Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerpeople
Man får ju såklart hoppas att dom varit inne i både stugan och hans bostad under tiden han var på jobb. Det vore väldigt udda om polisen inte kontrollerat kända adresser eftersom han anhölls i sin frånvaro.
Efter att dom grep Vilma andersson i ett skogsområde troligen i Södertälje trakten, åkte dom till stugan och hittade resten av liket från 25 åriga kvinnan My
Citera
2025-12-31, 21:41
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Skenmanöver från polisens sida för att lura GM att han är safe och grönt ljus att åka ut å börja gräva ner kvarlevor

Nej. Dom var kvar långt efter han var gripen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Du kan vara lugn oxh helt säker på att polisen inte låg i buskarna utanför huset samtidigt som My låg och dog där inne i stugan.
Jag tror att det var ungefär så det gick till
Citera
Medlem
Nånting om motivet eller är det en fetisch etc för styckmord etc?
Citera
2025-12-31, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Man sökte ju intensivt vid Uttran. Någon som greppat varför. Vekar ha varit ett villospår.

En polis stod och lös ner i vattnet från en brygga. Inte mkt till sök.

Skenmanöver.
Citera
2025-12-31, 21:44
Medlem
Ni har inte lika stor erfarenhet av att bli gripen av polisen som jag har och jag vet hur dom opererar dom har oerhört stränga och snäva rutiner därför stormar dom inte bara rakt in även om hon ligger där, polisen är bra men dom följer ett extremt konstig regelverk av överordnade som inte vill riskera sin postiion genom felbeslut och blir överdrivet rigida protokollsryttare detta är vanligt inom myndigheter i övrigt men speciell sorts person som dras till att bli polis gör det ännu mer inrutat nästan som på en byggarbetsplats det är väldigt macho jag har mycket stor insyn i polisen och läkare också för den delen som är bättre egentligen enligt min upplevelse men samma där det extremt stänga rutinmässiga beteendet går före magkänslan för en stor del vilket leder till en del felaktiga överdriver försiktga beslut eller tolkningar detta har jag upplevt på nära håll frekvent
Citera
2025-12-31, 21:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Började 19. Då var han hemma.
De ville se hans reaktion, GM läser detta och får grönt ljus. Åker till skogen och blir gripen 21:30
Avspärrningen hävdes cirka kvart över tio på kvällen.
Han blev utlurad av polisen, ett lockbete alltså
De tar tid att plocka ihop allt som var utlagt och ta bort avspärrningar.
Citera
2025-12-31, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andeta
Folk tror pengar spelar roll i sådana situationer. Om något kommer dessa pengar skapa ytterligare konflikter inom familjen för vem som ska ha pengarna.

Lägg bara ned. En inte alltför kvalificerad gissning är att de här familjerna den dag de får näsan ovanför ytan igen använder en del donerade pengar till grundplåt för en fond som verkar till fromma för deras anhörigas minne.
Citera
2025-12-31, 21:46
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ja man söker givetvis brätt tills allt är uträtt.
Polisen har blivit otroligt mer proffsiga de sista 15 åren och kör en FBI metod där man finkammar allt och kollar upp varje tips minituöst då det gäller grova brott.
Citera
2025-12-31, 21:47
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Varför tror du det?

Sett till hans intresse för specifika kvinnodelar så blir jag inte förvånad om själva styckningen var höjdpunkten.

För att det skulle göra honom väldigt väldigt unik och speciell, och hittills övertygar han inte. Verkar mest vara en vilsen dåre som misslyckas med det mesta han tar sig för.

Känner du till en enda styckning i Sverige som inte är gjord i panik, fylla eller panik, för just transport och undanröjande av spår?
Citera
2025-12-31, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
En polis stod och lös ner i vattnet från en brygga. Inte mkt till sök.

Skenmanöver.
Exakt. GM lurades ut från bostaden och var skuggad varje sekund, de ville bara ta han på bar gärning och de var precis vad de gjorde, hade inte idioten åkt ut den kvällen så är jag övertygad om att snuten hade stormat in.
Citera
2025-12-31, 21:48
Medlem
solstrålars avatar
Tror ni Vilma för närvarande har tillgång till internet? Så han läser här? Vad för typ av cell sitter han i nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in