Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Om nu hammare och buntband hittats, ett påstående vars sanningshalt jag ifrågasätter, så indikerar det förstås ett planerat dåd. Men det känns osannolikt; vem ligger och väntar på att ett tänkt offer ska anlända med tåget mitt i natten? Och hur många vet om det?

Om det är någon (om än avlägsen) bekant är det ju ganska vanligt att vid sådana tillställningar, typ juldag/fest/återträff att uppdatera sociala medier. Då syns det ofta var man är! Speciellt i mindre städer där det inte finns så många uteställen eller stationer att anlända till.
Citera
Medlem
sunny5s avatar
Det är även mörkt kl 01,30
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Men då är skog en bättre plats
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anyoun
Mitt första inlägg i tråden. Självmord? Ngt som har diskuterats?
Det som talar emot det är väl att hennes tillhörigheter hittats av vännerna. Inte så vanligt att man slänger sina saker i ett dike innan skulle jag tro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Hur ofta har någon som polis sökt efter så öppet och intensivt återfunnits vid liv? Känns som att man bara minns de som det gått illa för, men det kan ju vara selektivt för sammanhanget såklart.

I Danmark för ett par år sedan försvann en tjej som sedan flyttades vid liv. Hade kidnappats av GM och hållits fången i hans hus. Kommer inte ihåg namn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godisensliv
Tror ni hon hittas under natten?
Ytterst tveksamt, magkänslan har hela tiden sagt att hon inte är i närheten av rönninge utan körts bort med bil någonstans förmodligen ensligt skogsområde mot järna/mölnbo/hölö hållet
Citera
2025-12-27, 23:27
Medlem
Vad vet vi vad flickan gjorde tidigare under kvällen? Påverkad av alkohol? Varit ute och festat?
Satt hon ensam på tåget eller hade hon med sig någon?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anyoun
Mitt första inlägg i tråden. Självmord? Ngt som har diskuterats?

Omständigheterna pekar inte åt det hållet. Att försvinna i samband med självmord kräver en del planering och logistik. Det finns inget som tyder på att hon gjort de förberedelserna. Hennes tillhörigheter ska ha hittats.
Citera
Medlem
Blomsoppas avatar
Hoppas verkligen hon hittas vid liv❤️men tror tyvärr inte att det kommer att hända
Citera
2025-12-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
I Danmark för ett par år sedan försvann en tjej som sedan flyttades vid liv. Hade kidnappats av GM och hållits fången i hans hus. Kommer inte ihåg namn
Filippa. samma gärningsman dödade emilie meng. Philip Westh var GM i de fallet
Citera
2025-12-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Nej det STOD INTE NÅGONSTANS. Det är fult att ljuga.

Jävla amatörer. Ge en källa eller håll käften

Står ju i Aftonbladets artikel: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvbJ5K/insatsen-i-ronninge-fortsatter-polisen-om-utredningen
Citera
2025-12-27, 23:29
Medlem
Om grejerna inte bara har tappats vid ex ett akut toalettbesök. Första stället om man kommer från c som det går att köra en buskpiss på.
Citera
2025-12-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clvi
Står ju i Aftonbladets artikel: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvbJ5K/insatsen-i-ronninge-fortsatter-polisen-om-utredningen

Står väl inte att det är dom sakerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in