Idag, 14:41
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Ah, det var inte med i artikeln när jag läste/länkade. Tycker det låter helskumt, som något Vilma snarare kommer bli stolt över. För alltid ihågkommen...
Neh såg att det var Aftonbladet du länka till o att det var i expressen det stod
Citera
Idag, 14:43
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Inte är det väl så att Vilma/Robin får/ges tillgång till internet först när han släpps, om han nu gör det?
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
I Sverige har interner i fängelserna inte rätt till internet. Samma gäller förstås mobil, dator, iPad eller andra elektroniska kommunikationsverktyg. Annars skulle de ju kunna planera rymningar eller trakassera vittnen och offer samt ladda ner t.ex. porr.
Tack jo!
Föreställer mig att det skiljer på vad man sitter för, givet en inte oväsentlig del av straffen avslutas med permissioner, vilket nog Vilma/Robin kan se i stjärnorna efter, såtillvida han inte i en avlägsen framtid får - vad jag tror - livstidsstraffet tidsbestämt. F.öv smugglas väl mobiler in också på dom högst klassade anstalterna - som häkten?

Vågar man gissa Vilma/Robin vill detaljsnaska i sitt blodiga värv tillsammans med sina nekrofila vänner på Darkweb, nu när han tagit doktorsexamen?
Senast redigerad av Taggad Idag kl. 15:17.
Citera
Idag, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Tack jo!
Föreställer mig att det skiljer på vad man sitter för, givet en inte oväsentlig del av straffen avslutas med permissioner, vilket nog Vilma/Robin kan se i stjärnorna efter, såtillvida han inte i en avlägsen framtid får - vad jag tror - livstidsstraffet tidsbestämt. F.öv smugglas väl mobiler in också på dom högst klassade anstalterna - som häkten?

Vågar man gissa Vilma/Robin vill detaljsnaska i sitt blodiga värv tillsammans med sina nekrofila vänner på Darkweb, nu när han tagit doktorsexamen?

Nej, det finns inget wifi-nät för intagna på grund av säkerhetsbestämmelser. Man får inte ha mobil, dator, iPad eller andra elektroniska saker som kan användas för att kommunicera med.

Tror då inte det bereds så många tillfällen för GM att sitta och gotta sig i sitt dåd.
Citera
Idag, 16:12
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Nej, det finns inget wifi-nät för intagna på grund av säkerhetsbestämmelser. Man får inte ha mobil, dator, iPad eller andra elektroniska saker som kan användas för att kommunicera med.

Tror då inte det bereds så många tillfällen för GM att sitta och gotta sig i sitt dåd.
Mobiler slängs över muren. Dock lär inte Robin ha sådan hjälp utifrån.
Citera
Idag, 16:23
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Knappast.
Citera
Idag, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Nej inte nuförtiden bra övervakningssystem nuförtiden Vettu!
Citera
Idag, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nej inte nuförtiden bra övervakningssystem nuförtiden Vettu!

Dessutom finns väl möjlighet att använda störsändare. Då kvittar det om du smugglar in 100 illegala mobiler
Citera
Idag, 16:50
Medlem
Jag blir alltid äcklad när jag ser folk och media visa denna person respekt genom att kalla honom för Vilma. Man tänker direkt på den "andra" Wilma Andersson, och med Robins intressen känns det uppenbart vf han valde namnet.
Är något sådant bekräftat? Tänker på Wilmas familj som måste se Vilma Andersson nämnas i media varje dag. Kalla honom Robin.
Citera
Idag, 17:55
Medlem
Citat:
Jo, du har nog helt rätt.
Han skyller på offret och menar kanske dessutom att kvinnor som sätter sig i en utsatt position genom att vandra ensamma/flickor utan vuxet sällskap räknas som korkade byten och "fair trade" att utnyttja.
Tänker på Andes Eklund (Gustavsson) som propsade på att just Pernilla ville 'ha honom' när han hängde på och följde efter henne på hemväg genom skogen. Engla gick ju också ensam.
Han kunde väl inte motstå sin impuls när han såg rätt tillfällen.

På tal om att avhumanisera kommer väl styckningsdetaljen också in.
Måste dock vara oerhört traumasiskt att kapa (och ha kvar) ett mänskligt huvud.
Tänker även på Tisko.
Vem var Tisko, känner igen namnet
Citera
Idag, 18:00
Medlem
Citat:
Klart han är intresserad. Vill nog veta vilken typ av information allmänheten har om honom och hans dåd. Sedan roar det väl honom att vara den som har all kunskap om dådet medan vi andra fumlar omkring i mörkret. Får kanske även en viss njutning av av all uppståndelse runt honom.
Jag kan inte fatta hur fängelsepersonalen klarar av att sitta och spela spel med honom, och vet vad han har gjort med My?
Det kan man nog inte utbilda sig för, men någon speciell egenskap bör man nog ha.
Citera
Idag, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfRisk
Jag kan inte fatta hur fängelsepersonalen klarar av att sitta och spela spel med honom, och vet vad han har gjort med My?
Det kan man nog inte utbilda sig för, men någon speciell egenskap bör man nog ha.

Är nog värre för dom stackars poliser som måste gå igenom och titta på 1000 tals grova barnporrbilder, döda kroppar, krossdelar osv (troligen även My s).
Citera
Idag, 18:29
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfRisk
Vem var Tisko, känner igen namnet
Han som mördade och styckade Wilma Andersson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in