Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Att GM i det fallet som tur är inte lyckas fullt ut ska ju inte vara en förmildrande omständighet för honom. Det fattar alla som är normalt funtade. Dom borde låst in fanskapet på livstid.

Det är inte en "förmildrande omständighet". Det är väl snarare en omständighet som gör att gärningen inte lever upp till rekvisiten för Människorov...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej, inte ett fullbordat människorov. Jag har utvecklat denna frågan i följande inlägg: (FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Hade brottet fullbordats hade han givetvis fått ett längre straff - då givetvis inom ramen för den dåvarande åldersreduktionen.

Där är vi uppenbart oense.

Hade inte dörren gått att öppna så hade ungen varit död idag, men det skiter ju domstolen totalt i…
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Kan bekräfta att så är fallet nu också.

Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Rönniinge är stendött den tiden på dygnet. Det är en av dom sista tågen den tiden.
Exakt. Då är det nu som då...hemskt för stackars My. Man kan se henne gåendes där med hörlurar på för att inte känna sig så ensam i mörkret 😔
Citera
2025-12-29, 21:00
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vad menar du med spridningen av kroppsdelar?
Citat:
När polisen slog till mot den misstänkte höll han på att gräva ned kroppsdelar i en skog.
Ytterligare kvarlevor har hittats i mannens bostad.
https://www.tv4.se/artikel/3Jahuuetl54oXQSJWwgGcA/25-ariga-kvinnan-i-roenninge-misstaenks-ha-styckmoerdats

Om jag förstått det rätt har man väl inte hittat allt heller.
Citera
2025-12-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
När jag tittar på hitta.se så verkar Tallsätravägen vara vid fotbollsplan, stämmer det?
Jag trodde att enda vägen till 'den sidan' var att ta vänster när du kommer ner för perrongen och sen genom lilla stigen jämte rälsen men tydligen finns det en tunnel om du går Dånviksvägen och om då GM är på jakt så har han nog stenkoll på den vägen.

Du kan komma till Tallsätravägen genom att köra vägen bakom stationen också, alltså centralvägen som sedan mynnar ut i Sandbäcksvägen. Tar du höger där, så passerar du den smala gångvägens utgång, den du nämner som går jämte rälsen. Med bil når du Centralvägen genom att köra hela stationsvägen ned, men istället för att svänga in på Dånviksvägen (som är det normala med bil som sedan tar det genom tunneln som går till Tallsätravägen) så fortsätter du framåt och svänger sedan höger på Hagavägen och under järnvägen.

Men, mest troliga är att han väntat med bilen
På parkering vid Coop/vägen Rönninge Torg, och sedan sett BO knata förbi.
Citera
2025-12-29, 21:01
Medlem
Vet vi vilken skog det rör sig om?
Citera
2025-12-29, 21:01
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det gjorde Anders Eklund också.
Kanske Anders Eklund var hans idol?
Känner de varann?
Tänker de kanske träffades på anstalten?
Som jag sagt. Han har räknat ut allt. Bilmärket, bli pilot, långtradarchaufför, heter samma som ett annat styckoffer. Den här är sjuk. Riktigt sjuk.
Citera
2025-12-29, 21:02
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Där är vi uppenbart oense.

Hade inte dörren gått att öppna så hade ungen varit död idag, men det skiter ju domstolen totalt i…

Domstolarna kan inte döma efter vad som kunde ha hänt.
Det vore som att någon skulle bli dömd för mord fast offret överlevde, det är ju orimligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Hur vet vi att hon faktiskt styckades? Om detta är sant varför rapporterar SVT in det?

Polisen sa att vid gripandet gjorde de fynd som bekräftade att kvinnan inte var vid liv. Att SVT mfl. inte rapporterar den detaljen beror antagligen på respekt för hennes anhöriga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejsans
Jag har försökt komma ikapp denna tråd nu, men jag kan inte se om det diskuterats kring videokameror från pendeln? Inte heller hur det inte finns ETT ENDA vittne? My kan ju inte ha vart den enda som stigit av stationen för att promenera hem denna natt. Hur kan absolut ingen ha sett eller hört något?

Vet vi även om det kan finnas övervakning från natten?

Tacksam av att få veta hur ni tänker kring detta.

Har bott i Södertälje många år, Rönninge är en station som ingen går av på vid den tiden på fest helger eller sena kvällar överhuvudtaget.

Det som går av i Rönninge vill typ ta en cigg, eller behöver gå på toaletten och kan vänta till nästa tåg.
3 stationer före Södertälje centrum.

Man kan höra en nål falla.

Det finns kameraövervakning på samtliga pendeltågsstationer, vi kommer bara inte få ta del av det förrän förundersökningsprotokollet är färdigt det vill säga ca 3-6 månader.
Citera
2025-12-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Exakt. Då är det nu som då...hemskt för stackars My. Man kan se henne gåendes där med hörlurar på för att inte känna sig så ensam i mörkret 😔

Jag skulle tro att man känner sig mer trygg när det är tyst, lugnt och vinternatt än med människor som drar omkring på stationen? Oftast är det ju fulla eller störiga människor vid den där tiden…
Citera
2025-12-29, 21:05
Medlem
Undrar om hon var vid medvetande när hon kördes till hans stuga i Södertälje eller om hon blev medvetslös redan vid överfallet? Fyfan om hon var medveten och förstod vad som höll på att hända..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in