Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 20:45
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Våren kan vi sikta oss in på, FUP.
Vi är många nyfikna men vi kan bara spekulera. De enda jag hoppas är att hon dödades så snabbt som möjligt
Ok.
Ja det är klart, tycker synd om den här tjejen och hennes anhöriga.
Väldigt störigt med såna här samvetslösa människor som Robin.
Han borde ha varit inlåst i förebyggande syfte sedan kidnappningen 2019, det är det som är så irriterande.
Citera
2025-12-31, 20:46
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Risken finns att han fotat den styckade my.och skickat till olika perversa personer...fina my
Så jäkla sorgligt..

Knappast. Styckningen skedde i panik för att få bort kroppen.
Citera
2025-12-31, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Vad jag förstår av tidigare inlägg, var ägaren till bostaden lättad när familjen flyttade samt att de hade förstört saker i huset som måste restaureras.

Får man inte sitt recept förnyat brukar det bero på att man missbrukar/tar för mycket/blandar med alkohol. Ingen läkare i världen skulle gå med på detta. Hon måste ha sökt på flera ställen och fått nej.
På så sätt 'hänvisats runt'.

Vården och samhället som 'svek'? Det är vi alla som utgör samhället. Kan man inte sluta supa och söker vård när man får abstinens blir det att uppsöka alkoholmottagningar.

Ehhh, ja… jag återgav fritt ur minnet från Robins förhör från 2019 vad som var deras trauma. Inget annat.
Citera
2025-12-31, 20:48
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Varför tror du det?

Sett till hans intresse för specifika kvinnodelar så blir jag inte förvånad om själva styckningen var höjdpunkten.
Citera
2025-12-31, 20:49
Medlem
Citat:
Knappast. Detta handlar om en offensiv styckning.
Citera
2025-12-31, 20:52
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ja det är det normala, men här snackar vi om en jävligt sjuk och kall varelse.
Äcklet gick ju för fan och jobbade dan efter! Det låter inte som nån som agerar i panik?
Citera
2025-12-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag tycker det är vilmas fel att hon dog. Inte anhörigas fel.

Det är klart att det är VAs fel att hon dog. Han var väl på jakt efter en kvinna just denna kvällen. Vidare har han nog tänkt att det är inte så många personer ute en sådan här kväll så då är det lugnt och jag kan göra mitt brott om jag får napp.
Citera
2025-12-31, 20:56
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybusiness
@ZenFinancier Du skrev följande i den andra tråden som stängdes:

Om du trollar så är det bra gjort. Det är ju fint att du tänker på hur det känns för en (ofarlig?) kvinna som Vilma att kanske behöva sitta i fängelse tillsammans med farliga män.. Men hur tror du då det känns för alla kvinnor i kvinnofängelset som då måste sitta tillsammans med en psyksjuk f.d. man som i så fall utnyttjar den nya lagstiftningen för att få tillträde till ett utrymme menat enbart för kvinnor? Det är väl viktigare att respektera alla dessa kvinnors känslor än att respektera känskan hos EN psykstörd mördare som bytt (eller kanske inte ens brytt sig om att byta) juridiskt kön??

Men snälla - if you can’t do the time - don’t do the crime!
De flesta invånare skiter väl i dessa dömda kvinnors puttinuttkänslor!
En del av dem har begått vedervärdiga brott och är själva livsfarliga individer.

Problemet är att det kan bli rörigt och stora problem på en kvinnlig anstalt om en manlig invid också sitter där. Precis som det omvända - en kvinnlig individ tillsammans med manliga fångar som ofta lever under celibat.

Idag blandar vi till och med inneliggande manliga och kvinnliga patienter i samma sjukhussalar, vi har gemensamma arbetsplatser, bad, restauranger och ofta toaletter, manliga och kvinnliga sjukvårds- och hemtjänstanställda. Men det är för normala individer som vet var gränserna går.
Det vet inte många fängelsedömda - det är därför de sitter där.

Det är därför som man lägger mycket tid från kriminalvården på placeringsöverväganden.
Det är därför sannolikt olämpligt att blanda kvinnliga och manliga interner. Men det är inte för att det är särskilt synd om de kvinnliga fängelsedömda. Utan för att det ökar risken för problem.

Dessutom satt Bodenmördaren Kristoffer/Kim Marie Johansson som styckmördade (dömdes för dråp) i Boden 2013 och nu är kvinna, på kvinnoanstallten Hinseberg sista delen av straffet. Det gick trots vissa kanindödshot bra.

Om det blir en morddom utan fängelseförbud för Robin/Vilma återstår att se. Men han/hon kommer sannolikt själv ha stora möjligheter att välja om han vill sitta på en kvinno- eller mansanstalt. Eftersom han kan styra det med val av aktuell könsidentifiering.
Citera
2025-12-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotbollsmicke
De va en kärring från ROKS som ju är den mest manshatande organisationen som prata idag om mäns våld mot kvinnoro att farligast va de som dödas av sin partner o de va 14 om året sa hon ....hur många dödas inte av hedersvåld,invandrare mm och detta mord va ju inte heller en normal man utan en från trans,hbtq folket o en jävla tur att transan inte fick för sig o köra ihjäl folk med lastbilen

Han var inte en transa egentligen, bytte inte ens kön juridiskt. Han var dock svensk hur du än försöka sudda bort det faktumet! Men oavsett, stirra problemet i ögonen och gör något åt det, alltså feministerna sprider dekadens i detta land och jag håller med dig, de ställer noll krav på invandrarna med.
Citera
2025-12-31, 20:58
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Så om han triggas av trauman och måste planera någon morbid gärning för att dämpa ångest...då kan han ha gjort något efter att ha fått kicken från Tysslinge Åkeri 2023. Det var väl hans första jobb med C-kort och säkert en enorm smäll för hans labila ego att han inte fick vara kvar.

Och nu i närtid verkar han ju ha letat nytt boende. Nyligen blivit uppsagd? Blev hyresvärden varse om vem som hyrde stugan och sparkade ut idioten?
Om jag inte blandar ihop det så fick han kicken bla för att han bestämde sig för att spela fotboll på arbetstid. Dvs en slarver som inte tog jobbet på allvar.
Citera
2025-12-31, 21:00
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ja det är det normala, men här snackar vi om en jävligt sjuk och kall varelse.
Äcklet gick ju för fan och jobbade dan efter! Det låter inte som nån som agerar i panik?
GM vet att han står överst på polisens lista.
Citera
2025-12-31, 21:01
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Knappast. Detta handlar om en offensiv styckning.
Ja med tanke på hans tidigare historik med tusentals bilder på döda och styckade kvinnor, så är det sannolikt att han fantiserat om att döda och stycka kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in