Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 23:17
Medlem
Om nu hammare och buntband hittats, ett påstående vars sanningshalt jag ifrågasätter, så indikerar det förstås ett planerat dåd. Men det känns osannolikt; vem ligger och väntar på att ett tänkt offer ska anlända med tåget mitt i natten? Och hur många vet om det?
Citera
2025-12-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

DET FINNS INGEN HAMMARE ELLER BAND. DET ÄR ETT PÅHITTA AV ANVÄNDARE solidel IGÅR PÅ SIDA 2.

TRÅDRYKTE. INGET BEKRÄFTAT ALLS.

Du har ingen aning om vad du snackar om, ännu en klåpare som sitter och gissar.
Citera
2025-12-27, 23:18
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Yes. Vilket i sin tur tyder på att GM var obekant för MT. Inte en garanti, men det tyder på det.

Högst sannolikt. Ung eller relativt ung man. Sexuellt motiv. Sannolikt inte heller ett impulsöverfall. Svårt att skaka av sig känslan av att det är nån som har varit ute och letat efter ett offer. Kan bli svåruppklarat, vilket är illa eftersom den här sortens förövare kan komma att slå till igen.
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Om nu hammare och buntband hittats, ett påstående vars sanningshalt jag ifrågasätter, så indikerar det förstås ett planerat dåd. Men det känns osannolikt; vem ligger och väntar på att ett tänkt offer ska anlända med tåget mitt i natten? Och hur många vet om det?

DET HAR INTE HITTATS. Användare Solidel spred ryktet efter en timmes sökande och tog bort inlägget. Ändå fortsätter ni med det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
Ingen mer som tycker att vita lakanet eller vad det nu är, påminner om en människodel? Typ överkroppen? Smalare nedtill och bredare upptill?
Rimligt att de redan har hävt avspärrningarna kring detta då........ Skulle inte tro det.
Citera
2025-12-27, 23:19
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpannkaka
Du har ingen aning om vad du snackar om, ännu en klåpare som sitter och gissar.

Nej! Ni gissar. Jag såg det igår. Användare solidel påstod att polisen berättat för familjen vad dom har hittat. TOTAL BULLSHIT. Ni gottar er i detta. Skäms!
Citera
2025-12-27, 23:20
Medlem
Detta visar sig nog bli ett spektakulärt fall, det har från början känts som ett sommarmord runt juletid.
Gissar på indragen i vit van av x-antal män men jag hade mer gissat på dumpad i sjön aspen alternativt bornsjön än Uttran efter utförd gärning då de är mer diskreta.
Men känner man till Uttran så finns det lättillgängliga ställen för dumpplatser.
Senast redigerad av SilentKiller 2025-12-27 kl. 23:28.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms

Nån som är rejält psykiskt störd?

Det som du beskriver är ovanligt, men händer trots allt.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nej bergviks brygga skrev nån
https://maps.app.goo.gl/MPxaGCJhuqynXjRk8?g_st=ac

Jag svarade på någon som skrev att det inte såg ut som Bergviks brygga.
Citera
Medlem
får lite emelie meng vibbar över detta fall. Högst troligt har dom råkat ha samma otur fel plats vid fel tidpunkt..

vad är en trolig gärningsmannaprofil i detta fall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpannkaka
Det som har hittats är däckspå vid fyndet av trådhörlurar, bundband och hammare. På aftonbladets första rapport om händelsen stod det att insatsen började runt 15:30/16:30 tiden (minns inte exakt) men jag vet att familjen efterlyste henne som borta på morgonen runtomkring kl 11. Detta är fakta, som jag vet stämmer. Däremot är min gissning att media skrev att insatsen av polisen började på eftermiddagen är för att polisen först då misstänkte brott pga fynden gjordes på lunchtid/eftermiddagen någongång

Vad hittades vid sjön? Varför går inte polisen ut med info med tanke på att dom inte verkar kunna lösa det själva? Tack för att du delar med dig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Har du lämnat Sverige? Där du bor låter för bra för att vara Sverige.
Haha nej
Södra delen
Stad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in