Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 13:47
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Ovanligt med kvinnliga styckmördare men plötsligt händer det

Jo, det här sticker ut på så många sätt att alla statistikmodeller får fnatt. Vad är sannolikheten att under en julhelg bli styckmördad av en pedofiltransa??!?!

Det ska bli intressant att höra vad Leif GW Persson har att säga om MGK (misstänkta gärningskvinnan) - inte minst på grund av att mer eller mindre redan förutspått att MGK (dömd 2019 som GM då) skulle återfalla i liknande grov brottslighet.

Hemskt allt detta! Vila i frid, arma My!💔😭
Senast redigerad av JymdKjam 2025-12-29 kl. 13:57.
Citera
2025-12-29, 13:47
Medlem
Vilket inavel till land bor man i där en dömd pedofil får lov att ha skyddad identitet, får genomgå flera namnbyten och dessutom beviljat könsbyte. Nästa steg kunde ju likväl vara Säpo skydd - helt jävla otroligt vad skattemedel och resurser går till. Vila i fred My.
Citera
2025-12-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Vart ser man det?

Plogbilsförarn har väl kikat in i den vid tillfälle?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhoppskutt
Om de inledde förundersökning mord 26e borde de då redan förstått hon var död under de 10 timmar de spanade?

Min teori är att Polisen gjort detta för att "kringgå systemet". För så länge ärendet rör en (potentiellt) levande person så kan man bedriva s.k "statlig räddningstjänst". Med detta innebär att Polisen söker strukturerat efter en försvunnen person tillsammans med t ex militär, kustbevakning och brandkår, men även med frivilligorganisationer som Missing People. Detta är av förklarliga skäl inte möjligt att göra ifall man bedriver en mordutredning, eftersom att personen då inte lever.

När man då väljer att arbetar utefter misstanken Människorov så garderar man sig på alla sätt och vis. Dvs man kan spana på gärningsmannen och utföra sedvanliga utredningsåtgärder. Samtidigt som man bedriver storskaligt sökande efter kvinnan och då kan hitta kroppen, kroppsdelar eller andra viktiga bevis.
Senast redigerad av Haaaaag 2025-12-29 kl. 13:50.
Citera
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Men vad har det med att GM ska ha bytt ut låset att göra?

Det är en trådsanning skapat av Malmens1 att GM skall ha bytt låset.
Citera
2025-12-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eskimannen
Vilket inavel till land bor man i där en dömd pedofil får lov att ha skyddad identitet, får genomgå flera namnbyten och dessutom beviljat könsbyte. Nästa steg kunde ju likväl vara Säpo skydd - helt jävla otroligt vad skattemedel och resurser går till. Vila i fred My.

Ja, det börjar bli överdrivet. Skyddad identitet ska man inte ha om man valt att skada/mörda folk. Det ska man ha som totalt oskyldigt offer.
Citera
2025-12-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Man har ju bedrivit span mot han i 10 timmar under lördagen. Så de har nog befunnit sig i bakgrunden och sett hur han har jobbat / transporterat sig.

Sedan den här Per, jag tror inte att han är så oskyldig som han verkar. Även om han bara är skäligen misstänkt så kommer det nog att uppgraderas till sannolikt när han har blivit förhörd.

Tänker i och med att han anhölls i sin frånvaro 10:36 den 27e, så måste spanet ha pågått från sent på kvällen den 26e och framåt. Eller?

Hittar inte nu, men när var det polisen sökte vid Uttran? Var det 19:00 26e eller var det 19:00 27e?

Ja, MGM2 måste väl på något sätt vara med inblandad. Återstår att se
Citera
2025-12-29, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hur kan du vara så säker på detta?

Eftersom grova våldsbrott som styckmord bara handlar om socioekonomiska faktorer så kan det mycket väl vara så att Vilmas känsla av att hon varit en kvinna under hennes uppväxt påverkat henne negativt. Ingen i hennes familj har stöttat henne så frustrationen har ständigt nått nya nivåer.

Nej det handlar inte bara om socioekonomiska faktorer. Kolla på Peter Madsen som var totalt besatt utav det motsatta könet.

Förmodligen en extremt ensam person med så perversa och grova fantasier att han själv vill utleva dom. Därför klär han ut sig till tjej. Och idag är ämnet så laddat att bara för att någon klär ut sig som kvinna måste personen automatiskt lida av könsdysfori eller känna sig som en kvinna och då börja fundera på om han kanske skulle gå och bli det hipp som happ.

När det kan finnas så många andra anledningar till varför man klär sig i kvinnokläder. Vissa anledningar mer störda än andra.
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Förklara gärna då kontexten, bäste snorvalp. Jag är då rakt ingen "ny generation" här på forumet. Jag hade sannolikt kunnat vara din pappa åldersmässigt och har hängt här sedan du gick i blöjor.

Någon skrev att det var läge för polisen att kalla det "gärningshen" under presskonferensen. Jag svarade att det isåfall vore ännu lämpligare att använda ett redan vedertaget begrepp. I detta fall "gärningsperson"... Då började du och dina kompisar gråta floder över att jag "böjer mig för ett felaktigt narrativ"

Får jag fråga dig hur gammal jag är? Du verkar veta mycket mer om mig än jag trodde... När gick jag i blöja? När fyller jag år? Vad är åldersskillnaden mellan oss?......

Jag sorterar dig och GM i samma kategori... Mentalt förslöade men på olika nivåer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Han blev kvinna 2021 verkar det som.
Hur får du fram det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Berätta mer! Hur såg det ut? Stökigt?

Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Hur såg det ut i lastbilen?

Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Vadå för lastbil?

Finns bild inne i lastbilen på fb.
7 wunderbaums och 4 stora mjukisdjur i synfältet.
En vuxen människa har inte så,möjligen en ungdom i en epa.
https://www.facebook.com/Vrex.andersson/
Citera
2025-12-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det är ingen som tycker det. Plus att det större risk för män att råka illa ut än kvinnor. Vi förstår att en feministisk offentlig postat om detta fall vilket får en massa vänsterkvinnor att söka sig hit och sprida massa dynga.

Roberto, kan vi inte bara skita i att dra kortet vänsterkvinnor och feminister i det här läget?
En ung kvinna har bragts om livet.
My hade all rätt att vara där hon ville när hon ville.
Det är ingen annan än gärningsmannen/männen som gjort något fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in