Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Jag är i ungefär samma storlek som MG, 170 cm 56 kg och tränar ren styrketräning och är stark för min storlek. Jag hade inte lyckats bära en död kropp. Det heter dö-vikt av en anledning. Jag har ingen erfarenhet av att hantera döda människokroppar men har varit med rådjur- och älgjakt. Man kan lätt tro att man själv kan släpa eller bära en mindre älgko, men det är betydligt mycket tyngre än man tror. Ett rådjur på 40 kg känns som 100 kg just pga djuret är dött.

Nästan alltid i olika fall historiskt kommer invändningar i trådar kring att det är svårt att flytta kroppar. Och i princip alltid visar det sig att folk lyckats flytta kroppar på ett eller annat sätt. Det är inget problem för GM här att själv få in BO i bilen.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Det man vill veta nu är ju:

1. Kan man bekräfta mordplatsen
2. Kan man utesluta att han haft hjälp
3. Kan man fastställa dödsorsak
4. Kan man fastställa tidpunkt för det
5. Hela händelseförloppet

Blir nog svårt. I förra caset med honom så blånekade han de första 6 förhören, för att i det 7e, efter att ordentlig besvisning lagts fram, erkänna dådet.

Kan bli stökigt detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 98ek
Verkar som de folkvalda ( eller rättare sagt de som av en liten, liten skara politiker i olika partier valts till riksdagsmän) vilka nu har orsakat oändligt lidande och dito sorg för den skändade kvinnan och hennes anhöriga.
Det är alltså denna samling som valt de politiker som i riksdagen stiftat lagar som så skändligt underlättat Vilma Anderssons vidriga verksamhet. Det är de som (visst, i nära samarbete med SVT och SR) stiftat lagar om att t ex transpersoner är en särskild folkgrupp som man inte får kritisera.

Så snart kanske Vilma åker omkring på statens bekostnad och läser sagor för barn?

Han kommer ej komma ut igen.
Citera
2025-12-30, 15:36
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Det är en dåres verk, så att leta logik känns meningslöst.

Hur ska jag veta om HAN ville mörda My, HAN erkänner ju inte mord, så då spekulerar jag i om det endast handlar om bortrövande och styckning i panik för att han bankade för hårt med hammaren? Vi får väl se, men juridiskt kan HAN givetvis hävda dråp. Det är upp till polis och åklagare att bevisa motsats om man vill ha HONOM fälld för mord.

Har du aldrig varit på en rättegång eller läst en förundersökning?
Finns inte en chans att detta skulle kunna klassas som dråp!
Citera
Medlem
Grocerystoresushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Känns som.möjligt.

Från en 25årig tjej, det existerar inte i mitt eller någon jag känners universum att man hoppar in i en främlings bil. Det lär vi oss innan vi lär oss alfabetet.
Citera
Medlem
Ny i tråden, men följt händelsen sen systern gick ut med efterlysningen på My.

När jag såg hur tagen polisen var på presskonferensen och sättet han uttryckte sig på, så trodde jag att dom typ hittat hennes huvud lr nåt!

Tänkte direkt på mordet på Wilma, där också polisen uttryckte sig på liknande sätt.

Hur länge kan man säga med säkerhet att han hade My i sitt våld innan polisen tog honom när han begravde kroppsdelar?

Tror inte att allt gick som han planerat, dog hon kanske direkt av hammarslagen och han kunde inte utföra allt som han planerat?
Styckningen känns lite panikartat!

Kommer tekniker kunna se om han förgripit sig sexuellt på henne om han styckat henne?

Misstänker att aset liksom Tishko behöll huvudet!

Pedofilen Ulf Olsson som mördade Helen i Hörby mördade väl också en vuxen kvinna, samma med Englas mördare Anders Eklund.

Att My föll offer för denna galning är säkert en olycklig slump, aset har nog åkt runt och spanat länge för att hitta nån att mörda.

Han hade säkert hellre tagit ett barn, men svårare att göra det på dagtid, så nu fick det bli nån ensam kvinna på natten.
Citera
2025-12-30, 15:37
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter
"Hon" ska absolut sitta i kvinnofängelse. "Hon" blir ihjälslagen direkt i ett fängelse för män. Pedofiler är fritt byte där.

Helt rätt drag av honom att plötsligt inse att han egentligen är en "hon" för att rädda sitt liv.

Går alltid att byta tillbaka när "hon" släpps ut igen om 5 år.

”Hon” skulle annars hamna på semesterhemmet Skogome, inte i vanligt fängelse.
Det blir absolut ingen dans på rosor om ”hon” hamnar på kvinnofängelse serru.
”Hon” kommer att bli en leksak i 10år (tänk mammor som hatar pedofiltransor)
Har ”hon” inte psykiska problem så kommer ”hon” garanterat att få.
Jag vet, men inte du, hur kvinnor på klass 1 vill behandla såna som ”hon”.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anyoun
Han kommer ej komma ut igen.

Förklara gärna varför du tror det? Tror det tyvärr kommer bli riktigt krångligt detta och eftersom han redan gjort en sinnesundersökning och friskförklarats lär han få fängelse även denna gång, ute om max 20 år och han kommer mörda igen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Vad är det som är svårt med att säga "jag hittade en död kropp och blev kåt så jag styckade den"?... Mord är mord, styckning efter döden är något helt annat.

Det handlar ju om sannolikheter. I Mats Alms fall så kunde det inte uteslutas att han snubblade över Linda när han sökte henne, men vad är sannolikheten att det ens finns tre personer i Sverige som blir sugna på stt stycka ett lik de ramlat på och riskera att åka dit för mord? Alla ringer 112
Citera
2025-12-30, 15:38
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Finns inte en chans att detta skulle kunna klassas som dråp!

Okej, men han kan ändå hävda det.

Nyfiken, varför skulle det inte kunna klassas som dråp i juridisk mening om syftet endast var att kidnappa henne och sedan släppa henne likt bunkerläkaren? Mats Alm dömdes inte heller för mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Den ser inte hon nu eftersom hon sitter i häkte med fulla restriktioner. Jag tror dessutom att Vilma inte främst drivs av just detta utan det var själva gärningen som hon ville uppleva. Tyvärr nog inte överfallet och kidnappningen i första hand utan Vilma fick nog sin lust av vad som skedde sedan. Det handlar sannolikt om en individ som är störd i Madsenklass.

Ja sett till beslag i tidigare ärende ska man inte utesluta att målet var just att kunna hantera kroppsdelar.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Har bara sett bilder på en avspärrning på Tallsätravägen, och det är vid pumphuset.
Andra avspärrningar kring fotbollsplanen har jag sett, dock inte fler på samma väg.

Rätta mig om jag har fel

Du har antagligen rätt, fotografens zoom som spelar mig ett spratt.

Pumphuset och en hörna vid fotbollsplanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in