Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-02, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Var bodde hans farmor? Vet du hur länge han bodde hos henne? Var det efter att han bodde på Ingarö som han flyttade till farmor eller direkt efter utsläpp från fängelset?

Kvarnvägen 11 färentuna.

Minns inte riktigt hur det var. Kollade i kidnappnings-tråden, då verkar det som att Robin släpptes från fängelset i början av 2021 eller slutet av 2020. Bodde då först på ingarö verkar det som. sedan sommaren 2021 flytt tillbaka till farmor.

"Familjen är nu på öarna igen. Flyttbilar har setts vid farmors hus i Kungsberga och familjemedlemmar på tomten och idag vid Konsum. De har kvar den mörkblå Saaben som Robin körde vid händelsen. Vet inte om han har kvar körkortet men tror det. Han har meckat med bilen på tomten i allafall.
De kommer bo här nu vilket känns mycket märkligt och olustigt. Jag kan inte fatta hur de kan vilja vistas härute efter allt som varit."- skrivet av powerpunani 20210610

För övrigt om man kollar på google steetview Kvarnvägen 11 från juni 2022 så sitter en man utanför huset. vem är det? brodern? fadern? Vilma?. står även en vit skoda och en röd saab?? på gräsmattan. Vad är det för röd bil? Saaben krachedes väll i maj 2022 så borde inte vara samma eller?
Citera
2026-01-02, 10:42
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allleee
Kevin-fallet var väl exakt samma sak, styrda, påhejade erkännanden.

Precis. Det är därför gatumobbens högljudda blinda hat utan hänsyn till fakta är så farlig.
Det yttrar sig inte minst här i tråden där folk ibland inte tänker.

Att hata för det som framkommit verkligen har hänt är rimligt. Men fabulera inga fakta.
Att stycka någon och försöka gömma kroppsdelar är fullkomligt avskyvärt. Det räcker bra för att konstatera att Robin/Vilma är ett äckel. Men vad han gjort före styckningen vet vi inte.
Senast redigerad av coli 2026-01-02 kl. 10:47.
Citera
2026-01-02, 10:42
Medlem
Först och främst, styrka till Mys familj. Jag hoppas de undviker Flashback.

Jag får känslan av att monstret som är skyldig till det här har fått inspiration från Ed Gein.
Citera
2026-01-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
För att advokaternas roll måste vara att ge oss medborgare det allra bästa tänkbara försvaret ifall vi bli anklagade/misstänkta/åtalade för brott.

Vad gäller din tanke om vad huvuddelen av svenska folket tycker så hoppas jag att du har fel. Grunden i ett rättsamhälle värt namnet måste alltid vara att man inte dömer oskyldiga även om priset är att man låter skyldiga gå fria. Annars kan man lika gärna resignera och börja fängsla alla som beter sig misstänksamt eller ha mer eller mindre rena skenrättegångar där det räcker med att vara misstänkt för att få en fällande dom.

Självklart att grundtanken skall vara att oskyldiga inte döms men det jag vänder mig emot är att vi kräver nästan 100% bevis för att döma någon medans man nöjer sig med 50% att stifta lagar.
Citera
2026-01-02, 10:44
Avstängd
Angående sakerna som hittades så tror jag GM var så stressad och INTE ville göra samma misstag som sist med 10åringen. Hade någon kommit där med bil så hade denne ring polis och förföljt bilen hoppas jag men då är frågan om BO är död/medvetslös, jobbigt å vänta på FUP
Citera
2026-01-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Fel igen drick vattnet ordentligt. Inget mordvapen hittat på platsen eller i husrannsakan bara DNA på såg och kniv för styckning inte dödande slag. Vilma gick på jobbet som vanligt efteråt greps med kroppsdelar i skogen för gravfridsbrott som han erkänner men mord nekar han. Rättsläkaren pusslar med bitar utan klar dödsorsak inga strypmärken eller trubbigt våld FUPen läcker svaghet.

