Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det tror jag inte.

Misstänkt bortföringsplats - Tallsätravägen 13

Stugan som avspärrats i Södertälje - Tjärnstigen 2

BOs föräldrahem - Toredalsvägen, Rönninge

MGM2 (P*r) - Boende i Nytorp. Nytorpsvägen 36

Polisen har sökt nere vid Uttran, troligtvis vid-
Uttringe Brygga (mest troligt) vilket också är ett stenkast från BOs föräldrahem.

Längst ut på Bergsviksvägen (möjligtvis).

Tack! Här är karta över Rönninge med platser samt Södertälje: https://imgur.com/a/CDW8hDv

Men det måste väl finnas mer platser som är relevanta? Var greps GM? Jag får inte ihop att media (har jag för mig?) skrivit att han greps/kroppen hittades flera mil från där hon försvann. Det stämmer inte med Tärnstigen.
Citera
2025-12-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Att GM var "bara" 174 cm med den ynkliga vikten 54 kg.... kraftig kajalpenna kring ögonen och Östrogen-byst.

Förklarar varför My inte la benen på ryggen då GM stannade bilen eller gick ikapp henne.

Hon processade undermedvetet individen som en KVINNA, inte en man!!!

Radarn var inte uppe och hon vaggades in i en falsk trygghet.

Ruskigt tjejer, eller hur? Det hade kunnat vara du eller jag som stötte på vad vi tror är en annan kvinna. Men som egentligen är en manlig styckmördaren med penisen intakt.

Ja precis. Det är en riktig ulv i fårakläder. Låt oss kalla honom för vad han är - man, psykopat, pedofil, återfallsförbrytare, sexualsadistisk styckmördare och säkerligen seriemördare om han fått härja fritt.
Citera
2025-12-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Om jag tolkat det rätt är det mammas släkt som är från Dalarna. Finns en kvinna med efternamn Säbb som har kommenterat en av Robin/Vilmas bild på två katter.

Var finns länk till GMs sociala medier? Det laggar när jag ska läsa i tråden.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Kanske lånat ut sin bil?

Ja känns rimligt. Fan vad jobbigt. Hans nya vänner vet kanske inte ens om hans förflutna och tror han/hon är en normal människa och inte ett peddo som planerat att mörda barn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Kanske lånat ut sin bil?
Förmodligen detta eftersom han misstänktes för just människorov.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Framstår personen som en incel kan man nog utgå från det senare. Transidentiteten blir då något vederbörande trär på sig. Den finns alltså inte där inarbetad från början, utan uppkommer i anslutning till neurosbildningen. Att själv bli kvinna är ett sätt att komma åt och ta kontroll över sina lustar.

"Riktiga" transpersoner ger ofta uttryck för sin disposition innan det att samhället börjat forma dem.

Precis. Jag får lite Ed Gein-vibbar av Robin/Hampus/Vilma. Tror också att just det här ”könsbytet” handlar om att dölja sitt förflutna mer än att faktiskt vilja vara kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Han är nu avskriven från brott tydligen…
https://omni.se/a/RjRq05

Tack för att du delade. Och ja - som sagt...
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Bor själv här och ja, det är många lokala som arbetar på kommunen.

Lite dålig koll på sådant, men visst kan en ingenjör ha att göra med VA-anläggningar?
I sådana fall står individen som anställd hos ett bolag i Södertälje, på linkedin utan profilbild, som ingenjör just nu - sen kan det vara så att profilen inte är uppdaterad.

Profilen på linkedin är med stor sannolikhet en äldre man skriven i Trosa, sett till vilket bolag han är aktiv i (eller pensionerad från kanske). Väldigt likt bolagsnamnet på linkedin.

Fast nu behöver vi ju inte gräva vidare i detta, pga avskriven från alla misstankar.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=bd1ae83b-e6df-460e-8f08-3f7654aaf10a
Senast redigerad av Andy Flag 2025-12-29 kl. 16:34.
Citera
2025-12-29, 16:32
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Tack! Här är karta över Rönninge med platser samt Södertälje: https://imgur.com/a/CDW8hDv

Men det måste väl finnas mer platser som är relevanta? Var greps GM? Jag får inte ihop att media (har jag för mig?) skrivit att han greps/kroppen hittades flera mil från där hon försvann. Det stämmer inte med Tärnstigen.

Han greps i skogen när han försökte göra sig av med kroppsdelar. Läs snälla
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Men en genomsnittlig kvinna i Sverige väger runt 70 kilo enligt FHM. GM väger 54 kilo. Hur ska han t.ex som väger så lite lyckas lyfta någon på 70 kilo? Måste ju vara väldiga problem för honom att inte bara övermanna henne utan också lyfta henne ur bilen osv.
Genomsnittlig man väger 85kg och är 180cm lång. Genomsnittlig lätt att lyfta.
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det man skall veta om LPT (Lagen om Psykiatrisk Tvångsvård) är att det skall omprövas fortlöpande och inte vara längre än 6 månader åt gången. Vid längre LPT skall t.o.m förvaltningsdomstol besluta om detta är nödvändigt. För att ett LPT ö.h.t skall kunna beslutas krävs det att tre rekvisit/krav är uppfyllda:

1. Att det rör sig om en allvarligt psykisk störning. Vilket t ex kan vara psykotiska tillstånd, vanföreställningar, svåra personlighetsstörningar, hallucinationer, allvarliga depressioner med självmordsrisk. Utifrån vad som framkommit om gärningsmannen hittills så föreligger ingen sådan slags psykisk ohälsa.

2. Hur patientens personliga förhållanden ser ut i övrigt. Dvs att det skall finnas risk för patientens liv och hälsa om vård uteblir. Det skall alltså finnas behov av att på ett säkert sätt att stabilisera patientens situation. I fall där patienten t ex bor hos sina föräldrar och det finns historik av alternativ vård som fungerat bra så kan LPT anses inte vara nödvändigt. Utifrån vad som framkommit om gärningsmannen hittills så har det inte förelegat någon känd risk för suicid eller självskada. Han verkar dessutom haft en relativt fungerande livssituation i övrigt med bostad, arbete, kompisar, fritidssysselsättning (airsoft/paintball) osv.

3. Den sista punkten är att patienten skall motsätta sig vården eller förespråka vård som inte överensstämmer med behovet eller vårdinsatsen i övrigt. Här ingår även att patienten skall uppvisa dålig följsamhet eller sakna förmåga till grundat ställningstagande. Utifrån vad som framkommit om gärningsmannen hittills så har det inte framkommit att han tidigare skulle ha motsatt sig eller vägrat vård. Utifrån hans könskorrigering och troliga diagnoser så kan man också tänka sig att han har erfarenheter av psykiatrin och troligen varit föremål för öppenpsykiatrin.

....min uppfattning är därför att han i många fall inte hade varit kvalificerad för LPT - och i de fall LPT hade varit aktuellt så hade han nog inte omfattats av detta en längre tid.
Det är ändå konstigt att han bara behövde vara på psyket en natt.

Hela begreppet allvarlig psykisk störning är bara flum.

I efterhand kan man konstatera att han var tillräckligt sjuk för att uppfylla vettiga kriterier för "allvarlig psykisk störning" men det är inte vettiga kriterier för begreppet i Sverige, det är flum.

Hoppas läkaren som skrev ut honom efter en dag får sparken.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Då var 45 åringen avskriven från utredningen. Vad kan han ha gjort för att ens bli indragen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1436612

Det kan ju vara kvinnans pojkvän. De ville väl vara på den säkra sidan att han inte var inblandad på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in