Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det är naivt att tro att mamman aldrig missbrukat innan. Det kanske var andra droger som togs innan och inte specifikt smärtstillande. En gång en missbrukare med beroendepersonlighet - alltid en person med beroendepersonlighet.

Med tanke på missbruksproblemen i den familjen så var det knappast första gången det togs något olagligt.

Dom specifika delarna och orden i boken minns ju Joakim själv, det soc-papprena/journalerna hjälper honom med är att pussla ihop andra saker med detta som han ej minns, t.ex. händelser som skedde runtomkring hans misär och trauma som han ej förstod sig på när han var liten.

Soc-papper/journaler är skrivna som stöd för annan personal att förstå, inte för att de ska vara färdiga att användas som manus för en bok, film eller tv-serie. Det förstår nog alla?

NEJ. han 'börjar minnas dom' vid 31års ålder kort innan han börjar skriva boken och har fått ut sina SOC-dokument. alla dessa saker tar också dokumentären upp. och styrks ytterligare av den dokumentär TV4 själva gjorda angående hur joakim väljer att tolka det som står i papperen.

minnet fungerar inte på det viset. SÄRSKILT inte vid trauma. du snackar skit. nu kan du göra kväll.
Citera
2025-12-23, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Du sitter ju och kallar hans mamma för både det ena och det andra. Var du på plats och såg vilka tabletter hon åt och hur hon sa åt sin son att stoppa fingrarna i lampan? Om du inte var där ska du inte sitta dygnet runt och påstå saker som du inte har en aning om. Vad tar du själv för droger eftersom du verkar vara vaken dygnet runt och mer ihärdig än vad som anses normalt.

Jag anser att att alla 3 herrarna Joakim, Anjo och Pontus har en släng av samma syndrom som Sture Bergwall, f.d Thomas Qvick. Tankarna går även till Knutby där en galen karl fick en hel by att bli som paralyserade och klarade inte av att tänka själva. Känns det igen? Om du inte har en nära relation till monstren så borde du söka hjälp hos en psykolog. Jag är seriös.

Det där med Knutby.. Har svårt att tro att folk kan bli så hjärntvättade. De valde att bete sig som skit själva helt enkelt. Egna valda handlingar. En hel by blir inte paralyserad.

Vad säger du om Jakob då som berättar om hans svåra uppväxt som medberoende pga missbrukande föräldrar hos Nemo? Ljuger alla eller?

Det var ju knappast att hon råkade ta en värktablett för mycket bara någon gång om man säger så. Vilken normal människa börjar missbruka med barn hemma?

Alla är ju helt förstörda så knappast var uppväxten så bra. Det kan bli sådär när man inte får rätt uppfostran och närhet som barn.

Nej, jag var inte där och ingen annan heller. Det enda vi vet till hundra procent är att morsan missbrukade.

Huruvida hon misshandlat Joakim eller ej.. Kollat på hans beteendemönster som barn. Barn blir inte sådär om inte något hänt dem. Barn tror inte att deras mamma ska begå självmord. Även om folk här på Flashback påstår sig veta att aldrig någonting skett genom diverse teser som har lika hög tillförlitlighet som killgissningar.

Jag har ingen nära relation till någon i denna historia. Jag borde söka hjälp tycker du, men inte alla de som skriver långa biblar med teser kring en man de inte ens känner, för att misstycket är så starkt mot denna person som de som sagt inte ens känner. Är det friskt att ogilla någon man aldrig träffat så mycket?

Att skriva biblar av hat och missnöje mot någon man inte känner är inte friskt, nej. Att vara neutral och opartisk i diskussionen utan att ha åsikter om personen det handlar om är knappast något som en psykolog kommer acceptera att jag ska få hjälp för.
Citera
2025-12-23, 01:56
Medlem
Citat:
Nu började jag tänka igen på Knutby och pastorn som fick folk som du att till och med begå mord. Ja, Johakim, bajsrunkaren verkar ha samma talang som Helge och folk med samma iQ som sitt skonummmer köper precis allt han säger. Nu får du mala på då du redan är så pass hjärntvättad och det är helt meningslöst att slösa tid på dig.

Hur mycket får du betalt av Monstret för att sitta här och skriva en massa skit 24/7? En fråga som kräver svar.

Haha.. Jag har inte ens kollat på hans YouTube-videos.

