Citat:
Ursprungligen postat av
sagalinnea
Om du vill byta ansikte/inte bli igenkänd (pga exempelvis bild ute på honom som Ekeröpedofilen, därav äldre länken) så är det smidigare att byta till att identifiera sig som kvinna då det ger större frihet att dölja ditt gamla ansikte/identitet. Men vad vet jag. Vi kan också säga att hen ” känt sig som kvinna”. Egentligen bryr jag mig mindre men tror mer på det förra i detta fallet, eftersom han var Ekeröpedofilen, och bild ute, och sen satt två år i fängelse. Nu lämnar jag detta ämne, känner att det inte bidrar/leder någon vart.
Jag tänker så här.
Om han gett fan i att begå fler brott så hade det räckt med namnbyte, hemlig identitet och den naturliga förändring av utseende som kommer med åldrandet för att slippa bli igenkänd. Lite hårfärg, kanske skägg, rakad skalle eller något annat, hade ytterligare minskat risken att han skulle bli igenkänd. Att göra ett juridiskt könsbyte och klä sig så att man ser ut som en transa, är snarare något som drar till sig uppmärksamhet.
Nu var ju aldrig planerna att sluta begå brott och i det läget spelar ju nytt kön, nytt personnummer, annat utseende, nytt namn och allt annat man kan hitta på för att dölja sin identitet, ingen roll. Polisen kommer ju att leta efter en person som stämmer in på ett signalement som ges i samband med begågna brott, man kanske hittar DNA som man nu ju gjorde och det kan man ju inte ändra osv.
Så just detta att ev dölja sin identitet ser jag som en av de mindre troliga orsakerna till att bli en Vilma.