Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Idag, 02:51
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Chat gpt vet lika mycket om detta som vilka som vinner nästa Curling VM.
Lägg ned det där skräpet.
Chat GPT använder sig inte av detta sprak.
Citera
Idag, 02:53
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ja men att kidnappa ett barn borde vara lika med dödsstraff. Och i detta fallet finns inget annat än att det var mord och att det var planerat genom inköp av redskap. Då ska det vara lika med dödsstraff. Alternativ livstid.
Sist jag kollade hade Sverige (1973) officiellt avskaffat dödsstraff.
Citera
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Vart hittar man morsans inlägg? Verkar finnas en del intressant där ju enligt vad folk skriver.

Carina Säbb på Facebook. Man, gravt alkoholiserad. Hon, alkoholiserad. Skriver som en utvecklingsstörd, enligt hennes intressen hadlar det om Garbo i Sumpan och liknande ställen, något är skevt med människan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja det var tidigare en policy att poliser endast fick förklara att någon var död utan närvarande läkare ”om kroppen saknade huvud”. I alla andra fall skulle man agera som att personen fortfarande kunde räddas.
Vet inte hur juridiskt underbyggt det var. Men det måste ju finnas undantag från att betrakta en kropp som ”räddningsbar” om man exempelvis hittar ett skelett.

Annars gäller ju idag att enbart läkare får dödförklara. Läkare är också de enda som får skriva en dödsattest som alla döda kroppar måste förses med.

Ja hittar man skellet är det säkert en persnon som är död.

Men räddningsbar i ett styckmord, kan tänka mig att det blir rörigt
Citera
Idag, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Sist jag kollade hade Sverige (1973) officiellt avskaffat dödsstraff.

i krigstid 1907 borde vara året
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignion
Någon mer som reagerade på den svarta v70’n som är parkerade utanför på Tärnstigen 2 (google street view)?
Den är väldigt lik den som vilma har sina paintball grejer i…

Isåfall tyder det på att vilma har varit bosatt där ett tag (minst 1 år).
I bilen så syns varselljackor, kanske för att likna en polisman?

Jävligt bra iakttagelse. Det finns en selfies från GM bärandes varseljackor i bilen (lastbilen) så det behöver inte vara något mer lurt än så. Jag har övriga indikationer på att GM vistats i kring Södertäljetrakten ett tag.
Citera
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Du ska nog inspektera hennes facebook.
Facebooksidan ser horribelt ut. Det är nog det som andra respektlöst kallar "white trash".
Citera
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Diskussionen här handlade om GM:s pappa, vars bakgrund inte omedelbart förmedlar fullkomlig WT. OK?

Trodde det var helheten. Farsan har isåfall klivit ur eventuell högre klass, det var Arboga 10,2 som gällde vilket en bekant påpekade i ett inlägg på Facebook under en bild på "morsans" bild.
Citera
Idag, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Detta kommer ALDRIG vara horäckelmördarens försvar - det är dina, påhittade skäl, som du önskar denne skall åberopa - jag kan inte se det på annat vis. Hur faan kan du få jobba inom rättsväsendet - du är helt rabiat och galen!

1. Ja, helt klart möjligt.

2. Skämtar du? Vad med hammaren, DNA, handsken och buntbanden och alla andra bevis? Skulle My fallit på hammaren, månne? Kanske flera gånger?

3. Hmm, ja - My överföll missfostret med en hammare och han lyckades övermanna My och tyvärr slog han ihjäl henne och beslutade sig för att stycka kroppen för att han kände att hans "nödvärn" kanske haltade en smula...

4. Förklara då uppsåtet om det inte varit att döda - varför då tillfoga offret skador/döden, troligtvis med en hammare och inte med enkom sina händer, eller dylikt? Använder man en hammare så är man ute efter mer än att skada, lite sådär lindrigt! Vad faan, är du en idiot, eller? Vad skulle "uppsåtet" vara om inte för att döda, menar du? Bortser du HELT från DNA och andra bevis?

Detta är vad vi har för företrädare (Haaaaag) inom vårt rättssystem - känner ni inte er alla trygga?!
Oj, du har nog inte förstått hur en domstol arbetar och hur rollerna ser ut… Det här är ingen åsikt eller förslag som Haaaaag hade utan enbart möjliga förklaringar som GM skulle kunna tänkas använda.

Du behöver nog inte förklara att förslagen är både dumma och orimliga, det vet redan alla. 🫣 Men har du varit på en rättegång, läst eller lyssnat på en så vet du att ”Pekka hoppa på niven elva gånger” inte är en ovanlig histori hur dumt det än låter. Det kan bli galnare än så... ”My sa att hon ville att jag skulle döda henne, jag sa nej, men då kom det tio män ur en buske och hotade mig med gevär och pilbåge.”
Citera
Idag, 02:56
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jävligt bra iakttagelse. Det finns en selfies från GM bärandes varseljackor i bilen (lastbilen) så det behöver inte vara något mer lurt än så. Jag har övriga indikationer på att GM vistats i kring Södertäljetrakten ett tag.
Om Rpbin Sääb-Hjerth körde en Volvo V70 undrar jag hur han finansierade sitt vidriga liv?
Citera
Idag, 02:58
Medlem
Citat:
Om Rpbin Sääb-Hjerth körde en Volvo V70 undrar jag hur han finansierade sitt vidriga liv?
Det framgår i Grevens sammanfattning. Farsan dog och han fick arv, morsan swishade honom, och så jobbade han. Det är ingen RS6:a vi snackar om.
Citera
Idag, 02:58
Medlem
Citat:
Exakt.
Robin Säbb-Hjerth.
Inga andra namn.
Och inget kvinnonamn för mannen som hatade kvinnor.
VARFÖR LÄGGER FOLK UT FUP FRÅN 2019 DET ÄR TOTALT INTRESSANT JAG SKRIVER PÅ 25 MY INTE 2019 SOM ALLA DELAR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in