Dödsorsak behövs inte alltid för morddom men utan vapen vittnen eller koppling till offret de kände inte varandra rasar uppsåtet bortom rimligt tvivel. Gravfridsbrott ger max 4 år fängelse mord kraschar på bevisbristen. Pressen växer mot åklagaren dag för dag.

Avregistrera efter fällande dom? Håll koll på dina egna pinsamma floskler istället rätten ser igenom det RMV floppar psykos igen. Ni läste det här först vänta på domen istället för filmprat.

Du glömmer vem GM är. Vad han är dömd för sedan tidigare och vad som framkom i förundersökningen där (fantasier, böjelser osv osv).

Jag har mycket svårt att se hur GM på ett trovärdigt sätt inför rätten ska kunna förklara hur det kommer sig att just han råkat på en död människokropp och varför han valt att hantera den döda kroppen på det sätt han har gjort.

Hade det varit en helt vanlig tidigare ostraffad person, som exempelvis i Chen fallet, så javisst.
Citera
2026-01-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owltree
Först och främst, styrka till Mys familj. Jag hoppas de undviker Flashback.

Jag får känslan av att monstret som är skyldig till det här har fått inspiration från Ed Gein.

Jag tycker du förenklar situationen. Det är inte alltid så svartvitt som att tala om “monster” och “offer”. Ingen utväg fanns längre, Vilma behövde göra det han gjorde oavsett hur fruktansvärt det kan låta. Att jämföra med Ed Gein blir missvisande. Det här handlade inte om sjuk besatthet utan om desperation och en väg ut ur något outhärdligt.
Citera
2026-01-02, 10:46
Medlem
Tuors avatar
Varför är det osannolikt enligt många att detta var första gången Vilma dödade någon?

Vilma verkar ha hängt på Darknet väldigt mycket. Där kan hon ha kommunicerat med andra mördare och fått tips om hur man kommer undan med mord.

Detta mord kan lika gärna vara första gången som någonting gick snett (Vilma åkte ju fast så på sätt och vis gick någonting snett även om My blev mördad).
Citera
2026-01-02, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och skulle det vara så att han slog ihjäl henne på platsen för bortrövandet talar buntbanden för dråp, inte mord.
Eftersom det var planerat, och planen kan ha varit kidnappning och sedan att mörda henne är det likväl mord.
Citera
2026-01-02, 10:48
Medlem
K.Blomkvists avatar
God morgon,

Här några bilder från Google Maps som jag har förstärkt.
Två bilder från där Vilma bodde.

https://www.google.com/maps/@59.2403957,17.6178604,3a,90y,355.03h,77.56t/data=!3m7!1e1!3m5!1socdybKfgvtCOkYvv-JH3HQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D9 00%26h%3D600%26pitch%3D12.440601449040642%26panoid %3DocdybKfgvtCOkYvv-JH3HQ%26yaw%3D355.03214685647873!7i16384!8i8192?en try=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTIwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

En bild där han hyrde stugan.
Det ser ut som att han hade kvinnounderkläder på luftning. Jag kan se fel förstås.
Kolla själv.

Bilderna är tagna i aug 2024.

Vilmas stuga:
https://imgur.com/a/vilmas-stuga-ef5W9IX
Citera
2026-01-02, 10:49
Avstängd
Transvestiten verkade inte gilla tjockisar... om My hade varit fet så tror jag hon hade fått gå vidare? Vad tror ni?
Tyvärr var My exakt de som söktes för dennes behov
Citera
2026-01-02, 10:52
Medlem
Han hade egentligen inget val. Vilma behövde göra det eftersom situationen inte gav honom någon annan utväg.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Transvestiten verkade inte gilla tjockisar... om My hade varit fet så tror jag hon hade fått gå vidare? Vad tror ni?
Tyvärr var My exakt de som söktes för dennes behov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in