Citat:
Finns ingen chans att varken du eller jag kan bli identifierade från de inlägg vi postat. Jag har svårt att tro att han kommer att vara ute om 15-20 år. Tror snarare livstid på rättspsyk.
Vore ju intressant att höra från dig hur jargongen var i klassen? var han ensam om att kolla på porr på datorerna?
I tidiga förhör från 2019 påstod han att en klasskompis "prankat" honom genom att ladda ner porr på hans dator under en lektion/rast. Finns det någon sanning i det här?
Min uppfattning om honom var att han var en helt vanlig grabb, ingenting som stack ut direkt. Tiden på macken och de interaktioner som jag haft med honom så verkade han ju helt normal, tycker inte han var socialt avvikande på något sätt. Hur är din uppfattning kring hur han var under gymnasiet? var det någonting som stack ut eller var han en vanligt grabb?
Vore ju intressant att höra från dig hur jargongen var i klassen? var han ensam om att kolla på porr på datorerna?
I tidiga förhör från 2019 påstod han att en klasskompis "prankat" honom genom att ladda ner porr på hans dator under en lektion/rast. Finns det någon sanning i det här?
Min uppfattning om honom var att han var en helt vanlig grabb, ingenting som stack ut direkt. Tiden på macken och de interaktioner som jag haft med honom så verkade han ju helt normal, tycker inte han var socialt avvikande på något sätt. Hur är din uppfattning kring hur han var under gymnasiet? var det någonting som stack ut eller var han en vanligt grabb?
Utifrån min egen bedömning framstod han aldrig som särskilt skarp i sitt sätt att föra sig. Det handlade inte om tystlåtenhet eller social tillbakadragenhet, utan snarare om ett märkligt och ofta gränslöst beteende. Under gymnasiet förekom det exempelvis att han tog på klasskamraters kön under förevändningen att ”skoja”. Det var inte isolerade händelser, utan en del av ett mönster där han tycktes sakna förståelse för gränser.
Till detta kom porrtittandet under lektionstid, helt obefogat och ofta utan någon egentlig ansträngning att dölja det. Ibland verkade han till och med medvetet söka reaktioner, genom att le brett med uppspärrade ögon, som om han väntade på att bli sedd. Det gav ett intryck av någon som både saknade socialt omdöme och samtidigt sökte uppmärksamhet på ett sätt som kändes avvikande.
Jag är inte kvalificerad att ställa några diagnoser, men mitt intryck då var att han inte mådde bra. Kombinationen av osäkerhet, uppmärksamhetssökande beteende och oförmåga att läsa sociala situationer gjorde att han stack ut, även om han ytligt kunde uppfattas som ”en vanlig kille” i mer ytliga sammanhang. För den som bara mötte honom kortvarigt kunde detta säkert framstå som normalt, men över tid var bilden en annan.
Synd att pengar ska gå åt detta vider, i en perfekt värld borde han fysiljeras i samma stund han blev påkommen.
Senast redigerad av forvirradindivid 2026-01-02 kl. 01:17.
Senast redigerad av forvirradindivid 2026-01-02 kl. 01:17.