Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-12, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Han menade att det går att styrka och läsa det i hans beteende som barn, herregud autister.
Snacka ditt skit. Han säger ju journaler gång på gång. Verkar som att du är en fangirl av Jockiboi och vägrar inse att din hjälte ljuger som en häst travar.
Citera
2025-12-12, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Snacka ditt skit. Han säger ju journaler gång på gång. Verkar som att du är en fangirl av Jockiboi och vägrar inse att din hjälte ljuger som en häst travar.

Nej, jag vet inte vem han är ens. Jag är förmodligen mer opartisk än vad du är som ogillar honom.

Ja, i journalerna. Givetvis står det inte ordagrant allt som hänt honom, det begriper väl vem som helst. Hans beteende som barn och saker han sagt som barn som finns i journalerna är bevis för hur ett vanvårdat barn beter sig.
Citera
2025-12-12, 00:50
Medlem
Citat:
Han menade att det går att styrka och läsa det i hans beteende som barn, herregud autister.

Du menar att han inte menar att det står ordagrant i journalerna men det står saker som gör att man förstår att detta kan ha hänt.

Fast du är helt fel ute och det märks att du inte vill ta emot objektiv information. Han säger uttryckligen att han har läst detta i journalerna. Se detta själv igen:

I dokumentären i avsnitt 1, från 27:15, spelar Bo Göran upp ett videoklipp som gjordes precis efter att boken släpptes där Jocke sitter med alla journaler framför sig. Han bläddrar och säger:

"Jag tog inte med en grej i boken som jag tyckte var för grov för folk att läsa. Hon var riktigt hög en gång och lurade mig att stoppa fingret i en lampa utan glödlampa, så jag fick ström i mig. Den där kommer jag ihåg jätteväl. Men jag valde att inte ta med det i boken för jag mådde bara illa när jag läste det."

...NÄR JAG LÄSTE DET.

Detta återfinns alltså inte när journalister går igenom journalerna...

Det här det här som är själva poängen i dokumentären. Poängen är inte att vissa saker ev har eller inte har hänt. Poängen är att han har stärkt sin berättelse om sina minnen från barndomen med att hänvisa till bevis i journaler. Som då uppenbarligen är en lögn. Att han ljuger när han sagt att det här står i pappren, att han som i exemplet 27:15 in har läst det.

Konsekvensen blir en hel mediakonsensus om att han är enbart ett offer, han tjänar stora pengar och en mamma som blir beskylld för rena djävulspåhitt och blir en liten spelare som inte kan göra motstånd som dessutom känner grundkärlek och ansvarstagande gentemot sitt eget barn.
Senast redigerad av MRallround 2025-12-12 kl. 00:58.
Citera
2025-12-12, 01:03
Medlem
Citat:
Ganska ointressant, det är uppenbart att mamman var hemsk.

Det hade varit mer intressant att få höra svar från mamman på grejer som exempelvis detta:

"Något Margot och Roine aldrig kommer glömma var när Joakims skola skulle spela upp ”Sound of music”, som Joakim fått en stor roll i.

– Han var så stolt och var så glad att hans mamma skulle komma och titta. Jocke stod där och tittade och tittade efter henne i publiken. Men hon kom aldrig. Det skar in i mamma-hjärtat.".
Det som framgår i journalerna är att Joakim som barn ljuger om flera olika saker och spelar ut vuxna mot varandra. Vi vet inte om det är sant att mamman inte kom, eller om Joakim sa till fosterföräldrarna att hon inte gjorde det,

Du behöver förstå att det finns människor som inte drar sig för att ljuga om allvarliga saker - och lära dig att känna igen dem.
Citera
2025-12-12, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Du snackar ju emot dig själv. Att ett barn med ett så begränsat ordförråd som Jockiboi skulle kunna orden självmord och monsterblod borde väl sannolikt hamnat i journalerna.
Eller tror du att Jockiboi drar en detaljerad vals om att han mår dåligt för att hans mamma vill begå självmord, och han har monsterblod i ådrorna som sedan soc-kärringen översätter till "han mår skit" i journalen? Du är fan utvecklingsstörd.

Nej, det är det du som är som tar allt bokstavligt.

Ja, det står ju i papprena att han är rädd att mamman ska begå självmord, fosterföräldrarna vittnar om att han var rädd för det också.. Undrar varför.
Citera
2025-12-12, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRallround
"Jag tog inte med en grej i boken som jag tyckte var för grov för folk att läsa. Hon var riktigt hög en gång och lurade mig att stoppa fingret i en lampa utan glödlampa, så jag fick ström i mig. Den där kommer jag ihåg jätteväl. Men jag valde att inte ta med det i boken för jag mådde bara illa när jag läste det."

...NÄR JAG LÄSTE DET.

När han läste utkastet/manuset till boken ja, där det stod. Det var det han menade att han läste.
Citera
2025-12-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Det som framgår i journalerna är att Joakim som barn ljuger om flera olika saker och spelar ut vuxna mot varandra. Vi vet inte om det är sant att mamman inte kom, eller om Joakim sa till fosterföräldrarna att hon inte gjorde det,

Du behöver förstå att det finns människor som inte drar sig för att ljuga om allvarliga saker - och lära dig att känna igen dem.

Fosterföräldrarna var ju själva där och hon var inte där.

Jaså, lägg upp bild på journalen där det står ordagrant att Joakim ljuger om flera olika saker och spelar ut vuxna mot varann.
Citera
2025-12-12, 03:34
Medlem
Citat:
Joakim menade att det visas i journalerna i form av hans beteende som barn och att han var rädd att mamman skulle ta livet av sig som barn vilket är dokumenterat och även fosterföräldrarna säger.

Givetvis menade han inte att det står bokstavligen talat där, är folk så autistiska och korkade att de tror att varenda liten händelse står i bokstavlig kontext så får de skylla sig själva om de blivit lurade. Tänk lite själv för fan.
Han ursäktar sitt beteende med ostyrkta händelser från barndomen, men asfalt i sandlådan ger en inte frikort att vara en ansvarslös vuxen. Hans barn borde omhändertas eftersom han idag är en olämplig förälder. Oavsett orsak.
Citera
2025-12-12, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han ursäktar sitt beteende med ostyrkta händelser från barndomen, men asfalt i sandlådan ger en inte frikort att vara en ansvarslös vuxen. Hans barn borde omhändertas eftersom han idag är en olämplig förälder. Oavsett orsak.

Allt man upplevt som barn behöver inte styrkas. Ska barn som blivit utsatta för övergrepp aldrig då berätta om vad de varit med om?
Citera
2025-12-12, 04:49
Medlem
Citat:
Nej, det är det du som är som tar allt bokstavligt.

Ja, det står ju i papprena att han är rädd att mamman ska begå självmord, fosterföräldrarna vittnar om att han var rädd för det också.. Undrar varför.
Var hittar du det?
Citera
2025-12-12, 06:06
Medlem
Citat:
Allt man upplevt som barn behöver inte styrkas. Ska barn som blivit utsatta för övergrepp aldrig då berätta om vad de varit med om?
Det finns inget förbud mot att berätta om sina barndomsminnen, inte ens att ljuga ihop dom. Men det ger en ändå inte frikort att vara en ansvarslös vuxen. Joakim Lundells beteende är mycket märkligt, men det beror inte på ”barndomstrauman” det beror på hans egna val som vuxen.
Citera
2025-12-12, 06:24
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Kanal 5 Sverige - 5 år sedan
Familjen Lundell | Jocke besöker sina gamla fosterföräldrar |
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem