Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Du sitter ju och kallar hans mamma för både det ena och det andra. Var du på plats och såg vilka tabletter hon åt och hur hon sa åt sin son att stoppa fingrarna i lampan? Om du inte var där ska du inte sitta dygnet runt och påstå saker som du inte har en aning om. Vad tar du själv för droger eftersom du verkar vara vaken dygnet runt och mer ihärdig än vad som anses normalt.
Jag anser att att alla 3 herrarna Joakim, Anjo och Pontus har en släng av samma syndrom som Sture Bergwall, f.d Thomas Qvick. Tankarna går även till Knutby där en galen karl fick en hel by att bli som paralyserade och klarade inte av att tänka själva. Känns det igen? Om du inte har en nära relation till monstren så borde du söka hjälp hos en psykolog. Jag är seriös.
Det där med Knutby.. Har svårt att tro att folk kan bli så hjärntvättade. De valde att bete sig som skit själva helt enkelt. Egna valda handlingar. En hel by blir inte paralyserad.
Vad säger du om Jakob då som berättar om hans svåra uppväxt som medberoende pga missbrukande föräldrar hos Nemo? Ljuger alla eller?
Det var ju knappast att hon råkade ta en värktablett för mycket bara någon gång om man säger så. Vilken normal människa börjar missbruka med barn hemma?
Alla är ju helt förstörda så knappast var uppväxten så bra. Det kan bli sådär när man inte får rätt uppfostran och närhet som barn.
Nej, jag var inte där och ingen annan heller. Det enda vi vet till hundra procent är att morsan missbrukade.
Huruvida hon misshandlat Joakim eller ej.. Kollat på hans beteendemönster som barn. Barn blir inte sådär om inte något hänt dem. Barn tror inte att deras mamma ska begå självmord. Även om folk här på Flashback påstår sig veta att aldrig någonting skett genom diverse teser som har lika hög tillförlitlighet som killgissningar.
Jag har ingen nära relation till någon i denna historia. Jag borde söka hjälp tycker du, men inte alla de som skriver långa biblar med teser kring en man de inte ens känner, för att misstycket är så starkt mot denna person som de som sagt inte ens känner. Är det friskt att ogilla någon man aldrig träffat så mycket?
Att skriva biblar av hat och missnöje mot någon man inte känner är inte friskt, nej. Att vara neutral och opartisk i diskussionen utan att ha åsikter om personen det handlar om är knappast något som en psykolog kommer acceptera att jag ska få hjälp för.