Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hur vet vi det? Vilma har ju skyddade personuppgifter.

Om Vilma fortfarande inte har bytt juridiskt kön så känns det troligt att hon kommer göra det ganska snart....

Alternativmedia har rapporterat om att han har genomfört juridiskt könsbyte. Blev också nämnt här för några hundra sidor sedan.
Citera
Medlem
chomskaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Dock bortkastat med vård på en sån.
Nja, rättspsykiatrisk vård (i alla fall med särskild utskrivningsprövning) håller dig borta från samhället tills dess att du bedöms frisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja detta är väl julafton för er kvinnohatare, rasister och homofober på Flashback. Nu är det ju dock otroligt ovanligt vad jag vet med kvinnliga styckmördare som dessutom överfaller offer de inte känner. Och den här personen verkar endast ha bytt namn inte juridiskt kön så då går det in i statistiken som en manlig mördare. Och om inte så förändrar det nog inte statistiken direkt utan blir ett unikt fall.

Det är väl alltid julafton och nyår för åsiktskorridoren. Varför håller man sig inte till Facebook eller annat liknande forum som bara hyser icke åsikter och icke svar, kan man fråga sig, om man ändå inte är intresserad av ett meningsutbyte.

Jag tycker det är dags att lämna just denna del såvida inte någon kan påvisa att det har med mordet att göra? Så om det var jultomten så kan vi kort säga att jultomten inte var den personen vi trodde. Nu är jag dock övertygad om att det inte var tomten eller annan karaktär som vi behöver avhandla. Kvinna eller man, mord är mord, oavsett.
Citera
2025-12-30, 11:38
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luxlisbon
Enligt aftonblaskan är han fortfarande folkbokförd som man, men som du säger är det bara en tidsfråga innan han ändrar…
Det är det ingen som vet förrän häktning vad det är för personnummer pga sekretess.

Personen har skyddat identitet så kanske blir sekretess även på den.
Citera
2025-12-30, 11:39
Medlem
luxlisbons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Alternativmedia har rapporterat om att han har genomfört juridiskt könsbyte. Blev också nämnt här för några hundra sidor sedan.

Var väll Riks som skrev det med Samnytt som källa men Samnytt nämnde bara namnbyte och inget om juridiskt könsbyte? Eller har jag missat något?
Citera
2025-12-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Som advokat försvarar man personen, inte brottet. Citat från advokat Johan E i samband med Drottninggatan. “Jag försvarar personen som är misstänkt för gärningen. Det är en del av mitt jobb som försvarsadvokat. Jag har försvarat många personer som begått mycket allvarliga brott, så det handlar inte om att försvara handlingen i sig.”

Ja ibland rör jag till det, men ni fattade ju.
Citera
2025-12-30, 11:40
Medlem
luxlisbons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Det är det ingen som vet förrän häktning vad det är för personnummer pga sekretess.

Personen har skyddat identitet så kanske blir sekretess även på den.

Jo det vet jag, ville bara berätta vart det kom ifrån
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Mord, kidnappning och brott mot griftefriden.

Vad mer kan tänkas? Tror ni det finns risk för att Vilma varit med i någon darksidegrupp som delade bilder med varandra och därav skulle få nya bilder som skulle spridas i denna grupp?

Sexuellt motiv?

Det står ju i annan den andra fup för det andra brottet med flickan att han använda darknet, så troligen är han en flitig användare där.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hur vet vi det? Vilma har ju skyddade personuppgifter.

Om Vilma fortfarande inte har bytt juridiskt kön så känns det troligt att hon kommer göra det ganska snart....

Han är fortfarande juridiskt en man, han har inte ändrat på det eller skickat in papper för att byta kön. Aftonbladet rapporterade det.
Hon identifierar sig som en kvinna och har bytt namn. Så han kommer att hamna bland män i fängelset. Sedan om hon vill klä ut sig till en kvinna, är hennes problem.
Citera
2025-12-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snikrrr
Ja det är helt otroligt. Är folk osäkra själva och projicerar det i tråden, kan man undra.

Jag tolkar det som att GM inte bara är helt socialt och känslomässigt handikappad, som måste åt det morbida och extrema för att kunna känna något, utan dessutom är fullständigt clueless om vem hen själv egentligen är. Polis/pilot, han/hon.. ett fullständigt fumlande. Ingen som helst inre definition att luta sig mot. Antisocial borderline med fixering av hemskheter?

Håller med helt och hållet! Tänker på mannen i Gävle med sexualsadistiska fantasier som ströp och styckade en kvinna.

Verkar som att många i tråden bryr sig mer om ett kulturkrig än om offret ärligt talat. Samma sak när det tjatas om det är en invandrare eller etnisk svensk som är GM. Huvudpoängen är att det är en riktigt sjuk individ som inte borde finnas ute i samhället eller hur?

Kanske att diskussionen efter detta hemska dåd (och Boden, och harmånger etc.) kan handla om den bristande psykvården och inte vad personen identifierar sig som? Men alla är så besatta av att dra politiska poänger och bekräfta sin världsbild.
Citera
2025-12-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luxlisbon
Var väll Riks som skrev det med Samnytt som källa men Samnytt nämnde bara namnbyte och inget om juridiskt könsbyte?

Googlade och fick upp nordfront, riks och krimfup. Men ingen hänvisar till källa som du skriver, så det är ju väldigt oklart huruvida det stämmer eller bara har blivit en halv trådsanning.
Citera
2025-12-30, 11:42
Medlem
Lostinliness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Undra vad han planerade för huvudet.

Ja det känns mer och mer som att det faktiskt kan vara så att namnet är en hyllning till Tishko

Namnvalet kan inte vara en slump.

När jag tänker på det så finns ju likheter utseendemässigt mellan Wilma och My, fast då skulle valet av offer inte varit random utan säkert mer planerat.

Bild på My och Wilma.
https://imgur.com/a/06VOmzK

Sant. 😨
Inte helt olikt utseendet han själv hade heller.
Riktig Hannibal lecter-vibe.
Kan han ha valt ut BO?
Och som sagt, man undrar vad han isf hade för plan med huvudet som var lämnat.
Har Robin (som han ju heter) nån koppling sen tidigare till Rönninge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in