en bror. Mor och farföräldrar dör för alla. Många har också förlorat sina föräldrar unga på grund av sjukdom eller olycka. Och många har förlorat sina barn i cancer. De blir inte sadistiska mördare på grund av det.

Orsaken till hans psykopatologi är inte att han “förlorade allt”.

Ps. Vad förlorade han 2019? Det var året han fick PRISET – bara 2,4 år för ett brott som han borde ha fått livstids fängelse för!
Men det är väl som med allt annat - bara för att du blir pedofilad som barn är det inte säkert att du själv blir pedofil, men ibland är det så.

Väldigt många förlorar familj, jobb och hem utan att mörda någon, men är du redan psykopat kan det trigga igång att begå ett nytt brott. Det är inte en ursäkt utan en förklaring, precis som med Örebro-mördaren som hade blivit sviken av precis alla myndigheter. Många människor blir det, men för honom kanske det var det som fick bägaren att rinna över.
Citera
2026-01-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Vänligen ladda upp bilderna någonstans, artikeln i Aftonbladet är låst och jag kan inte se den där missfostret. Tack!

https://imgur.com/a/Dr6un2Q
Citera
2026-01-08, 19:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palle65
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/uppgifter-kroppen-missades-hos-misst%C3%A4nkte-r%C3%B6nninge-m%C3%B6rdaren/ar-AA1TPipR?ocid=msedgntp&pc=ACTS&cvid=695feb00eb3544 2197da5af30d492e72&ei=27

Uppgifter: Kroppen missades i husrannsakan
Kroppen ska då ha funnits i bostaden, enligt uppgifter till Expressen, utan att ha upptäckts. Spaningen fortsatte tills polisen följde den misstänkte på väg hem.

Det var först senare när 26-åringen började gräva i ett skogsområde, som polisen grep den misstänkte på plats.

Vid en efterföljande, öppen husrannsakan, hittades kroppsdelar på plats i bostaden. Enligt utredningen misstänks kvinnan ha dödads utomhus, förts till bostaden, och därefter styckats.

Har polisen missat en kropp om man rent sakligt inte sökte en kropp eller kroppsdelar?
Citera
2026-01-08, 19:11
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Det är en användare som skrev några sidor tillbaka om att My:s mamma heter samma som den kvinnliga polisen Robin blivit arg på och hotat i kriminalvården . Om det är så kan detta ha varit en hämndaktion?
Det känns som att nån har övertänkt där, hur skulle RobinVilma kunna veta vad hans offers mamma hette? Lite väl konspiratoriskt.
Citera
2026-01-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ruskig läsning, de hade hittat likdelar i kylskåpet m.m, fy fan vilken människa.

Man kommer osökt att tänka på Malmökannibalen .
Citera
2026-01-08, 19:14
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Det känns som att nån har övertänkt där, hur skulle RobinVilma kunna veta vad hans offers mamma hette? Lite väl konspiratoriskt.
Det de menar är om det hade varit Mys mamma som var kriminalvårdaren som han hotade under fängelsetiden. Då hade han kunnat kollat upp om hon har en dotter tex.

Men som jag nyss skrev i ett annat inlägg, då hade inte polisen gått ut med att det inte finns någon känd koppling och att My mest troligt var slumpmässigt
Citera
2026-01-08, 19:17
Medlem
kokainkuks avatar
Jag har följt den här tråden sedan dag ett då jag är uppvuxen i närheten av rönninge (Tullinge) och är kökschef på en restaurang i Södermalm.
Kände att jag ville dela med mig av mina personliga erfarenheter med honom.

Robin var en av mina leverantörer och den leverantör jag stötte på mest, närmare sagt tre gånger i veckan oftast. Jag hade ingen aning om hans tidigare brott och såg bara en blyg, rädd och uppenbarligen utsatt människa som var vilsen (trans?).

Jag är en väldigt pratglad människa och brukar alltid snacka och skämta lite extra med mina säljare och leverantörer. Robin var den enda som till början inte svarade alls.

Jag tyckte synd om honom och tog mig i uppgift att börja prata mer med honom, då jag misstänkte att han kanske inte hade så mycket vänner eller ett socialt liv överhuvudtaget.