Jag är inte hjärntvättad, jag har ju ingen åsikt om honom. Jag är helt neutral och kollat bara på de fakta som finns.

Det är självfallet märkligt att man kan anse att mamman är rentvådd när hon missbrukat med barn hemma. Det om något tyder ju på att det är något fel och dysfunktionellt.
Citera
2025-12-23, 01:59
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Det där med Knutby.. Har svårt att tro att folk kan bli så hjärntvättade. De valde att bete sig som skit själva helt enkelt. Egna valda handlingar. En hel by blir inte paralyserad.

Vad säger du om Jakob då som berättar om hans svåra uppväxt som medberoende pga missbrukande föräldrar hos Nemo? Ljuger alla eller?

Det var ju knappast att hon råkade ta en värktablett för mycket bara någon gång om man säger så. Vilken normal människa börjar missbruka med barn hemma?

Alla är ju helt förstörda så knappast var uppväxten så bra. Det kan bli sådär när man inte får rätt uppfostran och närhet som barn.

Nej, jag var inte där och ingen annan heller. Det enda vi vet till hundra procent är att morsan missbrukade.

Huruvida hon misshandlat Joakim eller ej.. Kollat på hans beteendemönster som barn. Barn blir inte sådär om inte något hänt dem. Barn tror inte att deras mamma ska begå självmord. Även om folk här på Flashback påstår sig veta att aldrig någonting skett genom diverse teser som har lika hög tillförlitlighet som killgissningar.

Jag har ingen nära relation till någon i denna historia. Jag borde söka hjälp tycker du, men inte alla de som skriver långa biblar med teser kring en man de inte ens känner, för att misstycket är så starkt mot denna person som de som sagt inte ens känner. Är det friskt att ogilla någon man aldrig träffat så mycket?

Att skriva biblar av hat och missnöje mot någon man inte känner är inte friskt, nej. Att vara neutral och opartisk i diskussionen utan att ha åsikter om personen det handlar om är knappast något som en psykolog kommer acceptera att jag ska få hjälp för.
Blev du imponerad när Joakim smetade in sig med bajs och stod och runkade för att sen spruta på folk? Är man frisk i skallen om man gör så? Han har tydligen eldat upp en byggnad också vilket gör att han kanske skulle behöva vård på Säter där hans likadana person Sture Bergwall satt? Sen har han samma vanföreställningar som Sture/Thomas Qvick och han hamnade ju där för att sen friskna till.
Citera
2025-12-23, 02:01
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Jag är inte hjärntvättad, jag har ju ingen åsikt om honom. Jag är helt neutral och kollat bara på de fakta som finns.

Det är självfallet märkligt att man kan anse att mamman är rentvådd när hon missbrukat med barn hemma. Det om något tyder ju på att det är något fel och dysfunktionellt.
Tror du har ett fett arvode och lite medicin för att sitta och raljera samma skit här dygnet runt. Eller också var du på plats eftersom du känner till alla detaljer. Han har ju också Anna Book som barnvakt så alla idioter är samlade, Hon kan ju passa på att laga lite god mat till Anjo och Pontus när hon är i krokarna.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-12-23 kl. 02:07.
Citera
2025-12-23, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Flashbackare är alltid i luven på varandra. Om det finns något de kan enas om, och då är det väldigt lite, så skulle jag nog säga att det är ett tecken på att det som uttrycks har relevans.

Jag tycker ni som är fans ska försöka nå honom så han hamnar i någon form av vård. När en narcissist kraschar, leder det ganska ofta till självmordsförsök.

Just i denna frågan tror jag ingen på Flashback måste gömma sig bakom sitt användarnamn, detta är en enkel sak att stå för. Men nu är FB uppbyggt så här, och vi vill ha det så, så att vi kan vara lugna när vi skriver i mer känsliga ämnen.

Du får säga det till något fan till honom då. Kolla mina historiska inlägg. Hade jag varit ett fan av Joakim hade jag givetvis skrivit en massa om honom innan den här dokumentären.

Jag kan ha nämnt honom någon enstaka gång innan dokumentären men jag skulle säga att det är väldigt få gånger, och då har jag varit medlem ganska länge och skrivit många inlägg tillsynes.

Jag skulle inte säga att det finns en enda tråd om en kändis på Flashback där folk är neutrala och opartiska eller sprider positivitet om någon. Flashback går man till när det ska hatas, snackas skit om en person eller drevas mot någon.

