Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Ja, hoppas kan man ju men jag bara bara påpekar att ordet "direkt" inte står med. Och frågan som infinner sig är hur han lyckats baxa kroppen ur bilen och in i attefallshuset. Han ser knappast välbyggd eller muskulös ut och My var väl normalbyggd. "Dead weight" är ett begrepp: det är rejält tungt att flytta på en avliden människa i ett stycke.

Varför skulle det vara tyngre? Jag förstår om kroppen kanske hunnit bli stel att det blir svårare typ, men jag vet inte hur fort det händer? Jag tror dock Robin är starkare än man tror. Finns mängder av taniga killar som ändå är starka, och han har ju ändå jobbat med att lyfta saker som jag förstått det. sen har han väl hela kroppen full av adrenalin osv…?
Citera
2026-01-08, 19:27
Medlem
kokainkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Intressant. Kul att du delar med dig.
Det är en sak jag funderat över, kanske du kan svara: verkade det som att Robin var känslig för kritik?

Jag kan inte riktigt svara kring kritik, däremot håller jag med det hans tidigare chefer och kollegor sagt om att följa ordrar… vi bad honom att alltid leverera via entrén och inte baksidan, men det gjorde han inte för att baksidan är objektivt mycket lättare att leverera via. Men kan absolut se mig att han har svårt för kritik, råkat felköna transmänniskor innan, och väldigt få brusar upp och blir så arg på en gång.

Något jag märkte dock var att han gick ur sin väg för mig när jag bad om saker, ibland kunde jag ha glömt beställa gråbacksretur, men han tog dem ändå, vilket han inte gjort till några av mina vänner som också haft honom som leverantör.
Citera
2026-01-08, 19:32
Medlem
Jag tycker ändå det är pinsamt att polisen läcker uppgifter som ett såll. Hyfsat oproffsigt även om det oftast är så.
Citera
Medlem
Han skulle passa riktigt bra som Pennywise i filmen "Det"..
Citera
Medlem
Ni snackade om de här bilderna/filerna döpta efter olika lukter.

Hur som helst skrev någon också och lyfte frågan om tidiga övergrepp.

Jag tänkte lite grann på det och insåg - lukter kan man inte föreställa sig. Det kan rentav vara svårt att beskriva även om du vet (och vem fan beskriver ”stinky pussy” för någon annan? Nej, lukter är inte som tex en färg utan för att föreställa sig en lukt, då har du med hög sannolikhet också känt sagda lukt.

Detta konstaterande, samt konstaterandet att 18åriga Robin hade nog inte kommit i kontakt med särskilt många stinkande pussys på normal väg (än mindre sannolikt då tack och lov sköter väl de flesta ungdomar sin hygien). Så jag slår ihop ett och ett här och tänker att fan, fanskapet kanske blev utsatt för övergrepp?

Inte för att jag tycker synd om sattyget för det. Jag bara konstaterar.
Citera
2026-01-08, 19:34
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kettlecooked
Han förlorade sin mormor och morfar, precis som bokstavligen varje levande människa på denna planet, och hans pappa dog, vilket har hänt ett enormt antal människor.

Han har bokstavligen inte förlorat allt, utan det var genom sina avskyvärda handlingar (kidnappningen 2019) som han hamnade där han hör hemma. Eller nej! Han var FRI, men borde ha varit på en sluten psykiatrisk avdelning!

Han har alltså inte förlorat allt, utan istället för det stränga straff han borde ha fått, fick han bara 2,4 år, varav han släpptes efter 1,7 månader.

Det är som att vinna på lotto efter van han gjorde, inte att förlora allt.

Jag försökte dock sätta mig in i hans perspektiv, och vara lite av djävulens advokat.
Vilket inte du gör, så en jämförelse mellan vad vi skrev blir helt meningslös.
Citera
2026-01-08, 19:37
Medlem
Extremeflys avatar
Är det inte lite konstigt att hon tänkte på att lämna telefonen hemma, för att inte lämna några digitala spår. Men samtidigt så både hammaren och buntband var fulla med dna, och dessa verkar hon ha missat helt att ta med sig?
Citera
2026-01-08, 19:38
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokainkuk
Jag kan inte riktigt svara kring kritik, däremot håller jag med det hans tidigare chefer och kollegor sagt om att följa ordrar… vi bad honom att alltid leverera via entrén och inte baksidan, men det gjorde han inte för att baksidan är objektivt mycket lättare att leverera via. Men kan absolut se mig att han har svårt för kritik, råkat felköna transmänniskor innan, och väldigt få brusar upp och blir så arg på en gång.

Något jag märkte dock var att han gick ur sin väg för mig när jag bad om saker, ibland kunde jag ha glömt beställa gråbacksretur, men han tog dem ändå, vilket han inte gjort till några av mina vänner som också haft honom som leverantör.
Det är intressant med allas olika bild av honom & han var nog inte så lätt att styra.
Pappan berättar i förhör om att Robin fått gå (sparken?) pga en vansinnig chef på Coop.
Och han har haft flera arbetsgivare men det verkar ju ha fungerat hyfsat på Menigo.

Han verkar ju ha gillat dig.
Citera
2026-01-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Är det inte lite konstigt att hon tänkte på att lämna telefonen hemma, för att inte lämna några digitala spår. Men samtidigt så både hammaren och buntband var fulla med dna, och dessa verkar hon ha missat helt att ta med sig?
Och att han hade googlat "hur man kommer undan med mord" eller liknande. Han vet ju sedan förra gången att polisen går igenom sådant noga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly

Nej inget konstigt, bo har säkerligen gjort motstånd skrikit osv och det blir då stress och adrenalin och han tappade säkerligen det bara i farten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Kan spekulera att de hittat spår efter ett buntband runt halsen. Det säger ju inte att hon ströps omedelbart, men eftersom buntband hittades vid överfallsplatsen har de kanske utgått ifrån att det användes direkt vid bortförandet. Sen om nekrofili är motivet har väl gärningsmannen inte mycket nytta av ett levande offer..

Men hur överföll han henne? Förstår inte, blockerade han vägen med sin bil där My promenerade? Och gick emot henne och ströp henne direkt? Tänker om det möjligtvis fanns något sätt att springa motsatt riktning:/ men hela händelseförloppet gick säkert snabbt..
Citera
2026-01-08, 19:42
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Men hur överföll han henne? Förstår inte, blockerade han vägen med sin bil där My promenerade? Och gick emot henne och ströp henne direkt? Tänker om det möjligtvis fanns något sätt att springa motsatt riktning:/ men hela händelseförloppet gick säkert snabbt..

Hon kanske flydde, men GM var tillräckligt snabb att han slog henne i bakhuvudet.

Alternativt ställde bilen en bit ner, som om han parkerade på trottoaren, sedan flög han på henne.

Dock tror jag det blev handgemäng, detta då det hörts skrik samt han har klädmärken i ansiktet och jsg vågar nästan lova att han fått en snyting på näsan. Den ser röd och svullen ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in