Citat:
Ursprungligen postat av
honn
Ska ni hela tiden totalt och söka svar i föräldrar, uppväxt osv så tycker jag nog att utanförskap senare i livet spelar kanske större roll. R arbetade åtminstone och försökte passa in. Men han kände sig förmodligen avvisad, jagad och hatad och det kan skapa ett monster. Att därifrån kidnappa eller styckmörda är däremot svårförklarligt förutom det morbida intresset för barn, djur och lik osv, som väl mer tyder på en i grunden genetiskt störd person.
J, precis.
Det är förmodlgen många många faktorer som spelar in. Det var det jag skrev.
Utanförskap, det har jag tidigare skrivit om.
Och en känsla av utanförskap, att inte passa in, och kanske bli kollad på, behandlad på ett annat sätt än andra, kanske? Och där kan alltså en till pusselbit in kanske komma in, den personlighet Robin har.
Tyvärr kommer vi inte få alla svar, men det är oerhöt intressant att få veta hur allt blev som det blev. Och även om vi skulle få alla svar, kommer man aldrig att kunna förebygga nya Robins.
Men varje människa kan göra så gott dom kan, t ex göra som den person som skrev i tråden, som hade försökt bygg upp en bra kontakt med Robin/Vilma när han levererade varor. Och så småningom kände sig mer bekväm och öppnade upp.