Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tror du har ett fett arvode och lite medicin för att sitta och raljera samma skit här dygnet runt. Eller också var du på plats eftersom du känner till alla detaljer. Han har ju också Anna Book som barnvakt så alla idioter är samlade, Hon kan ju passa på att laga lite god mat till Anjo och Pontus när hon är i krokarna.

Jag drivs hellre av fakta och saklighet utan personangrepp än hat som vissa andra härinne.
Citera
2025-12-23, 02:42
Medlem
Citat:
Med tanke på detta inlägg är det dags för dig att lyfta luren och ringa vårdcentralen om remiss till psykvården. Om du inte är sektmedlem så är det ännu allvarligare att du är så fixerad av bajsrunkarens mamma. Det är dig det är fel på och inte hans morsa.

Jag tycker bara att hon kom för lindrigt undan i dokumentären. Hade det skadat att ställa henne en enda fråga?

Bra artikel angående detta; https://www.aftonbladet.se/kultur/a/m06moL/svt-s-hatet-blir-del-i-youtubekriget-kommentar-av-caroline-ringskog-ferrada-noli
Citera
2025-12-23, 02:53
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Du får säga det till något fan till honom då. Kolla mina historiska inlägg. Hade jag varit ett fan av Joakim hade jag givetvis skrivit en massa om honom innan den här dokumentären.

Du måste tro att alla här är extremt lättlurade.

Så helt plötsligt av en dokumentär, blev du helt fixerad av en människa som du känner att du måste ta i försvar.

Trist att du inte vill vara ärlig, men det är ju självklart ditt eget val och drabbar bara dig själv i slutänden.
Citera
2025-12-23, 04:53
Medlem
6/11 2016 (tre veckor efter intervjun hos Malou) påstår han att han har läst igenom 1300 sidor flera gånger

1994
”Det är här allting börjar, mycket innan det här minns inte jag för jag är så pass liten men jag får gå helt enkelt från dom första anteckningarna och kanske ta dom tankar som finns i huvudet innan jag flyttade hemifrån, dom små minnesbilder jag har och försöka göra något bra utav det.

https://youtu.be/hG_sS6SUVS8?si=UxpecuZzVQJsVku1 7:05
Citera
2025-12-23, 04:58
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du måste tro att alla här är extremt lättlurade.

Så helt plötsligt av en dokumentär, blev du helt fixerad av en människa som du känner att du måste ta i försvar.

Trist att du inte vill vara ärlig, men det är ju självklart ditt eget val och drabbar bara dig själv i slutänden.
Otroligt hur människan kan sitta dygnet runt och skriva samma rappakalja. Anonym555 kanske är kär i bajsrunkaren efter att ha sett han naken? Tydligen hade han sprutat sin säd på någon publik och var nedkletad med avföring. Om en sån människa tror jag vad som helst och han har nog aldrig varit frisk med tanke på hur han ville strypa sina småsyskon och tände eld på ett hus.

Tatueringarna tyder också på att det inte står rätt till. Och från minnesförlust till att helt plötsligt skriva en bok bestående av gamla filmklipp han sett och anklaga sin mamma för att ha gjort det han sett på film. Fy fan vilket vrak till människa. Och sen tjockisen Anjo på det som påstår sig vara 2 personer och snackar en massa dynga. Hade ingen aning om vilka dessa individer var innan detta dök upp och hade noll intresse för idioterna. Såg tjockisen på Biggest Loser och i Lyxfällan dock.
Citera
2025-12-23, 05:09
Medlem
Jocke berättar om boken och säger.

”Jag hymlar inte med vad jag har gjort, det finns allt ifrån nedbrända hus, till misshandlar till sexuella övergrepp, det framkommer det mesta.”

https://youtu.be/e2-sotwTKII?si=oIiO_Uzo_13JKa1v 3:55

Vad menar han?
Citera
2025-12-23, 08:13
Medlem
Citat:
Som sagt, kolla historiska inlägg. Vore jag besatt av honom hade jag ju hängt i hans skvallertråd dag och natt och försvarat honom.

Det är över 23 600 inlägg i Joakims skvallertråd. Den skapades 2012. I den har jag möjligtvis skrivit 4-5 inlägg för några år sedan, resten är från efter dokumentären.

Anser du verkligen att det är rimligt att ha så få inlägg om någon om man är fixerad? Betyder det att alla som har/hade fler inlägg än jag i tråden innan dokumentären började sändas är/var ännu mer fixerade?

Din besatthet att försvara honom syns ju i att du efter dokumentären när det bara är då han behöver försvaras kör här 24/7.
Tidigare när jag var in här. Det var någon gång när denna tråd var typ 60 sidor gammal (nu 136) skrev du att du inte ens vet vem Joakim är.

Citat:
Nej, jag vet inte vem han är ens. Jag är förmodligen mer opartisk än vad du är som ogillar honom.

Nu skriver du att du har skrivit 4-5 inlägg om honom för några år sedan. Problemet när man ljuger så mycket och i så stora volymer är att man börjar glömma bort sina lögner. Joakim själv och Anjo fick samma problem uppdagat för sig under den här dokumentären.

