Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-16, 21:16
Medlem
Det har skapats en profil om Robin på https://stoppa-pedofilerna.nu/robin-hjerth-drog-in-10-arig-flicka-i-bil/

In och dela på facebook!!
Citera
2019-12-17, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Det beklämmer mig lite att den här tråden har tystnat. Visst, den sjuka råttan Robin Säbb Hjerth sitter där han sitter. Och beträffande själva fallet finns kanske inte så mycket mer att diskutera.

Men vi behöver ha järnkoll på när han kommer ut och var han då beger sig.

Och vad pappa Stefan har för sig, fortsätter han att hota människor?

Behövs en till tråd om dessa individer?
Som tillåter lite generösare diskussioner...?

Tycker också det är synd att det tystnat här. Tror det inte är lika stort intresse längre bland de som inte bor på ön. Själv gör jag allt för att ha koll på dessa människor. Såg morsan vid Konsum Kungsberga ute och promenerade vid 7 på morgonen idag. Hon såg jävligt risig ut. Gick förbi deras gamla hus i Stenhamra igår och där har ägaren till huset skrivit på brevlådan att familjen Säbb Hjert inte finns kvar där. Han har även uppgivit adressen till farmor dit deras post går och skrivit att de flyttat ÄNTLIGEN!! med stora bokstäver 😂 Han är nog glad som äntligen blev av med dem även fast huset behöver renoveras.
Citera
2019-12-18, 20:06
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag undrar över hur en hel familj kan vara så kass.

Ja det är svårt att förstå hur det kan bli så illa. Men det är väl som i djurriket... störda och sjuka individer får ingen bra avkomma.

Och Far och Mor Säbb-Hjerth tycks ju båda utan tvekan vara två mycket avvikande individer. Det är både otäckt och tragiskt att sådana här går lösa i samhället.
Citera
2019-12-18, 20:10
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerpunani
Tycker också det är synd att det tystnat här. Tror det inte är lika stort intresse längre bland de som inte bor på ön. Själv gör jag allt för att ha koll på dessa människor. Såg morsan vid Konsum Kungsberga ute och promenerade vid 7 på morgonen idag. Hon såg jävligt risig ut. Gick förbi deras gamla hus i Stenhamra igår och där har ägaren till huset skrivit på brevlådan att familjen Säbb Hjert inte finns kvar där. Han har även uppgivit adressen till farmor dit deras post går och skrivit att de flyttat ÄNTLIGEN!! med stora bokstäver 😂 Han är nog glad som äntligen blev av med dem även fast huset behöver renoveras.

Tack för rapport.
Vi vill veta var familjen Säbb-Hjerth rör sig!

Postgång till Farmor minsann... intressant. Det stärker ju tesen att de bor i tillfälligt boende, troligtvis Lilla S*rgården som nämnts tidigare!

Är det någon som känner till de som driver det stället? De bör verkligen informeras om vilka gäster de hyser nu!!
Citera
2019-12-18, 20:20
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerpunani
Tycker också det är synd att det tystnat här. Tror det inte är lika stort intresse längre bland de som inte bor på ön. Själv gör jag allt för att ha koll på dessa människor. Såg morsan vid Konsum Kungsberga ute och promenerade vid 7 på morgonen idag. Hon såg jävligt risig ut. Gick förbi deras gamla hus i Stenhamra igår och där har ägaren till huset skrivit på brevlådan att familjen Säbb Hjert inte finns kvar där. Han har även uppgivit adressen till farmor dit deras post går och skrivit att de flyttat ÄNTLIGEN!!med stora bokstäver 😂 Han är nog glad som äntligen blev av med dem även fast huset behöver renoveras.

Mitt fetade: han är nog rädd för eventuell skadegörelse!! Och vill förtydliga att de inte finns kvar där och att det ej är deras hus.

Jag förstår honom, det har viskats på byn om att man vill dem illa. Så jag har all förståelse för att han gör så, han vill ju antagligen inte ha huset stucket i brand!!!

En frustrerad fundering:
VARFÖR I HELVETE BOR DE KVAR PÅ FÄRINGSÖ!!!!!

