2026-01-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerpuffprincess
Nyfiken på var Aftonbladet fått tag på de senaste mugshotsen?

Ja, vore intressant att veta. Det är faktiskt inte vanligt att sådana mugshots läcker innan FUP. Ovanligt.
Citera
2026-01-07, 23:40
Medlem
Angående den nya mugshoten från efter gripandet.

Helt sjukt hur det gått utför för honom. Jag menar, titta på bilderna från när han gick i mellanstadiet och högstadiet. Helt vanlig blond grabb. Många tjejer i skolan tyckte säkert att han var söt/snygg.
Och nu?! Jisses!
Citera
2026-01-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Båda nya bilderna ser ut att ha fotograferats från en skärm. Läckande polis alltså.

Yes. Ovanligt att sådana bilder läcker ut. Begränsat antal som har tillgång till dem.
Citera
2026-01-07, 23:41
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttfisen
Vadå var det kommit uppgifter om att hon vart vid liv i nästan ett dygn??
https://www.lt.se/artikel/polisens-jakt-pa-mordplatsen/

"Gärningsmannen Vilma Andersson misstänks ha utfört mordet någon gång under natten mot 26 och 27 december."

Bara att reportern har formulerat sig fel. Ska mest troligt stå "natten mellan 26 och 27 december.
Citera
2026-01-07, 23:43
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, vore intressant att veta. Det är faktiskt inte vanligt att sådana mugshots läcker innan FUP. Ovanligt.

Någon inom polismyndigheten har sökt på ärendet (det kan alla göra) men risken finns att du åker dit och förlorar jobbet. Undantag om du arbetar med utredningen och har anledning att handlägga ärendet/utredningen.

Min gissning är att någon som arbetat med ärendet fotat med sin egen kamera.
Citera
2026-01-07, 23:43
Medlem
Citat:

Helt sjukt hur det gått utför för honom. Jag menar, titta på bilderna från när han gick i mellanstadiet och högstadiet. Helt vanlig blond grabb. Många tjejer i skolan tyckte säkert att han var söt/snygg.
Och nu?! Jisses!

Jag har tänkt exakt samma, hur är det möjligt att en människa ha kunnat deformeras så här mycket, både gällande tänder, hår, öron etc allt ser så konstigt ut. Jag tycker även att han såg normal-snygg ut från Biltema-bilderna från fup 2019. Att detta är samma människa som då är ett mysterium.
Citera
2026-01-07, 23:44
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Den här ser inte alls normal ut. Vem som helst hade blivit rädd för den här, speciellt om man mött honom på en öde väg mitt i natten. Eklund ser ut som en vanlig Svensson, nästan som en lastbilschaffis
På de nya bilderna som alla skriver om nu tycker jag att han ser ut precis som typiska transvestiter, fast med ovanligt stora öron och rätt tunnhårig. Man hade blivit rädd oavsett vem man mött på en öde väg mitt i natten.

På bilderna i lastbilen där han rynkar näsan och man ser tänderna och hårspännen och allt, så ser han ju enbart pinsam ut, lite som att man vill gömma sig bakom en skämskudde. Men otäck ser han inte ut.

Jag tror inte på att döma ut mördare efter utseende. Tittar man på den mest sedda bilden av Tishko, den som var i tidningen idag, är han rätt snygg. Han ser mer ut som en italiensk strandraggare. Men han är ändå en galen styckmördare, så det spelar ju liksom ingen roll... Eller de första bilderna på Juha på 80-talet med långt hår, de fick ju många tonårsknän att darra, men tanken på att han kallblodigt avrättade tre personer förtar ju den snyggheten direkt.
Citera
2026-01-07, 23:44
Medlem
elidahmes avatar
Citat:

Får mig att tro att vad de har på honom nu verkligen är något utöver det vanliga. Någon inblandad i utredningen har kanske pga känslor ansett att bild på människan måste ut och inte kunnat tänka professionellt?
Citera
2026-01-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
https://www.lt.se/artikel/polisens-jakt-pa-mordplatsen/

"Gärningsmannen Vilma Andersson misstänks ha utfört mordet någon gång under natten mot 26 och 27 december."

Bara att reportern har formulerat sig fel. Ska mest troligt stå "natten mellan 26 och 27 december.
Om någon har häktningsframställan så kan man se där hur åklagaren har formulerat detta. Jag misstänker att åklagaren där tar höjd för att gärningen har inträffat den 26 ELLER den 27 december.

Hur exakt kommer obduktionen kunna fastställa detta tror ni?
Citera
2026-01-07, 23:46
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Båda nya bilderna ser ut att ha fotograferats från en skärm. Läckande polis alltså.

Citat:

Citat:
Yes. Ovanligt att sådana bilder läcker ut. Begränsat antal som har tillgång till dem.
Ja bra noterat Angeliqa, man ser ju skarvarna från originalbilden på helkroppen.

Undra hur mycket cash vederbörande fick av Aftonbladet för de bilderna, inte lite gissar jag.
Citera
2026-01-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Jag har tänkt exakt samma, hur är det möjligt att en människa ha kunnat deformeras så här mycket, både gällande tänder, hår, öron etc allt ser så konstigt ut. Jag tycker även att han såg normal-snygg ut från Biltema-bilderna från fup 2019. Att detta är samma människa som då är ett mysterium.

Ja men exakt.

Minns själv när man gick på mellanstadiet/högstadiet. Killar med hans utseende gick ofta hem hos tjejerna. Blond, grabbig, lite "coolt" utseende.

Och nu?! Jisses. Det har gått utför i rasande takt.
Citera
2026-01-07, 23:47
Medlem
Citat:

Och nu?! Jisses!
Ja, på bilden från nionde klass såg han verkligen oväntat normal ut. Sjuk utveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in