Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 16:39
Medlem
SandraPalenryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tror fortfarande GM är adopterad. Får en känsla då den andra misstänkte är adopterad. Finns något som sammankopplar dessa även om jag tror pedofilen är mördaren och de andra en passiv roll eller i värsta fall lurad av 26 åringen.

Går inte det att spåra?

Han är väldigt lik "farsan" eller iallafall snubben i svart mössa som finns på Carina Säbb's Facebook. Kolla bilderna, en bit ner bredvid den med tok-pojken i jofahjälm
Citera
2025-12-29, 16:39
Medlem
Spilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspire
Precis!
Finns det ens ett enda känt fall där en kvinna, utan mdhjälp, överfaller, för bort, mördar och styckar sitt offer? Det är ju löjligt att någon ens tar upp det.
En svårt störd man som inte borde varit ute i friheten, någonsin. Varken mer eller mindre.

Jonna Hemingsson överföll mördade och styckade sitt offer i Askersund 2014. Men det skedde inte utomhus och offret fördes inte bort om det var just det du menade. Men kvinnor är absolut kapabla till liknande brott.
Citera
2025-12-29, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
Vad är det som säger att inte P*r som ville detta, sett ut ett offer, stalkat stackars My sen ringt sin kumpan "V*lma" P*r har kanske blivit nobbad av My och för detta skulle ge igen...

Eller lurad P*r upp henne i skogen där V*lma väntade?

Jag tror att båda GM ha mer än god lokalkännedom.

Varför skulle BO följt med P-r upp i skogen mitt i natten?
Citera
2025-12-29, 16:40
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Rönninge o Salem är kända nazist ställen. Kan Vilma varit inblandade i detta?
Nazister i Rönninge o Salem...
https://www.youtube.com/watch?v=TO13j5jF7x8

Jag utgår från att pedofiler och homosexuell är uppsatta på samma lista som blattarna. Den så kallade nazisten Ernst Röhm, ledare för SA, ertappades utöver illojalitet även som homosexuell.

Slutade med att Röhm dödades genom att bli skjuten av två SS-officerare under de långa knivarnas natt den 30 juni 1934.

Om det finns äkta nazister i Rönninge o Salem, då bör pedofiler i Rönninge o Salem se sig över axeln både en och två gånger till pang.
Senast redigerad av Kallis 2025-12-29 kl. 16:45.
Citera
2025-12-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Var har du källan till att GM skulle ha bytt lås? Länka gärna.
Jag minns inte i vilken artikel det var nu men jag har också läst att ett lås har blivit bytt. Det stod dock i en artikel som handlade om huset där polisen idag gjort BPU och min tolkning är att det syftade på att polisen bytt lås - vilket ju är brukligt när polisen spärrar av en byggnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Varför skulle BO följt med P-r upp i skogen mitt i natten?
Eftersom han nu är frisläppt kan vi släppa den teorin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Tror personligen att hon dödats ganska snabbt efter överfallet, eftersom hans stora fascination verkar vara avlidna kvinnor och deras underliv (enligt tidigare webbhistorik). Sen har han kanske tagit henne till den där stugan där han förgripit sig på henne och styckat henne.

Folk som fantiserar om total kontroll över nåns kropp brukar tycka att det är mycket jobb att hålla koll på nån som gapar och sprattlar. Därav även sökningarna på "date rape drug". Tänker jag.

Tänker om en hammare använts, som kan göra stor skada och orsaka direkt död, så är det väl inte orimligt att anta att BO i alla fall var medvetslös när hon infann sig i bilen?

Vi vet att polisen sökt nere vid bryggor, på södra sidan av Rönninge precis vid Uttran - till exempel Uttringe Bryggan. Baserar det hypotetiska scenariot på detta.
Något har hänt där näre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Då var 45 åringen avskriven från utredningen. Vad kan han ha gjort för att ens bli indragen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1436612

Kanske hans bil?
Citera
2025-12-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tukkat
Lust att länka till bilderna i artikeln om soptunnorna, eller kolla om det går att få någon geografisk information utifrån eventuella bilder?

Vi vet ju redan att det är vid Tärnstigen 2
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Alltså läser man gamla tråden om Ekeröfallet fattar man inte hur denna människa kunde gå fri.. helt sinnesjukt! https://www.flashback.org/t3054444p30 No

Många som håller med. Även SvD ledare
” Mordet är ett oförlåtligt samhälleligt misslyckande. Och ännu ett exempel på varför Tidöregeringens omläggning av kriminalpolitiken är så angelägen och måste fortsätta.
Att mannen släpptes fri från sitt tidigare fängelsestraff trots risken för återfall, är resultatet av att tidigare regeringar varit mer angelägna om att värna förövarnas fri- och rättigheter, än brottsoffrens intressen och allmänhetens rätt att skyddas mot farliga människor.”

https://www.svd.se/a/8pmvkw/mordet-i-ronninge-lat-domen-bli-hard-over-statens-svek
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
aldrig varit med om att ett så brutalt mord försvunnit ifrån tablåerna så snabbt, vad händer?

Det har inte försvunnit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ja känns rimligt. Fan vad jobbigt. Hans nya vänner vet kanske inte ens om hans förflutna och tror han/hon är en normal människa och inte ett peddo som planerat att mörda barn

Så antagligen hittade man först ägaren till bilen, därav blev han tagen först. Därpå tipsade han säkert om var bilen fanns. Då var det väl bara för polisen att börja spana…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in