Varför väljer de att stanna i kommunen?
Varför lämnar de inte?

Vi är många som vill dem illa.
De har, och kommer alltid att ha, ögonen på sig. Personligen skulle jag aldrig kunna få frid och våga sova gott under sådana omständigheter. VARFÖR flyttar de inte på sig? En annan del av landet, börjar om där ingen vet..? (Åtminstone så länge ingen googlar på deras namn )

De kommer alltid att vara igenkända.
VARFÖR lämnar de inte kommunen?!?!
Citera
2019-12-19, 00:55
Medlem
Citat:
Tack för rapport.
Vi vill veta var familjen Säbb-Hjerth rör sig!

Postgång till Farmor minsann... intressant. Det stärker ju tesen att de bor i tillfälligt boende, troligtvis Lilla S*rgården som nämnts tidigare!

Är det någon som känner till de som driver det stället? De bör verkligen informeras om vilka gäster de hyser nu!!

Jag såg mamman gå in till Sörgården i söndags morse. Deras bil, samma som Robin använde vid brottet, står parkerad där oxå. Det har även hänt att den stått på Konsums parkering någon gång.

Jag känner inte de som har Sörgården men de har 2 mindre tjejer och jag skulle verkligen inte vilja ha dem boende där om jag var dem. Jag skulle tro att de vet vilka dem är. Det är ju många som pratar om detta så de borde inte kunnat missa det men man vet ju aldrig. Om de vet så förstår jag inte varför de tog emot dem. Åker de ut därifrån så flyttar de säkert in hos farmor. Jag hoppas inte att kommunen går in och erbjuder dem boende för att det skulle vara synd om dem i deras situation men det skulle inte förvåna mig när man ser hur det går till i Sverige nuförtiden.
Citera
2020-02-19, 11:46
Medlem
Finns det FUP?
Citera
2020-03-07, 12:05
Brottsjournalen på TV4 tis 18/2 handlade om pedofilen och kidnapparen Robin Säbb-Hjerth, hoppas han får duktigt med stryk i fängelset. Finns på TV4 Play. Någon som vet på vilken anstalt han sitter?
Citera
2020-04-09, 15:00
Är det ingen som kan lägga upp förundersökningsprotokollet?
Citera
2020-04-13, 08:44
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Svinet Robin Säbb Hjerth kommer att komma ut någon gång efter sommaren.

Den lilla näsknäppen till ”straff” som han tilldömdes är avklarad då. Så nu kommer det sjuka pedofilsvinet ut och kan ostörd fortsätta där han slutade. Alla som har barn bör vara mycket, mycket rädda!!

Hur vore det med en alldeles egen tråd i syfte att enkom hålla koll på varenda smutsigt steg han tar? Skulle en sådan tråd få överleva här på Flashback?
I den här tråden tror jag att sådana inlägg riskerar att bli Off Topic och raderas då denna tråds ämne ju var själva brottet som skedde förra sommaren.

Vad tror ni?
Senast redigerad av BeataVonYxkull 2020-04-13 kl. 08:47.
Citera
2020-04-13, 13:54
Medlem
Citat:

Den lilla näsknäppen till ”straff” som han tilldömdes är avklarad då. Så nu kommer det sjuka pedofilsvinet ut och kan ostörd fortsätta där han slutade. Alla som har barn bör vara mycket, mycket rädda!!

Hur vore det med en alldeles egen tråd i syfte att enkom hålla koll på varenda smutsigt steg han tar? Skulle en sådan tråd få överleva här på Flashback?
I den här tråden tror jag att sådana inlägg riskerar att bli Off Topic och raderas då denna tråds ämne ju var själva brottet som skedde förra sommaren.

Vad tror ni?

Jag är av meningen att det är en förträfflig idé. Han må ha tjänat sitt straff rent rättsligt, men moraliskt är det en skam han kommer bära med sig resten av livet. Sådana sjukdomar som han bär på botas inte genom fängelsestraff, det är en väldigt hög återfallsrisk så alla bör vara vaksamma.
Citera
2020-04-13, 14:18
Citat:

Vad tror ni?
Är du säker på att han kommer släppas ut så snart? Vart sitter han? Har du fupen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in