Citat:
Ursprungligen postat av
Powerpunani
Tycker också det är synd att det tystnat här. Tror det inte är lika stort intresse längre bland de som inte bor på ön. Själv gör jag allt för att ha koll på dessa människor. Såg morsan vid Konsum Kungsberga ute och promenerade vid 7 på morgonen idag. Hon såg jävligt risig ut. Gick förbi deras gamla hus i Stenhamra igår och där har ägaren till huset skrivit på brevlådan att familjen Säbb Hjert inte finns kvar där. Han har även uppgivit adressen till farmor dit deras post går och skrivit att de flyttat ÄNTLIGEN!!med stora bokstäver 😂 Han är nog glad som äntligen blev av med dem även fast huset behöver renoveras.
Mitt fetade: han är nog rädd för eventuell skadegörelse!! Och vill förtydliga att de inte finns kvar där och att det ej är deras hus.
Jag förstår honom, det har viskats på byn om att man vill dem illa. Så jag har all förståelse för att han gör så, han vill ju antagligen inte ha huset stucket i brand!!!
En frustrerad fundering:
VARFÖR I HELVETE BOR DE KVAR PÅ FÄRINGSÖ!!!!!
Varför väljer de att stanna i kommunen?
Varför lämnar de inte?
Vi är många som vill dem illa.
De har, och kommer alltid att ha, ögonen på sig. Personligen skulle jag aldrig kunna få frid och våga sova gott under sådana omständigheter. VARFÖR flyttar de inte på sig? En annan del av landet, börjar om där ingen vet..? (Åtminstone så länge ingen googlar på deras namn

)
De kommer alltid att vara igenkända.
VARFÖR lämnar de inte kommunen?!?!