Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Dalmas också.
Mycket inavel där?
Han ser lite inavlad ut.

Tycker hans gamla bild som Robin påminner om Breivik. Typ hans son eller nått.
Citera
2025-12-31, 13:02
Medlem
b00b00s avatar
Tveksamt men kollade igenom transor i den åldern och hittade denna:

WilmaMax, 26 år.
https://xhamster.com/users/profiles/wilmamax

"Last seen 4 days ago"
Citera
2025-12-31, 13:03
Medlem
chomskaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Säbb? Fult namn för en så vacker plats som Rättvik. Måste vara taget/påhittat eller? Betyder inget? Inget sonnamn eller soldatnamn eller som anspelar på natur (lind, gren, sten, sjö, fors, gran osv).
Historiskt sett så var det vanligt att man tog namn efter gårdar i Dalarna. Visserligen brukar man heta gårdsnamnet innan sitt förnamn (som "Säbb Robin Hjert"), men kan absolut komma därifrån. I Mora finns det dem som heter Säbben, vilket låter som ett gårdsnamn.
Citera
2025-12-31, 13:03
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
GMs könsbyte kanske bara var ett sätt att hålla sig dold?
” När han släpptes från fängelset efter att ha avtjänat straffet pratade alla i området om det. Barndomsvännen beskriver det som en häxjakt på Robin, som själv gick under jorden.
– Jag vet att han var jagad. Han var tokhatad liksom. Han var nog duktig på att hålla sig gömd, säger han.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JOoGe7/barndomsvannen-han-var-fascinerad-av-andra-varldskriget
Där fick jag nog lite "svar" på mitt senaste inlägg (som jag quotar här under).
Mest troligt för att gå under radarn då.
När namnbyten inte fungerade så tänkte han kanske att ta sig ett kvinnonamn och byta pronomen skulle hjälpa mer.
Att hans gamla klasskompisar/vänner säger "han" känns som ett "bevis" på att han inte i alla fall officiellt visat några tecken på att vara kvinna tidigare i alla fall.

Övertygad om att själva namnvalet har någon del i det hela med.

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ja han säger ju tydligen på fler ställen att han identifierar sig som en kvinna.

Men hade han verkligen gjort det ser jag det som osannolikt att han "bara" lägger till ett kvinnoförnamn i folkbokföringen och inte tar bort sina gamla namn, samt att han inte ändrat juridiskt kön.

Att lägga till ett namn i folkbokföringen är enkelt, samt att be alla om att få bli tilltalad som hon/henne.

Att inte radera sina gamla namn och att inte ändra juridiskt kön rimmar illa med att man faktiskt identifierar sig som kvinna.

Det känns som att det finns en annan anledning till "könsbytet".

Dölja sina tidigare brott?
Bli mer "respekterad" som kvinna?
Eller något mer sjukt?

Har det framkommit något någonstans att han även som barn/tonåring gått i "kvinnotankar"?
Innan kidnappningsförsöket 2019?
Jag vill minnas att jag läst någonstans om en fd kompis till honom att såna tankar inte har märkts av tidigare.
Citera
2025-12-31, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
”26-åringen som nu sitter häktad misstänkt för mord och grovt gravfridsbrott identifierar sig som kvinna, med har enligt häktningsframställan kvar sitt gamla personnummer och har alltså inte bytt juridiskt kön.” /DN

Ja, och då får han absolut sminka sig och dra på sig klänning om han är road av det men någon tjej är han inte än i alla fall.
Citera
2025-12-31, 13:07
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det fanns redan andra män med det namnet. Du får heta vad du vill så länge det inte väcker anstöt.

Tack för ditt svar. Men hur jag än googlar på namnet "Vilma/Wilma" får jag det bara till att det är ett kvinnonamn som är kortform av Wilhelmina. Det står inte att det bärs av andra män.
Citera
2025-12-31, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chomskara
Historiskt sett så var det vanligt att man tog namn efter gårdar i Dalarna. Visserligen brukar man heta gårdsnamnet innan sitt förnamn (som "Säbb Robin Hjert"), men kan absolut komma därifrån. I Mora finns det dem som heter Säbben, vilket låter som ett gårdsnamn.

Märkligt namn på en gård också, men jag kan inte påstå att jag är expert på lokalt dalmål.
Citera
2025-12-31, 13:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Släkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Dalmas också.
Mycket inavel där?
Han ser lite inavlad ut.

Ja jag vet inte om hans släkt ursprungligen kom från Dalarna.

Kanske kom släkten på faderns sida långt tillbaka från Högsby i Småland? Hans far var i a f född i Stockholm. Hans mor vet jag inte.
Citera
2025-12-31, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chomskara
"Pluggar till sjuksköterska" 😂

Reggad för fem år sedan, kan man byta namn på denna sida, för han hette väl inte ens Vilma för fem år sedan?

Detta är alltså var uppgiften 54kg kommer ifrån?

Tvek på att detta är han.
Citera
2025-12-31, 13:09
Medlem
chomskaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Märkligt namn på en gård också, men jag kan inte påstå att jag är expert på lokalt dalmål.
Googles AI-översikt sade detta angående betydelsen av Säbben:

"Säbben" (eller "Stabben") är ett dialektalt eller ålderdomligt ord som ursprungligen syftar på en huggkubbe/stubbe, ofta använd vid gamla folkliga bröllopstraditioner eller ceremonier som en dansplats eller scen för brudgummen och bruden. Det kan också vara ett gårdsnamn i Dalarna, där det härstammar från "Säbjörn" (en form av "Säbiorn").
Citera
2025-12-31, 13:10
Medlem
chomskaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja jag vet inte om hans släkt ursprungligen kom från Dalarna.

Kanske kom släkten på faderns sida långt tillbaka från Högsby i Småland? Hans far var i a f född i Stockholm. Hans mor vet jag inte.
Går att kolla om man har abonnemang på ArkivDigital, så om någon i tråden råkar ha det?
Citera
2025-12-31, 13:11
Medlem
online_alwayss avatar
Hur kommer det gå för familj och släkt efter det här? Lillebrorsans facebookkonto ligger kvar uppe. Han kan inte ha det lätt idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in