Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 16:43
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Jag utgår från att pedofiler och homosexuell är uppsatta på samma lista som blattarna. Den så kallade nazisten Ernst Röhm, ledare för SA, ertappades utöver illojalitet även som homosexuell.

Slutade med att Röhm dödades genom att bli skjuten av två SS-officerare under de långa knivarnas natt den 30 juni 1934.

Om det finns äkta nazister i Rönninge o Salem, då bör pedofiler i Rönninge o Salem se sig över axeln både en och två gånger till pang.
Pedofiler är värre än både bögar och blattar för nazister hoppas jag.
Citera
2025-12-29, 16:44
Medlem
tukkats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Vi vet ju redan att det är vid Tärnstigen 2

Är det bekräftat att han bodde i stugan på Tärnstigen 2?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Hehe du kan skippa konspirationsteorierna: (FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)
Det jag skrev är fakta som vilken domstol som helst kan berätta för dig. Du borde känna till detta om du nu dagligen arbetar inom rättsväsendet som du själv påstår. Varför de gallrar på detta vis vet jag inte, men det måste ju finnas en anledning. Eller hur? Så här brukar de svara.

"Uppgifter nedan ger ingen träff i tingsrättens offentliga digitala verksamhetsstöd. Observera att brottmål som vunnit laga kraft före 2020 samt tvistemål/ärenden/konkurser avslutade före 2008-07-01 inte längre är digitalt sökbara på person-/org.nr.

Med vänlig hälsning

Registrator"

Men tack för länkar. Ska bli intressant att läsa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Så är det nog. Det pratades om däckspår inledningsvis också. Förmodligen har något hittats i bilen som kan kopplas till My. Tillhörigheter, blod. möjligtvis. Jackan kanske? GM verkar ganska slarvig. DNA kan de inte ha fått fram på så kort tid.

Du nämner blod. Det är ett DNA om något och man fick akut förtur hos NFC.
Bra jobbat polisen!
Citera
2025-12-29, 16:45
Medlem
Har jag förstått det hela rätt, har inte hunnit läsa igenom alla sidor.

Denna Robin som sedan tog namnet Hampus för att sedermera anta namnet Vilma, bodde åren efter det första kidnappningsförsöket och efter fängelset i en liten stuga han hyrde i Viksberg. I denna stuga styckades BO?

Polisen fick ju tidigt koll på honom och satt på span precis utanför tomten i 10 timmar (!), detta innan ”Vilma” begav sig till en skog (Uttran/Möllebadet?) för att gräva ner delar varpå polisen tog fast honom?

Vilken tidpunkt tror man att My dödades? Om styckningen utfördes under tiden polisen satt på span utanför tomten är det ännu värre!
Varför inte bara gå in direkt och säkra upp?

Är det bekräftat att ”Vilma” varit chaufför på Tysslinge åkeri under dessa mellanår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tukkat
Är det bekräftat att han bodde i stugan på Tärnstigen 2?

Det är platsen som varit avspärrad ett bra tag. Samma soptunnor syns i andra bilder från gårdagen hos media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Många som håller med. Även SvD ledare
” Mordet är ett oförlåtligt samhälleligt misslyckande. Och ännu ett exempel på varför Tidöregeringens omläggning av kriminalpolitiken är så angelägen och måste fortsätta.
Att mannen släpptes fri från sitt tidigare fängelsestraff trots risken för återfall, är resultatet av att tidigare regeringar varit mer angelägna om att värna förövarnas fri- och rättigheter, än brottsoffrens intressen och allmänhetens rätt att skyddas mot farliga människor.”

https://www.svd.se/a/8pmvkw/mordet-i-ronninge-lat-domen-bli-hard-over-statens-svek

Här står ännu mer om Kriminalvårdens misslyckande.

https://www.kriminalvardsmagasinet.se/public/221232-misstankt-ronningemordare-slapptes-trots-hog-aterfallsrisk/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Då var 45 åringen avskriven från utredningen. Vad kan han ha gjort för att ens bli indragen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1436612

Jag skulle gissa att de har haft en sexuell relation. 45 år och bor hemma hos föräldrarna, sitter väl hemma och kollar porr hela dagarna och ville testa en transa. Träffats på någon dejtingsida och sen gissar jag på att han bara lånat ut sin bil och inte mer än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Var har du källan till att GM skulle ha bytt lås? Länka gärna.
Här är artikeln: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bO5oMq/mordet-i-ronninge-har-letar-polisen-i-misstanktes-sopor

Någon har läst det där och missförstått. Polisen byter alltid lås när man spärrar av.
Citera
2025-12-29, 16:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Tänker om en hammare använts, som kan göra stor skada och orsaka direkt död, så är det väl inte orimligt att anta att BO i alla fall var medvetslös när hon infann sig i bilen?

Vi vet att polisen sökt nere vid bryggor, på södra sidan av Rönninge precis vid Uttran - till exempel Uttringe Bryggan. Baserar det hypotetiska scenariot på detta.
Något har hänt där näre

Bara för att polisen sökt vid bryggorna betyder det inte att något har hänt där. Det är en naturlig plats att slänga saker i vattnet.
Citera
2025-12-29, 16:47
Medlem
När det nu visade sig att GM agerar och klär sig som kvinna ändrar det i alla fall mina tankebanor om hur GM kan ha agerat.
Tanken på att offret skulle hoppa in i en okänd mans bil känns osannolikt - unga kvinnor är i dag alldeles för medvetna om riskerna.
Säg att offret i stället såg att GM, utåt sett en kvinna, behövde hjälp och valde att hjälpa denne - det känns inte för osannolikt. Kanske har GM tagit nytta av att någorlunda se ut som en kvinna. Jag tror tröskeln är lägre att man som kvinna hjälper en annan kvinna man tror behöver hjälp.
Citera
2025-12-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otholits
Har jag förstått det hela rätt, har inte hunnit läsa igenom alla sidor.

Denna Robin som sedan tog namnet Hampus för att sedermera anta namnet Vilma, bodde åren efter det första kidnappningsförsöket och efter fängelset i en liten stuga han hyrde i Viksberg. I denna stuga styckades BO?

Polisen fick ju tidigt koll på honom och satt på span precis utanför tomten i 10 timmar (!), detta innan ”Vilma” begav sig till en skog (Uttran/Möllebadet?) för att gräva ner delar varpå polisen tog fast honom?

Vilken tidpunkt tror man att My dödades? Om styckningen utfördes under tiden polisen satt på span utanför tomten är det ännu värre!
Varför inte bara gå in direkt och säkra upp?

Är det bekräftat att ”Vilma” varit chaufför på Tysslinge åkeri under dessa mellanår.

Uttran ligger precis vid Rönninge, där hon bortförts från. Inget som tyder på att han gett sig tillbaka till det området med all polisnärvaro för att gräva ned BO.

Mest troligt är det i skogsområdet närmare stugan, Tärnstigen 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in