QUOTE=Anonym555|93731256]
Det berodde på hans pundarmamma som aldrig kom på avslutningar eller uppträdanden eller ens kontaktade hans far eller lät honom träffa sin far.
[/quote]

Detta ovan här sägs inget om in dokument inifrån. Hur kommer det sig att du har sånna uppgifter då om du inte ens vet vem han är?

Tydligt är det att du är en av dem eller någon annan i deras närhet som har att vinna på att rentvå.
Senast redigerad av MRallround 2025-12-23 kl. 08:39.
Citera
2025-12-23, 08:38
Medlem
Citat:
Som sagt, kolla historiska inlägg. Vore jag besatt av honom hade jag ju hängt i hans skvallertråd dag och natt och försvarat honom.

Det är över 23 600 inlägg i Joakims skvallertråd. Den skapades 2012. I den har jag möjligtvis skrivit 4-5 inlägg för några år sedan, resten är från efter dokumentären.

Anser du verkligen att det är rimligt att ha så få inlägg om någon om man är fixerad? Betyder det att alla som har/hade fler inlägg än jag i tråden innan dokumentären började sändas är/var ännu mer fixerade?

Din besatthet att försvara honom syns ju i att du efter dokumentären när det bara är då han behöver försvaras kör här 24/7.
Tidigare när jag var in här. Det var någon gång när denna tråd var typ 60 sidor gammal (nu 136) skrev du att du inte ens vet vem Joakim är.

Citat:
Nej, jag vet inte vem han är ens. Jag är förmodligen mer opartisk än vad du är som ogillar honom.

Nu skriver du att du har skrivit 4-5 inlägg om honom för några år sedan. Problemet när man ljuger så mycket och i så stora volymer är att man börjar glömma bort sina lögner. Joakim själv och Anjo fick samma problem uppdagat för sig under den här dokumentären.

Citat:
Det berodde på hans pundarmamma som aldrig kom på avslutningar eller uppträdanden eller ens kontaktade hans far eller lät honom träffa sin far.

Detta ovan här sägs inget om in dokument inifrån. Hur kommer det sig att du har sånna uppgifter då om du inte ens vet vem han är?

Tydligt är det att du är en av dem eller någon annan i deras närhet som har att vinna på att rentvå.
Citera
2025-12-23, 10:26
Medlem
Citat:
Nej, det stämmer inte. Han hade minnen av övergreppen och misshandel innan han var 31, men papprena gjorde att han påmindes om andra saker han inte tänkt på på länge men som fanns kvar i minnet.

Det från samtalet är ju helt taget ur kontext, det är bara 10 sek där man inte får höra allt vad han menar. Han säger ju själv "varför är det i mig om det aldrig skett?" eller liknande

nej. det hade han inte. sluta ljug nu. innan han skrev boken och fick ut sina soc-dokument så var 'förövarna' i hans barndom fosterföräldrarna. som bland annat hade 'knuffat ut honom för en trapp'

det håller inte. han har berättat minst TRE olika versioner med olika aktörer och olika händelser | och att återberätta trauma med sådan detaljrikedom som det görs i boken? det finns inte en enda människa på den här planeten som skulle kunna göra det. det går inte återberätta ett lyckligt minne ens med sådan detaljrikedom. särskilt inte från barndomen när hjärnan fortfarande utvecklas.

skaffa dig lite grundläggande förståelse för hur minnet fungerar.

mvh någon med 15+ år av ALLA olika former av trauman som går att ha i sitt huvud |
Citera
2025-12-23, 10:30
Medlem
Citat:
Det var väl samma sak med Thomas Qvick. Han mindes helt plötsligt både det ena och andra fast ingenting hade hänt. Sture hamnade på Säter vilket är en lämplig plats för den sorten. Bergwall/Qvick kände igen sig när han såg "Hatet" på SVT.

sture ljög för att han märkte att när han gjorde det fick han dels uppmärksamhet. men framförallt så blev han belönad med narkotikaklassade preparat. han var grav missbrukare under tiden han satt på säter. bergwall var ett offer för ståhle. såc. norell. och andra som gjorde karriär på hans historier.

joakim lundell är inget offer. han är högst medveten i sitt agerande. det finns ett klart syfte med det. tvätta bort stämpeln (han hade skapat själv) där han var känd som ett rikssvin.
Citera
2025-12-23, 10:34
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Jag drivs hellre av fakta och saklighet utan personangrepp än hat som vissa andra härinne.

Det enda du hävdat ( 500 inlägg? ) är att Jocke är framgångsrik.

Sekter älskar såna som dig.

Jocke är en mycket störd människa. Hans relationer med andra grundar sig enbart på pengar och rädsla.

Han är läskigt tom på känslor.
Citera
2025-12-23, 12:20
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Det enda du hävdat ( 500 inlägg? ) är att Jocke är framgångsrik.

Sekter älskar såna som dig.

Jocke är en mycket störd människa. Hans relationer med andra grundar sig enbart på pengar och rädsla.

Han är läskigt tom på känslor.

Jocke är en stor bluff, att han lyckats med detta "bedrägeri" (bli känd Youtuber) trots sin extremt låga IQ är för mej ett mysterium, killen är ju så korkad och nästintill halft analfabet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in