Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det står på Expressen att avspärrningen vid sjön hävdes runt 22:15... Så då har de knappast hittat något viktigt.

Kan ju vara så enkelt som att SAR sett spår på bryggan och polisen kollar för säkerhets skull.

Då var det nog ett tips de följde upp främst. Bra att det kollas iaf.
Inga klara teorier om var det var mer än "tennisbanan", frågan är om det är en utomhusbana eller inomhusbana, minns inte vem som skrev om den först. Inomhus så är det ju Garnudden som gäller då Rönninges Tennisklubb ligger precis norr om utegymmet... Som ligger precis norr om en brygga som ser ut att vara tillgänglig via en grusväg.
Citera
2025-12-27, 23:14
Medlem
Det som har hittats är däckspå vid fyndet av trådhörlurar, bundband och hammare. På aftonbladets första rapport om händelsen stod det att insatsen började runt 15:30/16:30 tiden (minns inte exakt) men jag vet att familjen efterlyste henne som borta på morgonen runtomkring kl 11. Detta är fakta, som jag vet stämmer. Däremot är min gissning att media skrev att insatsen av polisen började på eftermiddagen är för att polisen först då misstänkte brott pga fynden gjordes på lunchtid/eftermiddagen någongång
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Finns det någon bild på den? Ser att det ligger en tennisbana precis i närheten, så detta kan ju vara rätt ställe också. Ser otroligt öde ut på Google Maps

Vet inte. Skannade bara bryggor vid Uttran och såg att den hade samma form som bilden i AB och liknande vegetation. Såg också tennisbanan, men vet inte om den är relevant mer än att den nämnts i tråden tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Bilden på AB på polisen som fotar på lilla bryggan - hur fan står ABs fotograf i förhållande? Ute i sjön?

Om det är bryggan jag tänker på, som ligger vid utegymmet, så är vinkeln rimlig. Det är dock inte helt enkelt att ta sig dit med bil så jag kan inte svara på om det är där eller inte. Det finns en väg in i skogen vid koloniområdet men där är det en bom. Den andra vägen från tennishallen till bryggan jag tänker på tror jag också har en bom.
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så hammaren och buntbanden är hennes. Intressant. Eller inte

DET FINNS INGEN HAMMARE ELLER BAND. DET ÄR ETT PÅHITTA AV ANVÄNDARE solidel IGÅR PÅ SIDA 2.

TRÅDRYKTE. INGET BEKRÄFTAT ALLS.
Citera
Medlem
– Det är ett nytt område på cirka 200 gånger 200 meter
jag tror iaf inte de är rätt ställe de letar på...
Citera
2025-12-27, 23:15
Medlem
Ang bilden på Aftonbladet och Expressen så ser det inte ut att vara hennes jacka. Det ser mer ut som antingen vit presenning eller lakan. Jag tror inte Aftonbladet hade lagt ut en bild så ifall det vore ett offerinrullat i något. Känns verkligen hemskt detta. Hoppas de hittar henne snart.
Citera
2025-12-27, 23:15
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Svårt att lyfta 65 kilo in i, var, baksätet?

Vara iskall nog att stänga av mobilen efter man varit med skräckupplevelsen att köra på en människa.
670.000 personer som har körkort ser inte längre än motorhuven sas det i nyheterna härom dagen. En påkörning se natt är alltså inte helt omöjlig...

Citera
2025-12-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Hon har ju växt upp i området och säkerligen gått samma väg hem, 1000-tals gånger.
Du hade gjort samma sak, även jag.
Nej fy fn
Fick träning som barn i säkerhet
(Jo i jag har gjort dumheter men inte så rutinmässigt)

Nu hoppas jag ni boende tryckee på kommunen att det inte kan vara så! Många kommuner har tagit in forskning på detta och gjort det mindre farligt. Nåt som Rönninge helt har missat
Citera
2025-12-27, 23:16
Medlem
.ermins avatar
Ingen mer som tycker att vita lakanet eller vad det nu är, påminner om en människodel? Typ överkroppen? Smalare nedtill och bredare upptill?
Citera
2025-12-27, 23:17
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Eller nåt fyllo som kört på henne, stoppat in henne i bilen?

Det är inte så dum ide ändå om det nu är en GM som sedan kan ha sinnesnärvaron att köra iväg BO till en sjö för att dumpa.
Men utifrån BO:s utseende så är ju överfallsvåldtäkt huvudspåret ändå av minst en lokal förmåga med bil...
Citera
2025-12-27, 23:17
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
ingen aning. Kanske för att man vill göra sig av med bevis så fort som möjligt, på ett ställe där man tror att det finns minst möjliga potentiella vittnen.
Men då är skog en bättre plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in