Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför går medier inte ut med namn och bild? Minns att man gjorde det i Lisa Holm-fallet och det här verkar ju likna det fallet mtp att man hittat BO:s värdesaker.

Du kan inte jämföra dehär med Lisa Holm. Inte ens i närheten
Men bild kommer väl innan 00:00 idag om inget hänt.
Citera
2025-12-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Du kan inte jämföra dehär med Lisa Holm. Inte ens i närheten
Men bild kommer väl innan 00:00 idag om inget hänt.

Man har hittat BO:s värdesaker i ett dike i närheten av var hon senast sågs, därav den stora polisinsatsen. Detta är en kopia på Lisa Holm-fallet.
Citera
2025-12-27, 12:57
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Varför går medier inte ut med namn och bild? Minns att man gjorde det i Lisa Holm-fallet och det här verkar ju likna det fallet mtp att man hittat BO:s värdesaker.

Du svarar dig själv. Försvinnandena liknar då kanske inte varandra alls?
Citera
2025-12-27, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Jasså källa på det?

”Ett stenkast därifrån hittade hennes vänner senare under dagen föremål som kopplas till henne i ett dike. Strax därefter började polishelikoptern hovra över området.”

Personen syftar på ovan text från https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvbJ5K/insatsen-i-ronninge-fortsatter-polisen-om-utredningen
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Man har hittat BO:s värdesaker i ett dike i närheten av var hon senast sågs, därav den stora polisinsatsen. Detta är en kopia på Lisa Holm-fallet.

hahahahaha Nej?! Att dom finner saker gör inte fall lika varandra ditt jävla orpon.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Kan säga att det tar 3-4 minuter att gå till fotbollsplanen från Stationen om man tar vägen som jag beskrivit nedan. Tallsätravägen 15 är längre bort, avspärrningen var vid Tallsätravägen 3 - rättning, runt Tallsätravägen 13 bort mot Sandbäcksvägen 2

Google maps visar den genvägen.

Stationen --> Tallsätravägen 15 10 min.

Stationen --> Tallsätravägen 13 8 min.

Det finns bild på avspärrning vid hörnet Berga IP/Tallsätravägen.

Det finns bild på avspärrning vid gångväg/Tallsätravägen mellan Tallsätravägen 13 och 15.
Citera
2025-12-27, 13:02
Medlem
.ermins avatar
Har försökt läsa ikapp mig. Någon som kan göra en sammanfattning med information som kommit fram hittills?
Citera
2025-12-27, 13:06
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:

Nej det har man inte. Eventuellt har dom hittat något som kan kopplas till henne.
Citera
2025-12-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nej det har man inte. Eventuellt har dom hittat något som kan kopplas till henne.

Mm läste
” Ett stenkast därifrån hittade hennes vänner senare under dagen föremål som kopplas till henne i ett dike. Strax därefter började polishelikoptern hovra över området.”

Personen du citerade är en extrem trollare
Citera
2025-12-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Google maps visar den genvägen.

Stationen --> Tallsätravägen 15 10 min.

Stationen --> Tallsätravägen 13 8 min.

Det finns bild på avspärrning vid hörnet Berga IP/Tallsätravägen.

Det finns bild på avspärrning vid gångväg/Tallsätravägen mellan Tallsätravägen 13 och 15.

Jag bor i området. Tar inte mer än 5 minuter med normal gångfart att gå till Tallsätravägen 13.
Citera
2025-12-27, 13:09
Medlem
colis avatar
Det liknar onekligen fallen med Emilie Mangs, Elin Krantz och Lisa Holm.
Skötsamma unga tjejer på väg hem som plötsligt inte kommer hem. Likheterna är rätt slående och i de tre andra fallen låg grova brott i form av sexualmord bakom.

Klart polisen har misstankar om ett bakomliggande brott även denna gång. Speciellt som fönstret för försvinnandet är tidsmässigt så smalt 01.20-01.30 och platsen vid Rönninge station rätt exakt.
Citera
2025-12-27, 13:11
Medlem
Vet man exakt var hennes tillhörigheter hittades?
Planerade hon att åka från stationen eller hade hon anlänt dit och sedan skulle gå hem?

Någon som vet om det finns övervakningskameror mellan stationen och där hennes saker återfanns ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in