Han var en väldigt blyg och tyst människa i början, sa knappt hej när han lämnade av leveransen. Efter en månad så började han prata allt mer och efter ca 5-6 månader så började han komma med ett stort leende, som om han var glad över att se mig, och brukade hålla konversationer så pass långa att jag behövde avbryta för att jobba.
Vid ett tillfälle så sa en servis till en annan att hjälpa ”honom” med leveransen varpå han vart rosenrasande och svarade väldigt arg ”henne, hjälpa henne” och det är egentligen den enda gången jag såg honom bli arg, efter det så pratade han aldrig med den servisen igen. Jag var den enda på restaurangen Robin pratade med enligt andra kollegor.

Sista gången jag såg honom var mellan den 18e-21a december, oklart vilket datum exakt… men det går att se via menigos användarportal!
Citera
2026-01-08, 19:18
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Precis. Jag tänker att han måste ha släpat henne.

Ja, men det är fortfarande sjukt tungt som sagt. Har man bara en kniv kan man däremot ofta få folk att gå förvånansvärt villigt dit man vill, vet jag att kriminologer har sagt.

Läste nyss om Gyttorpsfallet där två unga män släpat en mager 55-årig man med gemensamma krafter och de kom fan inte särskiit långt, trots det.
Citera
2026-01-08, 19:21
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Man kommer osökt att tänka på Malmökannibalen .

Ja eller Lennart Persson kannibalen från Gävle.Han drack blod m.m
Citera
2026-01-08, 19:22
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokainkuk
Jag har följt den här tråden sedan dag ett då jag är uppvuxen i närheten av rönninge (Tullinge) och är kökschef på en restaurang i Södermalm.
Kände att jag ville dela med mig av mina personliga erfarenheter med honom.

Robin var en av mina leverantörer och den leverantör jag stötte på mest, närmare sagt tre gånger i veckan oftast. Jag hade ingen aning om hans tidigare brott och såg bara en blyg, rädd och uppenbarligen utsatt människa som var vilsen (trans?).

Jag är en väldigt pratglad människa och brukar alltid snacka och skämta lite extra med mina säljare och leverantörer. Robin var den enda som till början inte svarade alls.

Jag tyckte synd om honom och tog mig i uppgift att börja prata mer med honom, då jag misstänkte att han kanske inte hade så mycket vänner eller ett socialt liv överhuvudtaget.

Han var en väldigt blyg och tyst människa i början, sa knappt hej när han lämnade av leveransen. Efter en månad så började han prata allt mer och efter ca 5-6 månader så började han komma med ett stort leende, som om han var glad över att se mig, och brukade hålla konversationer så pass långa att jag behövde avbryta för att jobba.
Vid ett tillfälle så sa en servis till en annan att hjälpa ”honom” med leveransen varpå han vart rosenrasande och svarade väldigt arg ”henne, hjälpa henne” och det är egentligen den enda gången jag såg honom bli arg, efter det så pratade han aldrig med den servisen igen. Jag var den enda på restaurangen Robin pratade med enligt andra kollegor.

Sista gången jag såg honom var mellan den 18e-21a december, oklart vilket datum exakt… men det går att se via menigos användarportal!
Intressant. Kul att du delar med dig.
Det är en sak jag funderat över, kanske du kan svara: verkade det som att Robin var känslig för kritik?
Citera
2026-01-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det de menar är om det hade varit Mys mamma som var kriminalvårdaren som han hotade under fängelsetiden. Då hade han kunnat kollat upp om hon har en dotter tex.

Men som jag nyss skrev i ett annat inlägg, då hade inte polisen gått ut med att det inte finns någon känd koppling och att My mest troligt var slumpmässigt

Fast i dem första informationen som kom ut hade Mys syster uttryckt att det inte var en helt främmande person för dem , sen tystades det ner och har med tiden grusats igen , vilket jag redan då var märkligt. Familjen har också efter det bett om att det ska tystas ner med bilder osv. Vilket jag kan förstå av respekt för deras familj och my . Men någonting med detta känns ändå inte riktigt rätt i mina öron. Vi är flera som såg och hörde att dem i början inte alls var säkra på en koppling av något slag. En sak om GMG bodde 60 mil ifrån henne , men nu hade han hängt i trakterna ett längre tag och vet säkert vilka som bor där eller inte .
Time will tell . Men jag får känslan att något tystas ner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in