Citat:
Ursprungligen postat av
Mindbusiness
GMs könsbyte kanske bara var ett sätt att hålla sig dold?
” När han släpptes från fängelset efter att ha avtjänat straffet pratade alla i området om det. Barndomsvännen beskriver det som en häxjakt på Robin, som själv gick under jorden.
– Jag vet att han var jagad. Han var tokhatad liksom. Han var nog duktig på att hålla sig gömd, säger han.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JOoGe7/barndomsvannen-han-var-fascinerad-av-andra-varldskriget
Där fick jag nog lite "svar" på mitt senaste inlägg (som jag quotar här under).
Mest troligt för att gå under radarn då.
När namnbyten inte fungerade så tänkte han kanske att ta sig ett kvinnonamn och byta pronomen skulle hjälpa mer.
Att hans gamla klasskompisar/vänner säger "han" känns som ett "bevis" på att han inte i alla fall officiellt visat några tecken på att vara kvinna tidigare i alla fall.
Övertygad om att själva namnvalet har någon del i det hela med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
Ja han säger ju tydligen på fler ställen att han identifierar sig som en kvinna.
Men hade han verkligen gjort det ser jag det som osannolikt att han "bara" lägger till ett kvinnoförnamn i folkbokföringen och inte tar bort sina gamla namn, samt att han inte ändrat juridiskt kön.
Att lägga till ett namn i folkbokföringen är enkelt, samt att be alla om att få bli tilltalad som hon/henne.
Att inte radera sina gamla namn och att inte ändra juridiskt kön rimmar illa med att man faktiskt identifierar sig som kvinna.
Det känns som att det finns en annan anledning till "könsbytet".
Dölja sina tidigare brott?
Bli mer "respekterad" som kvinna?
Eller något mer sjukt?
Har det framkommit något någonstans att han även som barn/tonåring gått i "kvinnotankar"?
Innan kidnappningsförsöket 2019?
Jag vill minnas att jag läst någonstans om en fd kompis till honom att såna tankar inte har märkts av tidigare.