Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 15:38
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Tänk om han erbjöd henne skjuts hem?

Jag gissar på något liknande detta. Han ber om hjälp att hitta någon adress i Rönninge eller motsvarande. Att han lurade henne att komma nära. Hon tar ut lurarna och han slår till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Tänk om han haft en medhjälpare. Det är ju inte omöjligt och blir nog vårt för tingsrätten att bevisa att han gjort allt själv.

Kommer troligtvis bli försvarets hållning dessutom. Att han blivit hotad, vågar inte säga den riktiga gärningsmannens namn och att han bara varit delaktig i bortförandet och logistiken av efterlevorna. Kan bli svårt för åklagare att bevisa och är en kuslig tanke

Tror det är en farlig strategi idag. Men han kommer antagligen bara erkänna något när han är överbevisad. Först kommer han påstå att han inte är inblandad i mordet. Sen när han är överbevisad kommer han säga att det var en olycka osv.
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Psykopater är tvärtom mer benägna till självmord. Inte pga lidande utan impulsivitet.

Människor med antisocial personlighetsstörning har precis som psykopater en ökad risk för suicid.

Det jag reagerar på att läsa är att han inte dömdes till rättspsykiatrisk vård baserat på att han diagnosticerades som pedofil.

Är det rimligt att tvångsmässiga sexualförbrytare inte döms till rättspsykiatrisk vård för att man tydligen inte räknar det som något som är en allvarlig psykisk störning? Att kidnappa barn eller andra människor i syfte att våldta eller döda dem, är inte särskilt friskt.
Nej det är inte rimligt att såna här dårar inte bedöms lida av "allvarlig psykisk störning".
Läkarna är ute och cyklar. De är störda. Punkt.

GW tyckte även att han led av en allvarlig psykisk störning efter brottet 2019.
Citera
2025-12-30, 15:39
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmonroe
Hade pappan också skyddade personuppgifter och isf varför? Får inte upp någon avliden person i Sveriges dödbok när jag söker på det namnet. Ngn som har pappans personnr?

Ska enligt uppgift finnas i dödboken. Kan ha stavat namnet Hjert (förekommer i tidigare folkbokföringar). Finns också uppgift att han bytt namn till B*rz*en (*e, *é)
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082
Ny i tråden, men följt händelsen sen systern gick ut med efterlysningen på My.

När jag såg hur tagen polisen var på presskonferensen och sättet han uttryckte sig på, så trodde jag att dom typ hittat hennes huvud lr nåt!

Tänkte direkt på mordet på Wilma, där också polisen uttryckte sig på liknande sätt.

Hur länge kan man säga med säkerhet att han hade My i sitt våld innan polisen tog honom när han begravde kroppsdelar?

Tror inte att allt gick som han planerat, dog hon kanske direkt av hammarslagen och han kunde inte utföra allt som han planerat?
Styckningen känns lite panikartat!

Kommer tekniker kunna se om han förgripit sig sexuellt på henne om han styckat henne?

Misstänker att aset liksom Tishko behöll huvudet!

Pedofilen Ulf Olsson som mördade Helen i Hörby mördade väl också en vuxen kvinna, samma med Englas mördare Anders Eklund.

Att My föll offer för denna galning är säkert en olycklig slump, aset har nog åkt runt och spanat länge för att hitta nån att mörda.

Han hade säkert hellre tagit ett barn, men svårare att göra det på dagtid, så nu fick det bli nån ensam kvinna på natten.

Troligtvis blev hon inte medvetslös av slaget, då vittnen hört skrik
Citera
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Roliga muppar i denna tråd. Vissa tror att man ökar i vikt när man dör och vissa tror att adrenalin gör att man får superkrafter...
Det är faktiskt enklare lyfta 30 kilo i skivstång än 30 kilo ris i säck, eller annat som är "nästan flytande".
Citera
2025-12-30, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Om det inte finns några spår från en annan GM är det otroligt med dom fynd som blivit allmänt kända att det finns en till GM.
Du har rätt i vad du skriver och jag själv hoppas och önskar att han/hon/den/det aldrig kommer ut i samhället igen.
Vi får hoppas på att man har säkrat spår, kan visa på hur My bragts om livet...

Vilma har bara erkänt griftefridsbrottet vad jag förstår.

Vilma behöver inte bevisa sin oskuld utan åklagaren måste utan rimligt tvivel visa på att det är ett mord.

Om det inte finns säkra bevis för vad åklagaren lägger fram öppnar det för tvivel.

Bara en saga:
Vilma kan hävda att han/hon/den/det var ute och nöjeskörde och såg My ligga i diket och bestämde sig för att föra My till sjukhuset och senare upptäckte att hon var död greps av panik och börja stycka My för att inte bli anklagad för My,s död.

Vi får verkligen hoppas på att det inte blir så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofajans
Håller med helt och hållet! Tänker på mannen i Gävle med sexualsadistiska fantasier som ströp och styckade en kvinna.

Verkar som att många i tråden bryr sig mer om ett kulturkrig än om offret ärligt talat. Samma sak när det tjatas om det är en invandrare eller etnisk svensk som är GM. Huvudpoängen är att det är en riktigt sjuk individ som inte borde finnas ute i samhället eller hur?

Kanske att diskussionen efter detta hemska dåd (och Boden, och harmånger etc.) kan handla om den bristande psykvården och inte vad personen identifierar sig som? Men alla är så besatta av att dra politiska poänger och bekräfta sin världsbild.
I vilka grupper finns det flest psyksjuka, ovidkommande? Kultur spelar ingen roll? Och en "bristande psykvård" har hur mycket resurser som helst? Ta hit all världens psyksjuka? Idiot.

Citat:
TACK! Mycket väl rutet. Och deprimerande tendenser. Jäkligt osmakligt att raljera kring ett fruktansvärt mord på en kvinna.

Verkar som sagt som att många i tråden (och på Twitter) bryr sig mer om ett kulturkrig än om offret ärligt talat. Huvudpoängen är att det är en riktigt sjuk individ som inte borde finnas ute i samhället eller hur? Och att en kvinna mördats (samt kvinnan i Boden, och kvinnan i harmånger etc i all evighet).

Men alla är så besatta av att dra politiska poänger och trycka ner sin världsbild i halsen på andra.
Ja, för att sprida sin världsbild gör ju inte ni vänsterextremister. Låtsas inte bry dig om offret själv, du vill ju uppenbarligen ha fler offer.

Citat:
Det här mordet hade skett oavsett om GM bytt förnamn eller ej. Det är en sjuk individ det handlar om, inte könstillhörighetslagen. Men det är väl svårt att ta in när man är besatt av Musk och extremhögerns kulturkrig i USA.
Som sagt, ERA åsikter ska köras ner i halsen på oss andra var det ja.. bättre när ni vänsterextremister fick stå oemotsagda..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Roliga muppar i denna tråd. Vissa tror att man ökar i vikt när man dör och vissa tror att adrenalin gör att man får superkrafter...

Det skrev jag inte. Jag skrev att en vikt kan upplevas som tyngre när massan är död dvs lös eller fast.
Citera
Medlem
Radikalexorcists avatar
Har det framkommit några uppgifter som säger om grannarna till det hus hon misstänks ha styckats i hade märkt något speciellt i området?

Jag undrar hur han har fått in kroppen i huset utan att någon granne reagerat. Eller ligger huset lite avsides?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Och My nekade? Snabbt fram med hammare o buntband. Tja varför inte

Att de kom i kontakt vid stationen och hon tackade nej och sen följde han efter? Jag tänker på åklagarens uttalande, det låter som att de har kommit i kontakt med varandra på något sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Troligtvis blev hon inte medvetslös av slaget, då vittnen hört skrik

Ja, men det kan ha varit efter första slaget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in