Anger och Poromaa i samma heat. Inte det starkaste heatet på pappret kanske. Men jag antar att Valnes vill hjälpa till att hålla farten i alla fall. Har dock inte så bra koll på hans form den här säsongen.
Anger och Poromaa i samma heat. Inte det starkaste heatet på pappret kanske. Men jag antar att Valnes vill hjälpa till att hålla farten i alla fall. Har dock inte så bra koll på hans form den här säsongen.
Även Alvar och Truls. Jag har en känsla av att det kommer bli stök i det heatet haha.
Lite tveksam om de hinner det. Frida lär vara het från start.
Otroligt dåliga startlistor. Först tänkte jag - undra när heatuppdelningen kommer.
Hagström startar ju bra till och sedan behöver man inte vara tok ivrig första 1.5 km så den delen skulle lätt Hagström kunna göra ett bra jobb och är väl även en lätt del alldeles i början.. Tror det finns mycket att göra från 2.1 km till mål om grupperna kan samarbeta bra där.
Ja, lite så känner jag också, att det blir intressant då det är ovisst. Hur fasen har man kommit på detta undrar man ju också.
Faktiskt har man testat heat åkning förut i WC säsongen 1990 på en 5 mil men då bojkottade både Sverige och Norge tävlingen så något helt nytt påhitt är det inte.