Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Lite kryptiskt av åklagaren

"Med slumpmässigt menar jag att det finns inget som tyder på att de har haft någon kontakt innan, eller att de skulle känna varandra. Men hur de har kommit i kontakt med varandra är inget jag vill gå in på i nuläget, säger Hankkio"

Se de kände ej varandra innan eller mött varandra i något annat sammanhang innan denna natt.

Men jag tolkar uttalandet som att det eventuellt kan ha varit någon form av kontakt redan vid stationen. Dvs, några minutrar innan själva överfallet.

Tänk om han erbjöd henne skjuts hem?
Citera
2025-12-30, 15:32
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Inte en chans.
Inte en psykopat av denna kaliber.
Psykopater är tvärtom mer benägna till självmord. Inte pga lidande utan impulsivitet.

Människor med antisocial personlighetsstörning har precis som psykopater en ökad risk för suicid.

Det jag reagerar på att läsa är att han inte dömdes till rättspsykiatrisk vård baserat på att han diagnosticerades som pedofil.

Är det rimligt att tvångsmässiga sexualförbrytare inte döms till rättspsykiatrisk vård för att man tydligen inte räknar det som något som är en allvarlig psykisk störning? Att kidnappa barn eller andra människor i syfte att våldta eller döda dem, är inte särskilt friskt.
Citera
2025-12-30, 15:33
Moderator
pbos avatar
Citat:
Jag tror en sån här psykopat njuter av uppståndelsen.
Den ser inte hon nu eftersom hon sitter i häkte med fulla restriktioner. Jag tror dessutom att Vilma inte främst drivs av just detta utan det var själva gärningen som hon ville uppleva. Tyvärr nog inte överfallet och kidnappningen i första hand utan Vilma fick nog sin lust av vad som skedde sedan. Det handlar sannolikt om en individ som är störd i Madsenklass.
Citera
2025-12-30, 15:33
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Jag tror han kvävde henne. Men det får obduktionen visa.
Hammaren var för att slå ut henne sen band han armar och ben med buntband. In i baksätet.
Det lär finnas gott om teknisk bevisning i både bilen och huset om han hanterat kroppen där.
Killen verkar inte speciellt smart och kommer garanterat att åka dit på mord.
Citera
2025-12-30, 15:34
Medlem
Citat:

"Med slumpmässigt menar jag att det finns inget som tyder på att de har haft någon kontakt innan, eller att de skulle känna varandra. Men hur de har kommit i kontakt med varandra är inget jag vill gå in på i nuläget, säger Hankkio"

Se de kände ej varandra innan eller mött varandra i något annat sammanhang innan denna natt.

Men jag tolkar uttalandet som att det eventuellt kan ha varit någon form av kontakt redan vid stationen. Dvs, några minutrar innan själva överfallet.

Ja tror att man helt enkelt ska tolka det som att åklagaren menar att de har inte känt varandra innan och att GM högst troligt har väntat in slumpmässigt offer som av en eller annan anledning passat in på vad GM sökt. Vidare att de inte vill kommentera hur den initiala kontakten togs av GM när överfallet inleddes.
Citera
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Om hon blev slagen med en hammare i huvudet när hon lyssna på musik tror jag inte det var mycket kamp.

Det borde väl lämnat en sörja efter sig.

Men absolut om det var så, då segna hon nog ihop ganska omgående.

Men det borde väl innebära att Vilma ville dräpa henne redan vid första ögonblicket, vilket jag inte tror, buntband säger ju annat. Att hon skulle bli tillfångatagen och vid liv.

Men ändå, konstigt att då gå ut med hammare som tillvägagångssätt.

Kanske bra jag inte förstår hur Vilma tänker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Roliga muppar i denna tråd. Vissa tror att man ökar i vikt när man dör och vissa tror att adrenalin gör att man får superkrafter...

Ja, en adrenalinkick kan absolut göra dig tillfälligt starkare och mer kapabel eftersom stresshormoner som adrenalin och noradrenalin ökar syre och blodtillförseln till musklerna, höjer blodtryck och puls, och till och med sänker smärttröskeln – allt för att förbereda kroppen för extrem ansträngning, kamp eller flykt, men det är en temporär boost, inte permanent muskelökning.
Citera
Medlem
Verkar som de folkvalda ( eller rättare sagt de som av en liten, liten skara politiker i olika partier valts till riksdagsmän) nu har orsakat oändligt lidande och dito sorg för den skändade kvinnan och hennes anhöriga.
Det är alltså denna samling som valt de politiker som i riksdagen stiftat lagar som så skändligt underlättat Vilma Anderssons vidriga verksamhet. Det är de som (visst, i nära samarbete med SVT och SR) stiftat lagar om att t ex transpersoner är en särskild folkgrupp som man inte får kritisera.

Så snart kanske Vilma åker omkring på statens bekostnad och läser sagor för barn?
Senast redigerad av 98ek 2025-12-30 kl. 15:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting

Känns som.möjligt.
Citera
2025-12-30, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Och My nekade? Snabbt fram med hammare o buntband. Tja varför inte
Citera
Medlem
Grocerystoresushis avatar
Om man kan läsa mellan radera på det åklagaren säger,

tänk om de mötts vid stationen och Robin, som presenterar sig som kvinna, typ föreslagit att de ska följas hem? Så "Hu, det är så läskigt att gå hem själv härifrån i mörkret", och så visar det sig att de ska åt "samma håll". Då kan ju Robin ha haft hammaren dold i handsken och i ärmen. Svårt att se att han typ skulle lubba ikapp henne i skogen, eller sitta väntandes i en buske i blindo och hoppa fram ifall en tjej kommer förbi. Han kanske har rört sig längsmed pendeltågsstationer i flera dagar för att hitta tillfälle.
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:

Det kan det absolut ha varit. Min teori är att de tagit sällskap från stationen/parkeringen, ofrivilligt möjligen, han överraskar henne med ett hammarslag eller fler vid pumphuset. Låter henne ligga, springer och hämtar sin bil, plockar in henne hastigt i bilen och lämnar därför buntband, hörlurar, och river loss med däcken när han kör därifrån. Kanske panikar för att det visar sig att hon har avlidit redan och styckning sker i panik för att sopa bort spår och göra sig av med kroppen i hopp om att komma undan. Han är ju ett barn med låg iq så allt känns som det inte gick som planerat i vilket fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in