Således bara uppfriskande med någon som jag som kan föra en diskussion utan att ha någon förutfattad mening om någon i denna historia.

Jag har lika stor rätt som alla Jocke-hatare att skriva här. En efter en som försökt provocera mig med att skriva "Är du Jocke?" och dylikt har blivit avstängda härifrån.

Vart tog användaren Zeddis vägen t.ex? Jo - avstängd tack vare mig. Ni kan tacka mig senare.
Citera
2025-12-23, 02:14
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Med tanke på detta inlägg är det dags för dig att lyfta luren och ringa vårdcentralen om remiss till psykvården. Om du inte är sektmedlem så är det ännu allvarligare att du är så fixerad av bajsrunkarens mamma. Det är dig det är fel på och inte hans morsa.
Citera
2025-12-23, 02:16
Medlem
Citat:
Helvete vad du tjatar om samma saker om och om igen. Skriv nåt nytt nån gång!

Det lustiga är att jag inte hade skrivit ett enda inlägg till från det första inlägget i den här tråden om jag inte hade fått 10 svar varenda dag. Med andra ord är det NI som håller min aktivitet i tråden vid liv genom att fortsätta svara.

Ni kom överens om saker som att "Inte fortsätta svara honom", men det verkar som att ni inte kan låta bli att fortsätta svara mig.. Och då vore det väl dålig stil av mig att vare sämre?
Citera
2025-12-23, 02:20
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Det lustiga är att jag inte hade skrivit ett enda inlägg till från det första inlägget i den här tråden om jag inte hade fått 10 svar varenda dag. Med andra ord är det NI som håller min aktivitet i tråden vid liv genom att fortsätta svara.

Ni kom överens om saker som att "Inte fortsätta svara honom", men det verkar som att ni inte kan låta bli att fortsätta svara mig.. Och då vore det väl dålig stil av mig att vare sämre?
Tack för den upplysningen och jag hade ändå tänkt avsluta det meningslösa chattandet med dig. Lycka till att försöka rentvå monstret och BB-bantarna Anjo och Pontus.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-12-23 kl. 02:24.
Citera
2025-12-23, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
NEJ. han 'börjar minnas dom' vid 31års ålder kort innan han börjar skriva boken och har fått ut sina SOC-dokument. alla dessa saker tar också dokumentären upp. och styrks ytterligare av den dokumentär TV4 själva gjorda angående hur joakim väljer att tolka det som står i papperen.

minnet fungerar inte på det viset. SÄRSKILT inte vid trauma. du snackar skit. nu kan du göra kväll.

Nej, det stämmer inte. Han hade minnen av övergreppen och misshandel innan han var 31, men papprena gjorde att han påmindes om andra saker han inte tänkt på på länge men som fanns kvar i minnet.

Det från samtalet är ju helt taget ur kontext, det är bara 10 sek där man inte får höra allt vad han menar. Han säger ju själv "varför är det i mig om det aldrig skett?" eller liknande
Citera
2025-12-23, 02:27
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip

Det var väl samma sak med Thomas Qvick. Han mindes helt plötsligt både det ena och andra fast ingenting hade hänt. Sture hamnade på Säter vilket är en lämplig plats för den sorten. Bergwall/Qvick kände igen sig när han såg "Hatet" på SVT.
Citera
2025-12-23, 02:31
Medlem
Citat:
Blev du imponerad när Joakim smetade in sig med bajs och stod och runkade för att sen spruta på folk? Är man frisk i skallen om man gör så? Han har tydligen eldat upp en byggnad också vilket gör att han kanske skulle behöva vård på Säter där hans likadana person Sture Bergwall satt? Sen har han samma vanföreställningar som Sture/Thomas Qvick och han hamnade ju där för att sen friskna till.

Jag har inte ens sett dessa videos. Har ingen större koll på honom.

Men det slår mig att det låter som en kille som haft en riktigt svår uppväxt med en missbrukande mamma som misshandlade honom. Det kan göra att en person agerar på det viset för att få all möjlig uppmärksamhet för att mamman aldrig gav någon.

Barndomen är den viktigaste tiden och som sätter grunden för hur man blir som vuxen.

Trasiga vuxna utan självkänsla och självrespekt har inte sällan blivit vanvårdade och övergivna som barn, så det är ju bara ännu en sak som talar för att det Joakim berättat är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in